خطر پروژه روگذر بلوار جمهوری شیراز برای باغ ارم

تقاطع جام جم پروژه کهنه‌ای است که از چند دوره پیش در شورای شهر شیراز به تصویب رسید ولی اما و اگرهای خطرآفرین بودن آن برای باغ ارم سبب شد اجرای آن تا به امروز به تعویق بیفتد! خبرگزاری فارس| شیراز: پروژه تقاطع و روگذر جام جم واقع در بلوار جمهوری شیراز پروژه‌ای قدیمی است […]

تقاطع جام جم پروژه کهنه‌ای است که از چند دوره پیش در شورای شهر شیراز به تصویب رسید ولی اما و اگرهای خطرآفرین بودن آن برای باغ ارم سبب شد اجرای آن تا به امروز به تعویق بیفتد!

14010309000683 Test PhotoN

خبرگزاری فارس| شیراز: پروژه تقاطع و روگذر جام جم واقع در بلوار جمهوری شیراز پروژه‌ای قدیمی است که از دو دوره قبل شورای شهر بحث اجرای آن مطرح شد اما به دلیل اشکالات واضحی که داشت، مورد مخالفت‌های بسیاری قرار گرفت.

اجرای این پروژه بر اساس نامه‌های هشداری اداره کل میراث فرهنگی فارس به تعویق افتاد اما در حال حاضر و علی‌رغم تذکرات داده شده، دو سه هفته‌ای است کلنگ اجرایی آن به زمین خورده است.

نقشه‌های تقاطع جام جم اصلاح شده است

بر اساس گفته معاون عمرانی شهرداری شیراز، تقاطع جام جم یکی از تقاطع‌های مهم شهر شیراز است که بار ترافیکی شمال شهر را به سمت دروازه قرآن هدایت می‌کند و متقابلا ترافیک خیابان‌های دکتر حسابی، محلاتی و میرزای شیرازی را به سمت شمال و شمال غرب روانه خواهد کرد.

محمد امین در پاسخ به خبرنگار فارس با بیان اینکه تقاطع جام جم اتصالی از رینگ اول شهر شیراز است گفت: این تقاطع نقش مهمی در کاهش ترافیک بلوار میرزای شیرازی، چمران و دکتر حسابی بازی می‌کند و از آنجا که در مجاورت نهادهای دولتی و سازمان‌ها قرار دارد انتقاداتی به آن وارد بود.

وی افزود: این طرح در گذشته به دلیل مجاورت با سازمان‌های دولتی و همچنین مجموعه باغ ارم متوقف شد اما اکنون ایرادات آن مرتفع شده و طی یک سال آینده با باز شدن محور شهید سلیمانی سریع‌تر اجرایی خواهد شد.

امین در توضیحات طرح اظهار داشت: ابتدا قرار بود چندین پل بر روی این تقاطع احداث شود که ارتفاع آن بر این سازمان‌ها مشرف می‌شد و شاید در مجموعه گردشگری ارم خللی وارد می‌کرد اما ما تعداد پل‌ها را کاهش داده و ارتفاع را کم کردیم تا این حساسیت برطرف شود.

معاون عمرانی شهردار شیراز گفت: نامه میراث مربوط به بهمن ماه سال گذشته است اما اکنون این پروژه در شورای عالی ترافیک مصوب شده و از حدود دو هفته پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اعتراضات در مورد این طرح مربوط به نقشه‌های قدیمی است و این طرح اکنون اصلاح شده است بر اجرای هرچه سریع‌تر این طرح تاکید کرد.

14010309000684 Test NewPhotoFree

نامه میراث مدرکی برای اثبات تخلف شهرداری شیراز 

اظهارات معاوان عمرانی شهردار شیراز در حالی است که آخرین نامه میراث فرهنگی فارس درباره این پروژه به اردیبهشت‌ماه برمی‌گردد و جالب اینجاست که اگر این پروژه در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده چرا میراث فرهنگی نسبت به خطرآفرین بودن این پروژه برای باغ ارم هشدار داده است و معاون استاندار فارس در امور زیارتی و گردشگری نیز این موضوع را تایید می‌کند.

اجرای پروژه جام جم تاثیر چندانی بر کاهش بار ترافیک ندارد

محمد فرخ‌زاده  گفت: مواضع ما در مورد اجرای این پروژه محکم است.

وی افزود: نظر شهروندان و مسائل فنی حاکی از عدم اجرای این پروژه است در حالی که شهرداری دست به اقداماتی زده که درست نیست.

معاون گردشگری استاندار فارس با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ضروری نیست و تاثیر چندانی در کم کردن بار ترافیکی ندارد، اظهار داشت: اگر قرار است هزینه‌ای انجام شود باید در گلوگاه گویم و رینگ‌های اطراف صرف شود تا شاهد اتفاقات بهتری باشیم چراکه اکنون توسعه کمربندی های شیراز در اولویت است.

بر اساس این گزارش ، پروژه تقاطع جام جم نیز یکی از پروژه هایی است که حرف و حدیث های بسیاری به دنبال دارد، از ایرادهای فنی وارد به طرح و نقشه گرفته تا شائبه کم نکردن بار ترافیک که به عنوان هدف اصلی پروژه تعریف شده است و همچنین خطری که برای باغ ارم به همراه دارد لذا جای سوال اینجاست که چه اصراری بر اجرای پروژه ای است که این همه مخالف دارد؟!

مطالب مرتبط

آغاز ثبت‌نام برای استخدام پیمانی آتش‌نشان در شهرداری شیراز

جریمه ۲ میلیارد تومانی مسافر عازم خارج از کشور در فرودگاه شیراز

دفاع جانانه رئیس شورای اسلامی شیراز از شهرداری اسدی: سازمان بازرسی جلوی کار را گرفته است

نظرات

  • قاسمی

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۱

    درست است میدان دانشجووجلوصداوسیما ترافیک است ولی باایجادپل اول باغ ارم آسیب می‌بیند و ساختمانهای در مسیر
    شهرداری بادستگاههای حفاری مترومیتواندازجلوخیابان که منتهی به تونل دوقلو میشودزیرگذربزندوباشیبی که مسیربه طرف میدان ابولکلام داردمشکل راحل کند.
    بااین کارمند منظره باغ ارم هم باایجادیک سازه بتنی بیریخت درخطرنمی آفتد


  • ایران

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۱

    کلا زدن پل توی مسیرهای اصلی شهر یه تیغ دولبه هست.بالاخره باید از پهنای خیابان گرفته بشه برای ورودی پل ها.میشه مثل ترافیک پل معالی آباد،سمت تاچارا
    یا پل پیرنیا سمت دروازه سعدی.همش قفله.
    زمانی دل جواب میده که جا برای وسیع کردن خیابان هم باشه


  • عبدالله

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۱

    کوچکترین حرکت عمرانی که در شیراز بخواهد اجرا شود هدف غرض‌ورزی های سیاسی و اجتماعی می‌شود و به نوعی متوقف می‌گردد افتضاح ترافیک میدان صدا و سیما تنها راه درمانش همین پل است که با این اوضاع مالی شهرداری فوراً بودجه اش صرف پروژه های دیگر خواهد شد علی برکت الله به شعور شهروندی


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۱

    اگر انگشتی به باغ ارم وآثارباستانی شیراز بزنید..توسط مردم شیراز به امید خدا …میشوید.الهی آمین


  • حسن

    تاریخ : ۱۰ - خرداد - ۱۴۰۱

    درود دوستان
    یه فکری هم به حال هتل آسمان داخل خیابان رودکی بکنید،، نکنه خدای نکرده مثل مترو پل سرمون بیاد،، کاش یکی پیدا می‌شد میرومبوندش


  • باهر

    تاریخ : ۱۰ - خرداد - ۱۴۰۱

    بار ترافیک داخل شهر را بایستی با ایجاد و توسعه بزرگراه های اطراف شهر کاهش داد نه برعکس که در داخل شهر رفع موانع شود تا سرعت ترافیک افزایش یابد.کاری که اکنون میخواهند انجام دهند باعث ترافیک شدید و خیلی زیاد در گلوگاه دروازه قران شیراز والودگی شدید هواو ونیز درسایر خیابانهای اطراف میشود که خیلی خطرناک است.
    هم اکنون هم وضعیت ترافیک دروازه قران خیلی زیاد هست و اگر بیشتر شود در واقع این مسیر برای همیشه قفل خواهدگردید.