خودرو نیسان آریا الکتریکی کی روانه بازار می شود؟

نیسان آریا با دو اندازه مختلف باتری ارائه می‌شود که شامل یک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی استاندارد و یک بسته بزرگتر ۸۷ کیلووات ساعتی اختیاری است.  نیسان به دنبال افزایش تولید خودرو‌های الکتریکی برای سال ۲۰۲۳ است که شروع آن را با آریا آغاز کرده و قرار است در پاییز ۲۰۲۲ در ایالات متحده به […]

نیسان آریا با دو اندازه مختلف باتری ارائه می‌شود که شامل یک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی استاندارد و یک بسته بزرگتر ۸۷ کیلووات ساعتی اختیاری است.
nisan ariya 1
 نیسان به دنبال افزایش تولید خودرو‌های الکتریکی برای سال ۲۰۲۳ است که شروع آن را با آریا آغاز کرده و قرار است در پاییز ۲۰۲۲ در ایالات متحده به فروش برسد.

آلفونسو آلبیسا، مدیر طراحی نیسان می‌گوید که این ماشین با برداشت تازه‌ای از طراحی ژاپنی شکل گرفته است.

نیسان در طراحی بدنه آریا به خطوط تیز و زاویه‌ای توجه کرده، خطوطی که در بسیاری از خودرو‌های نیسان دیده می‌شود. حالت عریض آریا آن را از نیسان روگ متمایز می‌کند و ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

این خودرو با دو اندازه مختلف باتری ارائه می شود که شامل یک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی استاندارد و یک بسته بزرگتر ۸۷ کیلووات ساعتی اختیاری است که همچنین هر دو با چرخ متحرک یا جلو ارائه می شوند.

nisan ariya 2
  مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک راننده، فناوری اطلاعات سرگرمی و آیتم‌های راحتی در اینجا گنجانده می‌شود که به آریا ۲۰۲۲ کمک می‌کند تا با کراس اوور‌های برقی با اندازه‌های مشابه، مانند تسلا مدل Y و هیوندای کونا الکتریک رقابت کند.
این خودرو دارای سیستم رانندگی نیمه خودران جدید نیسان (ProPilot ۲.۰) است که در سدان نیسان اسکای لاین در بازار ژاپن عرضه شد. گفته می‌شود که آریا تا ۴۸۲ کیلومتر برد رانندگی ارائه می‌دهد، اما تنها زمانی که به پیکربندی اختیاری درایو دو موتور جلو/عقب و بسته باتری بزرگتر ۸۷.۰ کیلووات ساعتی مجهز شود.

نیسان آریا

قیمت اولیه ۴۷ هزار و ۱۲۵ دلاری آریا آن را بالاتر از فیس لیف و سایر خودرو‌های برقی مقرون به صرفه، اما کمتر از قیمت پایه مدل Y قرار می‌دهد. این خودرو برخلاف نیسان Leaf که فقط با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، از ویژگی‌های توسعه‌یافته در خودرو‌های دیگر، از جمله سیستم تقسیم گشتاور خودروی اسپورت GT-R استفاده می‌کند تا به صورت اختیاری، سیستم چهارچرخ محرک را از طریق دو جلو/عقب ارائه دهد.

تخمین زده می‌شود که این خودرو در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. مدل پایه دیفرانسیل جلو احتمالاً کندتر خواهد بود، اما همچنان انتظار داریم که شتابی خوب را ارائه دهد که مشخصه پیشرانه‌های EV است.
 فضای داخلی آریا مینیمال به نظر می‌رسد؛ به نظر می‌رسد نیسان تمام دکمه‌های ممکن را روی داشبورد قرار داده است. علیرغم ادعای نیسان مبنی بر اینکه کابین آریا بر خلاف فضای داخلی خودرو‌های سنتی است، به نظر می‌رسد تم مینیمالیستی آن تنها ویژگی منحصر به فرد آن باشد. 

مطالب مرتبط

توقیف نیسان های آبی حامل کالای قاچاق در محور عسلویه-فیروزآباد

شرایط فروش وانت ۱۵۱ و انواع نیسان محصول سایپا از ۹ مهر ماه

 خداحافظی با خودروی محبوب و پر سر و صدای نیسان

نظرات

  • حجی

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۰

    این است نیسان پاترول افتخار آفرین هر روز پیشتاز در صنعت خودرو سازی صفا پاترول سواران