چاپ کد خبر: 108836
23 فروردین 1402

دره بی رهو منظره ای طبیعی ، زیبا و بکر در استان هرمزگان

در شهرستان پارسیان در استان هرمزگان واقع در روستای ستلو منطقه ی بسیار جذاب و بکر بی رهو قرار دارد. دره بی رهو یکی از بکر ترین و جالب ترین پدیده های طبیعی در ایران است.

gowdekonardan uspace 1670766470

شهرستان پارسیان در استان هرمزگان یکی از شهرستان هایی است که کمتر کشف شده ولی دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی است که کمتر در جاهای دیگر می توان نظیر آن ها را دید.

ویژگی های دره ی بی رهو:

این منطقه دارای صخره های زیبا و عجیبی در دل منطقه ای کویری است. در میان این کوه های پر فراز و نشیب آبگیری معروف به آبدبه، نیز قرار دارد. دره ی بی رهو در کوه های جنوب ایران و استان هرمزگان واقع است، از ویژگی کوهستان های جنوب ایران رنگ روشن آن ها و ظاهر خشن و پر از ناهمواری های مختلف آن است که به دلیل فرسایش در طول سالیان دراز اتفاق افتاده است.

Capture 4

دره ی بی رهو در قلب کوه ها و صخره های پر پیچ و تاب در شهرستان پارسیان قرار دارد، آبگیر های نیلی رنگ در میان صخره های لایه لایه و کوه های پر از فرو رفتگی و به طرز شگفت انگیزی متفاوت با سطح زمین در کنار هم مناظری جالب و چشمگیر را در منطقه ی دره ی بی رهو خلق کرده است. شهرستان پارسیان که به تازگی در سال های اخیر پیشرفت هایی را در دل خود تجربه کرده، مکان های بکر و دیدنی بسیار زیادی دارد که متاسفانه کمتر مورد توجه عموم قرار گرفته است.

این شهرستان دارای نخلستان های زیبا و دره های متعدد دیگری می باشد و اگر شما قصد سفر به دره ی بی رهو را داشته باشید پس از دیدن از این دره می توانید به مناطق دیدنی دیگری که در نزدیکی دره ی بی رهو قرار دارد هم سر بزنید.

موقعیت مکانی دره ی بی رهو:

همانطور که گفته شد دره بی رهو واقع در شهرستان پارسیان است. فاصله ی مرکز این شهرستان تا بندر لنگه ۲۲۰ کیلومتر است. با وجود اینکه این ناحیه دارای آب و هوای گرم و مرطوب است اما شهرستان پارسیان هوای معتدل تری دارد.

دره بی رهو 5

از مشخصه های خوبی که دره ی بی رهو و حتی مناطق دیدنی دیگر نزدیک به آن دارد بکر بودن طبیعت آن جاست، دره ی بی رهو با پدیده های مختلف طبیعی و کم نظیر خود مقصدی جذاب برای مسافران خود خواهد بود. پیشنهاد میکنیم از این مکان دیدن کنید و از تفریح در آن لذت ببرید.

تنگه بی رهو  مانند کویری خشک با صخره های عظیم و دیدنی است که گویی در جهانی دیگر قدم می زنید .کوه هایی که در منطقه جنوبی ایران وجود دارند کوه هایی به رنگ روشنمی باشند که دارای ظاهری خشن و پر از فرورفتگی های متعدد هستند که نشان از فرسایش شدید این ارتفاعات دارد.
در میان این صخره های عظیم آبگیری هست که به آبدبه معروف است .

دره بی رهو 1 دره بی رهو 2 دره بی رهو 3 دره بی رهو 4

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد سه شنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

سلام متاسفانه هیچکدام از عکسها مربوط به دره بی رهو نیست من ساکن اونجا هستم دره ای بی نظیره

آخرین اخبار