چاپ کد خبر: 104451
27 بهمن 1401

خبر خوش وزیر ارتباطات درباره فعال شدن تماس تصویری در تلفن همراه

برنامه تماس تصویری

با گذشت چندین سال از توقف تماس تصویری از طریق تلفن همراه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که این امکان به زودی و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار فعال خواهد شد و هزینه زیادی هم نخواهد داشت.

 موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه برای اولین بار طی سال‌های گذشته و توسط اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد اما پس از مدتی این طرح به دلیل برخی مخالفت‌ها متوقف شد؛ اگرچه پس از مدتی هر بار اعلام شد که مشکل این سرویس در آینده نزدیک حل می‌شود اما با گذشت سال‌ها مردم برای دسترسی به تماس تصویری به شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای موجود که از این امکان برخوردارند مراجعه می‌کردند.

اما در ارتباط با فعالیت‌های اپراتور سوم تلفن همراه در بحث برقراری امکان تماس تصویری، همان‌طور که در دولت‌های گذشته هم بر آن تاکید شد بحث فرهنگسازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تاکید شده بود در این میان گاهی ممکن است افراد به دلیل این که اطلاعات دقیقی درباره‌ی نحوه برقراری تماس‌های تصویری ندارند، دستخوش نگرانی‌هایی شوند.

اپراتور سوم مدعی بود که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیم‌کارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند. علاوه بر این حتی امکانی نیز وجود دارد که فرد در مکالمات تصویری، تصویر خود را حذف کرده و تصویری جایگزین و یا حتی یک فایل ویدئویی به جای آن قرار دهد.

هم‌چنین در آن زمان اعلام شد که در سیم‌کارت‌های اپراتور این امکان مهیا شده که افراد تماس تصویری مخاطب ناشناس را نپذیرند و در قالب ارسال پیامکی به فردی که خواهان تماس تصویری است این‌گونه بیان کنند که ترجیح می‌دهند از تماس صوتی استفاده کنند.

در همان زمان اپراتور سوم تلفن همراه(رایتل) که در آن دوره تنها ارائه کننده خدمات نسل سوم ارتباطی در کشور بود، پیوست فرهنگی خود را آماده و آن را برای تصویب به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرد. این سازمان نیز پس از مدتی کار بر روی پیوست طراحی شده در نهایت آن را برای بررسی های بیشتر و تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرد اما با این وجود با گذشت ماه‌های متوالی هر بار در این زمینه تنها به ذکر این نکته بسنده شده که با تصویب پیوست مذکور در آینده شاهد اتصال مجدد این سرویس خواهیم بود.

تا اینکه دبیر شورای عالی فضای مجازی در آن زمان از پایان فرآیند تهیه و تصویب پیوست فرهنگی سرویس های اپراتورهای نسل سوم و بالاتر تلفن های همراه در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور برای تصویب در جلسه شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

اما در نهایت پس از مخالفت‌ها و موافقت‌ها این سرویس در آن زمان راه اندازی نشد. اما به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر جدیدی در این زمینه داد و اعلام کرد به‌زودی تماس تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم افزار فعال خواهد شد و هزینه زیادی نیز نخواهد داشت. اما جزییات دقیق و نحوه فعال سازی و سرویس‌دهی این خدمت هنوز به طور دقیق اعلام نشده و باید منتظر اعلام مراجع رسمی و مسوولان باشیم.”ایسنا”

خواندنی:

چرا دوستان زیادی دور و بر شما و خانواده تان نیست؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۲۷

زحمت میکشیدی پول زور قبوض تلفن پیگیری میکردی تماس تصویری میخایم چکار

ناشناس چهارشنبه , ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

برای دیدارهایی بااعضایخانواده که قبلا براحتی انجام می‌شد کارخداپسندانه ای بکنیدتااین حدبیانصافی برای چیست تماس تصویری راراه بیندازید

ناشناس شنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۸

اصلاخوش نیس مارفع فیلتررومیخوایم وبس

ایرانی شنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۷

مصالبه مارفع فیلترلاعقل واتساپ اخه مگه مسلمان نیستیت ماکارزندگیمون داره ازبین میره پیام رسانهای ایرانی بدردکسب کارنمیخوره چرااینقدماروعذاب میدین بسه بخدابسه به پیربسه به پیغبره بسه برای یه کشورکه شعارش استقلال ازادی جمهوری اسلامی هست زشته فیلتروبرداری اقای ریسی واقعادستت دردنکنه که مارواینقدخوارکردی مطمئن باش فراموش نمیشه روشماحسابمون یه چیزدیگه بوداگرروزی نوبت ماهم بشه………‌‌انشاالله که ب داری بخاطرعیدمبعث

آخرین اخبار