خطرناک ترین عوارض مصرف بال و گردن مرغ!

یکی از غذاهای لذیذی که طرفداران بسیاری دارد بال و گردن مرغ است که دلیل این خوشمزگی چربی زیادی است که در این قسمت ها انباشه شده است.

در ادامه این بخش شما را با خطرات مصرف بال و گردن مرغ آشنا می کنیم.پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عوارض مصرف بال و گردن مرغ

عوارض مصرف بال و گردن مرغ برای سلامتی:

اختلالات گوارشی و کبدی

تجمع چربی زیاد در بال و گردن مرغ می‌تواند یک سری خطرها را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورد. در واقع می‌توان گفت مصرف زیاد بال و گردن مرغ می‌تواند منجر به سوءهاضمه، نفخ و در موارد شدیدتر بیماری کبد چرب شود. بنابراین افرادی که از مشکلات کبدی و گوارشی رنج می‌برند باید از مصرف این دو بخش مرغ خودداری کنند.

تسریع رشد

امروزه برای رشد سریعتر مرغ ها و تامین نیازهای جامعه به آن ها هورمون های استروئیدی تزریق می کنند که این تزریق در ناحیه بال یا گردن صورت می گیرد . استروئیدها در این قسمتها تجمع می یابند و عوارض وحشتناکی مانند تسریع رشد می شوند.

انتقال بعضی از ترکیب های مضر

گردن مرغ محل عبور بافت های اعصاب و محل قرارگرفتن غدد لنفاوی گردن است که شستشوی مجرای داخلی آن غیرممکن است و می تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب های مضر برای انسان را فراهم کند ، بنابراین برای انسان مضر است.

بیماری های قلبی و عروقی

مصرف بال مرغ موجب بالا رفتن میزان کلسترول می شود و آسیب جدی به بدن می رساند همچنین سبب ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

کیستیک شدن سینه

بروز کیست در سینه را می‌توان یکی دیگر از مضرات خوردن بال و گردن مرغ دانست‌. یک سری تحقیقات نشان داده است که مصرف بال و گردن مرغ به دلیل داشتن هورمون‌های استروئیدی می‌تواند ریسک رشد انواع کیست در سینه را افزایش دهد. گفتنی است که این موضوع در بانوان بسیار بیشتر رخ می‌دهد.

رشد کیست در رحم 

مصرف بال و گردن مرغ بر روی هورمون های زنانه تاثیر می گذارد و منجر به رشد کیست در رحم می شود بنابراین توصیه میشود تا جایی که امکان دارد از مصرف بال مرغ بپرهیزند.

عوارض مصرف بال و گردن مرغ

ابتلا به بیماری های مختلف

در خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید زیرا بسیاری از مواد شیمیایی و مواد در بال و گردن مرغ انباشته می شوند و شما با خوردن آن مبتلا به بسیاری از بیماری ها می شوید.

افزایش موهای زائد

یکی دیگر از مهم‌ترین مضرات خوردن بال و گردن مرغ افزایش موهای زائد است. در واقع می‌توان گفت هورمون‌های استروئیدی ارتباط مستقیمی با افزایش آندروژن دارند. آندروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که رشد مو را تحریک می‌کنند. افزایش سطح آندروژن‌ها در زنان می‌تواند منجر به رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن، مانند صورت، سینه، پشت، بازوها و پاها شود.

جالب است بدانید هورمون‌های موجود در ران و بال مرغ می‌توانند فعالیت تخمدان‌ها را در زنان تحت تاثیر قرار دهند و منجر به تولید بیش از حد هورمون‌های مردانه شوند.

تغییر روند بارداری و قائدگی

اختلالات هورمونی ناشی از مصرف بال و گردن مرغ، می‌تواند چرخه قاعدگی را تحت تاثیر قرار داده و بارداری را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل به بانوان به خصوص افرادی که در حال تلاش برای بارداری هستند، توصیه می‌شود مصرف بال و گردن مرغ را از رژیم غذایی خود حذف کنند تا سریع‌تر به هدف دلخواه خود دست یابند.

چاقی و اضافه وزن

یکی دیگر از عوارض خوردن گردن و بال مرغ چاقی و اضافه وزن است زیرا اگر از قسمت های چرب دام ها و طیور استفاده شود دریافت انرژی افزایش پیدا می کند و درنتیجه آن چاقی سریع تر تجلی پیدا می کند. خانم هایی هم که از این طریق چاق می شوند دچار اختلال در هورمون ها می شوند وهورمون تستسترون در خونشان افزایش پیدا می کند.

انتقال آنتی بیوتیک مرغ به انسان

در بسیاری از مرغداری ها به طیور معمولاً آنتی بیوتیک می دهند، آنتی بیوتیک ها آنها را در مقابل بیماری ها محافظت می کند و هم باعث می شود به اصطلاح زودتر وزن بگیرند و رشد کنند. هنگامی که به مرغ آنتی بیوتیک تزریق می کنند باید ۵ تا ۱۴ روز از کشتار آن خوودداری کنند اما این مسئله رعایت نمی شود و در بسیاری از مرغداری ها چند ساعت قبل از کشتار مرغ به آن آنتی بیوتیک می دهند.

بنابراین مقدار زیادی از این دارو ها، درمرغ باقی می مانند و با مصرف آن به بدن فرد مصرف کننده منتقل می شوند. بعضی از افراد در مقابل انواع آنتی بیوتیک ها از خودشان مقاومت نشان می دهند بدون اینکه خودشان علت آن را بدانند.

مطالب مرتبط

دستور تهیه کباب مرغ کنجدی بسیار خوش طعم و متفاوت

عوارض خطرناک کلسترول بالای خون برای سلامتی بدن!

عوارض پوشیدن لباس کثیف برای سلامتی که تاکنون نمی دانستید!

نظرات