در خانه بمانیم یا نمانیم ؟!

نویسنده : راحله مودت

در شرایط حاضر، مسأله مبارزه با بیماری کرونا به عنوان اولویت اول کشور عزیزمان ایران و بسیاری از کشورهای دنیا در نظر گرفته شده است. در این راستا، در روزها و هفته های اخیر، صدا و سیما از طریق برنامه های مختلف دائماً مردم را تشویق به در خانه ماندن و پرهیز از خارج شدن […]

راحله مودت

در شرایط حاضر، مسأله مبارزه با بیماری کرونا به عنوان اولویت اول کشور عزیزمان ایران و بسیاری از کشورهای دنیا در نظر گرفته شده است.

در این راستا، در روزها و هفته های اخیر، صدا و سیما از طریق برنامه های مختلف دائماً مردم را تشویق به در خانه ماندن و پرهیز از خارج شدن از منزل برای انجام کارهای غیر ضروری کرده است. توصیه ای که همه پزشکان و پرستاران و کادر دلسوز و متعهد درمانی کشور از همان ابتدای ورود بیماری به کشور داشته اند.
علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته در این زمینه، متأسفانه هنوز سهل انگاری هایی در جهت اجرای برنامه “پویش ملی در خانه بمانیم” مشاهده می شود، سهل انگاری هایی که با اتخاذ برنامه هایی صورت گرفته است که گاهاً حتی در تناقض با سیاست های در نظر گرفته شده در جهت مبارزه با این بیماری جدی هستند. همه این تناقض ها موجب بر باد رفتن تلاش های صورت گرفته کادر زحمتکش درمانی کشور، مردم و مسئولین و به خصوص نهاد مردمی، دلسوز و اثرگذار صدا و سیما خواهد شد.
برای نمونه، تقریبا همگی ما در طی چند روز گذشته، شاهد پخش تبلیغات حراجستان ها، حراج های آخر ماه و نیز بازارچه های نزدیک به شب عید از طریق شبکه های مختلف صدا و سیما بوده ایم. با توجه به این موارد، حال باید از خود پرسید:
چرا باید بین برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما و برنامه های دیگر این سازمان مهم در جهت پیشگیری از بیماری کرونا ناهماهنگی و تناقض باشد؟
آیا در شرایط حاضر، فروشگاه هایی که اقدام به برگزاری حراج می کنند، نباید منافع ملی را بر منافع مقطعی خویش ترجیح دهند؟
چرا صدا و سیما باید چنین تبلیغاتی را پخش کند؟ و از همه مهمتر اینکه،مردم چه باید بکنند؟ آیا باید در خانه بمانند؟!

مطالب مرتبط

نظرات