چاپ کد خبر: 14393
9 مهر 1398

دبی مشهورترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور امارات متحده عربی

دبی مشهورترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور امارات متحده عربی است. دبی مرکز امیرنشین یکی از ۷ امیرنشین تشکیل‌دهنده کشور امارات متحده عربی است. دبی با مساحتی ۳۵ کیلومتر مربعی، نزدیک به ۳ میلیون نفر شهروند دارد.
به گزارش اول فارس ، دبی که شهری نسبتا نوبنیاد و جوان در خاورمیانه است، در زمانی نسبتا کوتاه در مقایسه با تاریخ این منطقه کهن جهان، توانست خودش را به یکی از ثروتمندترین و مشهورترین شهرهای خاور میانه بدل سازد. گذشته شهر دبی البته پیشینه گسترده‌ای دارد و به عنوان یک دهکده ساحلی که زندگی مردمش با ماهی‌گیری و پرورش دام‌هایی مانند شتر می‌گذشت، به صدها سال پیش برمی‌گردد.
ثروت دبی برخاسته از درآمد انبوه نفتی، صنعت گردشگری و ورود سرمایه‌های خارجی در صنایع خدمات مالی، هوانوردی و تجارت به سبب امنیت مالی و ثبات این شهر جهان است. شهر دبی با برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه‌اش که به سرعت ساخته شدند شناخته می‌شود. برج خلیفه که اکنون بلندترین برج جهان است، در دبی قرار دارد.
دبی

شهر دبی شهر گرانی است، به طوری اینکه این شهر گرانترین شهر خاورمیانه است و هتل‌هایش در میان گران‌قیمت‌ترین هتل‌های جهان قرار می‌گیرد.
دبی شهری بیابانی و خشک است. به همین دلیل بهترین زمان سفر به دبی، فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان است. اما فصل تابستان هم غیرقابل تحمل نیست. زیرا مکان‌های سرپوشیده هوای مطبوعی دارد.
مهمترین فرودگاه دبی، فرودگاه بین المللی دبی است که یکی از پررفت‌آمدترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود. این فرودگاه در ۵ کیلومتری شرق دبی قرار گرفته است.
غذاهای دبی آمیزه‌ای از اشرافی‌گری عربی و گذشته بادیه‌نشینی این سرزمین است. غذاهایی مانند شتر شکم‌پر، الهریس، فلافل، هوموس، گجیا، مجبوس، شاوارما و آش آساریا از جمله این غذاها هستند.
دبی به سبب آنکه یکی از مشهورترین نقاط تجاری جهان در خاورمیانه و آسیا است، مراکز خرید و مجتمع‌های فروش بزرگی دارد که برندهای گوناگون جهان را عرضه می‌کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار