چاپ کد خبر: 5199
14 اسفند 1397

خوردن روزانه سه عدد خرما برای سلامت بدن

فوائد مصرف روزانه سه عدد خرما برای سلامت

خرما از جمله خوراکی‌های پرورشی در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان است که مصرف آن به دلیل دارا بودن خواصی برای جسم و ذهن توصیه می‌شود.

به گزارش گروه سلامت ودرمان اول فارس  کارشناسان تغذیه معتقدند مصرف روزانه سه عدد خرما برای مدت زمان یک هفته تاثیراتی روی سلامتی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده: بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که خرما مصرف می‌کنند از روده‌های سالم‌تری برخوردارند زیرا خرما رشد باکتری‌های خوب را افزایش داده و از مانع از گسترش سلول‌های سرطانی روده می‌شود.

تامین انرژی مورد نیاز بدن: خرما حاوی قند طبیعی، گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که حجمی از انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. همچنین خرما برخلاف نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی ترکیب‌های سالم دیگری است که می‌توان به فیبر خوراکی، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها اشاره کرد.

بهبود سلامت سیستم گوارشی: دریافت مقدار کافی از فیبر خوراکی مناسب در طول روز  از دیگر فواید خرماست. با پیشگیری از یبوست و بهبود حرکت مرتب روده به سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کند. خرما از جمله خوراکی‌های حاوی فیبر است که این خاصیت را داراست.

افزایش سطح هوشیاری: خرما به دلیل دارا بودن ویتامین B6 عملکرد مغز را از طریق کمک به تولید سروتونین و نوراپی‌نفرین بهبود می‌دهد. سروتونین خلق و خو را تحت تاثیر قرار داده و نوراپی‌نفرین به بدن کمک می‌کند تا با استرس مقابله کند.

درمان بواسیر: این بیماری موجب گشاد شدن رگ‌های وریدی در مجرای مقعدی می‌شود که اغلب یبوست از عوامل بروز آن به حساب می‌آید. درمان این بیماری از طریق تغییر در رژیم غذایی به منظور کاهش یبوست امکانپذیر است. بسیاری از پزشکان مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر را توصیه می‌کنند که یکی از آن‌ها خرماست.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار