چاپ       کد خبر: 126350
29 آبان 1402

درخواست متفاوت عضو شورای شهر از شهرداری شیراز که باریکلا دارد

بیماری‌های قلبی عروقی و سکته قلبی یکی از شایع‌ترین و اصلی‌ترین علل مرگ و میر در جهان خصوصا در کشورهای جهان سوم و کشور ما  به شمار می‌رود که حتی با وجود پیشرفت امروزی علم پزشکی  آمار مرگ‌ و  میر ناشی از این عارضه همچنان بسیار بالا است.

عضو شورای شهر از شهرداری شیراز

اخبار شیراز | به گزارش اول فارس ، محمدتقی تذروی امروز، ۲۸ آبان در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به شهردار شیراز گفت: تغییرات جمعیتی، فرآیند افزایش سن و تغییرات سریع شیوه زندگی منجر به روند رو به افزایش ابتلا، ناتوانی و مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌­های غیر واگیر از جمله مشکلات قلبی‌ ­عروقی شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بیماری‌های قلبی عروقی و سکته قلبی یکی از شایع‌ترین و اصلی‌ترین علل مرگ و میر در جهان خصوصا در کشورهای جهان سوم و کشور ما  به شمار می‌رود که حتی با وجود پیشرفت امروزی علم پزشکی و مراقبت‌های خوب درمانی که منجر به نجات جان افراد زیادی از مرگِ ناشی شده است، باز هم آمار مرگ‌ و  میر ناشی از این عارضه بسیار بالا است.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از بروز حوادث قلبی‌ بیش از پیش حائز اهمیت است، اظهار کرد: اصلاح سبک زندگی، آگاهی و استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی در محیط خارج از بیمارستان جهت افرادی که دچار چنین حوادثی می‌شوند، لازم است. یکی از موارد و تجهیزات پزشکی که قراردهی آن در محیط های خارج از بیمارستان می‌تواند باعث کاهش مدت زمان فاصله بین حمله قلبی و اعمال شوک الکتریک مناسب شود، دستگاه الکترو شوک قلبی اتوماتیک است .

محمدتقی تذروی بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورها نظیر چین، ژاپن، هلند و .. قراردهی این دستگاه در اماکن عمومی را به صورت قانون اجباری درآورده‌اند که توانسته‌اند آمار مرگ و میر ناشی از حملات قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند بنابراین به منظور پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث قلبی پیشنهاد می‌شود تعبیه این دستگاه در اماکن عمومی سطح کلان‌شهر شیراز مانند ایستگاه‌های مترو، مراکز خرید، شرکت‌ها، ادارات، مدارس، دانشگاه، پایانه‌های مسافربری انجام شود و به یکی از ملاک‌های تایید پایان کار قرار گیرد. زیرا نجات جان یک نفر از مرگ همانند زندگی بخشی به همه مردم است.

ساخت ویلاهای قشنگ ، متمایز و مدرن وسط بیابان متروکه [+عکس]

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار