چاپ کد خبر: 131194
19 دی 1402

تکنولوژِی جدیدی که بزودی با عینک‌های طبی خداحافظی کنید

بزودی با عینک‌ های طبی خداحافظی کنید

پژوهشگران ژاپنی اخیراً نوعی عینک پیشرفته را توسعه داده‌اند که می‌تواند برای همیشه جایگزین عینک‌های طبی شود. این محصول که با  نام Vixion01 در CES 2024 به نمایش گذاشته شده، فناوری فوکوس خودکار را به همراه دارد.

به گزارش اول فارس ، چشم انسان با افزایش سن قابلیت‌های خود را از دست داده و رفته‌رفته با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود. علاوه بر این، استفاده از دستگاه‌های دیجیتال که به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند نیز می‌تواند عامل دیگری برای کاهش کیفیت بینایی ما باشد.

با این وجود پیشرفت تکنولوژی از راه رسیدن سیستم‌های فوکوس خودکار جمع‌وجور باعث شده تا پرتویی از امید برای رفع این مشکلات مشاهده شود.

خداحافظی با عینک‌های طبی

در همین راستا، شرکت Vixion که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های غول اپتیک ژاپنی Hoya فعالیت دارد، در نمایش CES لاس‌وگاس جدیدترین دستاورد خود یعنی عینک Vixion01 را معرفی کرده که فناوری فوکوس خودکار را به همراه دارد.

به گزارش newatlas، ایده پشت این عینک بسیار ساده است، شما با یک حسگر عمق‌سنج لحظه‌ای داخلی سروکار دارید که به طور مداوم فاصله شما و اجسام موجود در مرکز دید را اندازه‌گیری می‌کنند. در مرحله بعد این سنسورها شکل دو لنز کوچک این عینک را تنظیم می‌کنند تا به طور مؤثر نیازی به حرکت ماهیچه‌های چشم و فوکوس طبیعی نباید.

به گفته پژوهشگران Vixion، افراد عینکی با کمک این دستگاه جدید می‌توانند به هر چیزی که می‌خواهند نگاه کرده و در کسری از ثانیه آن را با وضوح بالا ببینند. نکته جالب آن است که محدودیت فاصله چندانی برای عینک Vixion01 وجود نداشته و تمام اجسام از فاصله بسیار نزدیک ۵ سانتی‌متری تا فاصله بی‌نهایت، بدون مشکل مشاهده می‌شوند.

راه‌اندازی این عینک هم چندان سخت نیست و شما باید در مرحله اول پدهای بینی آن را مطابق با صورت خود تنظیم کرده و سپس لنزها را به عقب و جلو حرکت دهید تا با عرض و موقعیت چشم‌های شما مطابقت پیدا کنند. در نهایت یک دیوپتر را برای هر چشم تنظیم می‌کنید تا ویژگی‌های کانونی هر چشم مشخص شود.

عینک Vixion01 که تنها ۵۵ گرم وزن دارد، کاملاً مستقل و بی‌نیاز از لوازم جانبی عمل کرده و به لطف باتری خود می‌تواند تا ۱۰ ساعت شارژدهی داشته باشد. علاوه بر این، یک پورت USB-C برای شارژ کردن دستگاه و اتصال بلوتوث ۵.۰ برای این عینک در نظر گرفته شده که همچنان کاربرد آن نامشخص است.

این عینک در حال حاضر تنها در بازار داخلی ژاپن در دسترس بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۶۹۰ دلار آن را خریداری کنند. البته شرکت Vixion در نمایشگاه CES 2024 اعلام کرد که آماده ورود به بازارهای بین‌المللی بوده و قصد دارد به طور فعال شرکای محلی را برای مشاغل مختلف جذب کند.منبع: شهر سخت افزار

نحوه پرورش گیاه زیبای سینگونیوم با برگ‌هایی صورتی رنگ در آپارتمان

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار