چاپ کد خبر: 55613
10 خرداد 1400

خودروی جدید تویوتا Toyota 2022 Prius Nightshade+تصاویر

 به گزارش اول فارس به نقل از وبسایت motor1، سرانجام خودروسازی ژاپنی تویوتا، از اولین نسخه ویژه خودروی جدید ۲۰۲۲ Toyota Prius Nightshade رونمایی کرد که پوشش بیرونی آن به طور کامل با رنگ Midnight Black متالیک پوشانده شده شده است. اگرچه این رنگ به عنوان رنگ اصلی این خودرو در نظر گرفته شده است اما این مدل ویژه در رنگ های Super White و نقره ای متالیک نیز عرضه خواهد شد. این خودرو همچنین با دو مدل چرخ جلوی متحرک و چهارچرخ متحرک عرضه خواهد شد.

تویوتا پریوس Toyota Prius، یک خودرو برقی دوگانه، اندازه متوسط و فول است که از سال ۱۹۹۷ تاکنون توسط خودروسازی تویوتا تولید شده است. این خودرو که پیش‌تر یک خودرو کامپکت سدان بوده، از اولین مدل خود تاکنون شاهد تغییرات متعددی بوده و در طرح های هاچ بک و سدان کامپکت راهی بازارهای جهانی شده است. آخرین نمونه این تغییرات، مدل Nightshade است که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می شود.

خودروی پریوس نایت شید، با یک رنگ مشکی خاص استاندارد سازی شده که در همه جای خودرو قابل مشاهده است. در واقع، شما در گوشه و کنار خودرو شاهد قطعات مختلفی مشکی رنگی خواهید بود که برای مثل با چراغ ها، درپوش آینه ها و دستگیره های درب هماهنگ شده است. اسپویلر عرشه عقب و آنتن باله کوسه ای، البته با رنگ ماشین مطابق خواهد شد اما اگر واقعیت را بخواهید، به نظر می رسد کاربر در همان نگاه اول مسحور رنگ Midnight Black خواهد شد و به طور طبیعی آن را رنگ واقعی خودرو قلمداد کند.

مدل محرک چرخ جلوی تویوتا پریوس نایت شید، دارای چرخ های ۱۷ اینچی و پنج پر است، اما نسخه چهار چرخ متحرک با چرخ های ۱۵ اینچی و چند پره ارائه می شود. در داخل، Nightshade دارای یک کنسول مرکزی نیمه براق مشکی و یک فرمان جذاب است. نسخه دیفرانسیل جلو دارای یک صندلی راننده گرم شونده و هشت جهته قابل تنظیم و صندلی های چهار نفره قابل تنظیم برقی برای مسافر است. مدل چهار چرخ متحرک نیز دارای صندلی راننده شش حالته قابل تنظیم نیرو است. Nightshade با نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۷.۰ اینچی همراه است و این سیستم از Android Auto ، Apple CarPlay و Amazon Alexa پشتیبانی می کند. در این خودرو، با یک استریو شش بلندگوی JBL و یک سینی شارژ تلفن بی سیم Qi نیز روبرو خواهید شد.

نیروی محرکه تویوتا پریوس نایت شید، از یک موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری ترکیبی هیبرید، با توان تولیدی ۱۲۱ اسب بخار (۹۰ کیلووات) تامین می شود. مدل چهار چرخ متحرک، یک موتور الکتریکی در عقب به قدرت ۷ اسب بخار (۵ کیلووات) و ۴۱ پوند فوت (۵۶ نیوتن متر) نیز اضافه می کند. مانند سایر خودروهای تویوتا، Prius Nightshade نیز دارای مجموعه فناوری Safety Sense 2.0 است.

این سیستم، با سیستم قبل از برخورد با تشخیص دوچرخه سوار و تشخیص عابر پیاده در نور کم، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، چراغ های روشن اتوماتیک، کمک نشانه های جاده، نظارت بر نقاط کور، هشدار عبور از وسایل نقلیه عقب و کمک پارک، تقویت می شود.

2618165 467

2618170 119

2618169 202

2618168 345

2618166 947

2618167 281

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار