چاپ      کد خبر: 141050
3 اردیبهشت 1403

خطرات استفاده از دستمال توالت که باید از آن آگاه باشید

دستمال توالت یکی از ضروریاتی است که در هر خانه ای پیدا می شود.با اینکه این نوع دستمال مورد استفاده بسیاری قرار می گیرد باید از مضرات این دستمال برای سلامتی خود آگاه باشید که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

عوارض استفاده از دستمال توالت

باعث حساسیت پوستی می شود

بسیار مهم است که اول از همه روی برچسب محصولات را مطالعه کنید و بعد آن را خریداری کنید. درست است که دستمال توالت یک محصول بهداشتی است اما مواد موجود در آن مخصوصاً اگر معطر باشد، باعث ایجاد حساسیت به پوست می‌‌ شود. فرمالدهید یکی از آن موادی است که حساسیت زیادی را ایجاد می‌‌ کند و وجود آن در هر محصولی باعث حساسیت آن نقطه خواهد شد.

واکنش های آلرژیک

ممکن است برخی به مواد شیمیایی به کار رفته در دستمال‌های توالت حساسیت داشته باشند. اگر دستمال توالت معطر باشد، احتمال بروز حساسیت بالا می‌رود. خارش، سوزش، قرمزی و تورم می‌توانند از علائم حساسیت به دستمال توالت باشند. ممکن است شما به نوع به خصوصی از دستمال توالت حساسیت داشته باشید؛ در این صورت به راحتی می‌توانید با عوض کردن برند دستمال، انواع دیگری را امتحان کنید.

عفونت ادراری

یکی دیگر از خطرات دستمال کاغذی توالت برای خانم‌ ها احتمال بروز عفونت‌های ادراری است. پاک کردن با دستمال توالت از عقب به جلو سبب می‌شود تا میکروب‌های ناحیه مقعد به راحتی به درون مجاری ادرار راه پیدا کرده و عفونت ایجاد نمایند. به همین دلیل به کلیه بانوان توصیه می‌شود که همیشه خود را از جلو به عقب بشویند و یا دستمال بکشند.

باعث آسیب به سلامت جنسی می شود

معمولاً دستمال توالت ها از موادی تشکیل شده اند که خودشان عامل به هم زدن سطح هورمونی در بدن مخصوصاً استروژن هستند که هورمون ضروری برای باروری و عملکرد مناسب و درست رحم است. این دستمال توالت ها سطح استروژن را پایین می آورند و در روند تولید مثل مشکل ایجاد می کنند. پس بهتر است که خانم ها تا حد ممکن از آن ها استفاده نکنند.

عملکرد مناسبی ندارند

شاید استفاده از دستمال توالت باعث ایجاد حس تمیزی در شما شود و یک راه موثر برای آن محسوب شود اما استفاده از آن عامل ایجاد حساسیت خواهد بود و حتی خطر پراکنده شدن جرم و آلودگی ها را افزایش می دهد و باعث انتقال آن ها به دست و ناخن می شود و در نتیجه عملکرد تمیزی آن هم خیلی خوب نخواهد بود.

به جای دستمال توالت از چه چیزی استفاده کنیم ؟

اکنون که خطرات دستمال کاغذی توالت برای خانم ها را برای شما شرح دادیم، ممکن است این پرسش برایتان پیش بیاید که چه چیزی را جایگزین استفاده از دستمال توالت نماییم؟ در اینجا چند راهکار ساده را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • از حوله‌های سفید و نخی برای خشک کردن خود استفاده کنید و هر شب آنها را جهت استفاده روز بعد بشویید.
  • از حوله‌های یکبار مصرف یا گازهای استریل استفاده کنید. این نوع محصولات عموما حساسیت‌زا نیستند و جایگزین خوبی برای دستمال توالت به شمار می‌آیند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار