خسارت ۶۴۰ میلیاردی بارندگی های اخیر به محصولات زراعی و باغی بیضا

خسارت ۶۴۰ میلیاردی بارندگی های اخیر به محصولات زراعی و باغی بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از خسارت 640 میلیارد و 580 میلیون ریالی بارش باران تابستانه به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان خسارت به استانداری و وزارت کشور اعلام شده است.

به گزارش اول فارس، صدیقه مویدی با اشاره به وقوع بارندگی های شدید در تاریخ سی ام و سی و یکم مردادماه تصریح کرد: ۳۷۵.۶۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان متحمل آسیب جدی شدند.
وی اظهار کرد: متأسفانه به ۳۱۴.۱۵ هکتار از باغ های انگور، ۶۰.۵ هکتار از شالیزارهای برنج و یک هکتار از مزارع ذرت در روستای هفتخوان، دولت آباد و دشمن زیاری خسارت هنگفتی وارد شد.
به گفته مویدی؛ ارزیابی کارشناسان جهاد کشاورزی از میزان زیان اقتصادی این باران های بی سابقه به باغ های انگور آماده برداشت به ارزش ۵۹۴ میلیارد ریال، شالیزارهای برنج به ارزش ۴۵ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال و ذرت علوفه ای بمبلغ ۰.۶ میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بارش باران، سیل، خشکسالی، سرمازدگی، آتش سوزی و صاعقه به میزان ۶۵۴ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به باغ ها، اراضی زراعی، دامپروری و زیرساخت‌های کشاورزی بیضا خسارت وارد کرده است.

شهرستان بیضا یکی از شهرستان‌های استان فارس ایران است و مرکز آن شهر بیضا است.

استان فارس چندین برابر استاندارد جهانی فرونشست دارد/سیستم فاضلاب باعث آلودگی آب و خاک شده است

مطالب مرتبط

۵۰ خانه در شاپورجان و کیان‌آباد شیراز باید تخریب شوند/۲ روستا در داراب باید جابجا شوند

سالانه ۳۲ میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی هدر داده می شود

تخریب ۳۵ بنا و باغشهر در شهرستان بیضاء با دستور قضایی

نظرات