چاپ      کد خبر: 79343
7 فروردین 1401

درخواست راهداری فارس از رانندگان برای رعایت فاصله طولی

اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای فارس با انتشار اینفوگرافی زیر نسبت به لزوم رعایت فاصله طولی مناسب با وسایل نقلیه و خودروهای دیگر در جاده ها هشدار داد.

تصادف جلو به عقب یکی از رایج ترین تصادفات است . اگر اتومبیل جلویی ناگهان متوقف شود.شما برای توقف به موقع نیاز به فاصله کافی دارید . اگر زیاد نزدیک به هم رانندگی کنید ، امکان تصمیم به موقع و صحیح را از دست خواهید داد و ممکن است باعث برخورد چندین اتومبیل گردید،آمادگی داشته باشید در صورت توقف اتومبیل جلوی عکس العمل مناسب نشان دهید.در زمان، بارندگی ، یخ و برف باید فاصله بیشتری از اتومبیل جلویی بگیرید زیرا سطح جاده لغزنده و به علت عدم اصطکاک و درگیری چرخها با سطح جاده ، متوقف کردن اتومبیل مشکل تر است و به مسافتی چند برابر جاده خشک نیاز دارد.بهر حال روشهای مختلفی برای تخمین مسافت،فاصله و سرعت در وضعیتهای مختلف آب و هوایی وجود دارد .

عدم توجه کافی به جلو همچنین عدم رعایت فاصله مناسب با وسیله نقلیه جلویی و نزدیک شدن بیش از حد به آن خطرناک و تصادف را به دنبال خواهد داست.شما به عنوان یک راننده می‌توانید احتمال تصادف را از پشت سر با درنظر گرفتن موارد ذیل کاهش دهید:
۱-مطمئن شوید چراغ ترمز شما سالم و درست کار میکند.۲-آیینه‌های داخل و جانبی بایستی تمیز و به شما در میدان دید کافی کمک کنند.۳-در صورت لزوم از علامت دست برای جلب توجه رانندگان به هنگام تغییر مسیر حرکت،گردش و توقف توام با چراغ راهنما استفاده کنید.۴-از ترمز و توقف ناگهانی بپرهیزید و به تدریج توقف کنید.۵-اگر اتومبیل نزدیک به شما حرکت می‌ کند،سرعت خود را کاهش دهید و اجازه دهید از شما سبقت بگیرد.۶-هماهنگ با وضعیت ترافیک حرکت کنید.
-مسافت توقف:یک راننده خوب همیشه باید حوادث و خطرات را در حین رانندگی پیش بینی کرده و برای مقابله با آن و انجام عکس العمل صحیح آمادگی داشته باشد.در شرایطی می‌توانید از خطر و برخورد جلوگیری نمایید که زمان و مسافت (فاصله) مناسب و ایمن را در حین رانندگی با اتومبیل جلویی و یا سایر استفاده کنندگان از راه حفظ کنید.فاصله ای که شما می‌توانی وسیله نقلیه را متوقف کنید خیلی مهم است و انتخاب صحیح آن می‌تواند رانندگی ایمن و توام با آرامش برای شما بوجود آورد . مسافت توقف درشرایط مختلف به فاکتورهای متعدد بستگی دارد.
بنابراین برای رعایت فاصله مناسب و اینکه بدانید در چه شرایطی قرار دارید باید به موارد ذیل توجه داشته باشید :۱-هدر رفتن زمان راننده(از زمان مشاهده خطر تا عکس العمل مدتی را از دست می‌دهید).۲-نوع و شرایط آسفالت،جاده و لاستیک خودرو.۳-اندازه و وزن وسیله نقلیه.۴-مسافت لازم از شروع عکس العمل تا توقف.۵-نوع و شرایط ترمزها.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار