چاپ کد خبر: 75114
27 بهمن 1400

دردسر بزرگ دبی برای تقسیم دارایی‌های ثروتمندترین بازرگان درگذشته امارات

الفطیم طبق محله فوربس در سال ۲۰۲۱ در جایگاه ثروتمندترین شهروند امارات و سومین ثروتمند در جهان عرب قرار گرفته بود.

الفطیم

به گزارش اول فارس، پس از درگذشت «ماجد الفطیم»، ثروتمندترین بازرگان امارات متحده عربی و سومین میلیارد جهان عرب نزاعی میان ورثه او درباره مقدار و نحوه تقسیم ثروت وی شکل گرفته است.

بدین منظور، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی کمیته‌ای برای «حل‌ مشکل انحصار وراثت» میان ورثه الفطیم را مامور بررسی این مشکل کرده است.

بر اساس شاخص «بلومبرگ» برای تعیین ثروت میلیاردرهای جهان، ماجد الفطیم پیش از مرگ حدود ۶ میلیارد دلار ثروت داشته اما نام او پس از مرگ از فهرست مذکور که فقط ثروت افراد زنده را منتشر می‌کند، حذف شده است.

او سال ۱۹۹۲ به تاسیس شرکت «هلدینگ ماجد الفطیم» اقدام کرد. این هلدینگ مالک ۱۳ هتل و ۲۹ مرکز خریدوفروش از جمله «امارات مول» در دبی و دو مرکز خرید عظیم در قاهره، پایتخت مصر و مسقط، پایتخت عمان است.

هلدینگ ماجد الفطیم همچنین مالک علامت تجاری سینماهای «VOX» بوده که طبق وبسایت این شرکت تا سال ۲۰۱۹، او ۵۸ سینما با بیش از ۵۰۰ سالن پخش در اختیار داشته است.

این هلدینگ انحصار راه‌اندازی شعبه‌های «هایبر مارکت» وابسته به شرکت فرانسوی «کارفور» و مراکز خریدوفروش با نام تجاری «سیتی‌ سنتر» در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه را نیز در اختیار دارد.

طارق، فرزند ماجد الفطیم عضو هیئت رئیسه این هلدینگ عظیم بوده و افرادی از بستگان او نیز صاحب مناصب دیگری در این شرکت هستند.

بنا به گزارش منابع اقتصادی، گردش مالی این هلدینگ در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۸.۹ میلیارد دلار بوده است.

در آخرین رتبه‌بندی مجله «فوربس» از ثروتمندان که در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، ماجد الفطیم با ۴.۳ میلیارد دلار جایگاه ثروتمندترین شهروند امارات و همزمان سومین ثروتمند در جهان عرب را از آن خود کرده بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

نیازپند پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۴۹

مقداری به حساب من بزنید ..روحش شاد یادش گرامی

آخرین اخبار