چاپ کد خبر: 143288
25 اردیبهشت 1403

در نامه شبکه ملی ایثارگران به رئیسی چه خواسته ای مطرح شده؟

به گزارش اول فارس ، هشت تشکل‌ ایثارگری در قالب «شبکه ملی ایثارگران» که مسائل و مشکلات طیف وسیعی از اقشار مختلف آنان را پیگیری می‌کنند، با ارسال نامه سرگشاده‌ به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران انتقاد کردند.
در بخشی از نامه تشکل‌های ایثارگران آمده است:

بسمه تعالی

حضرت آیت‌الله رئیسی دام ظله‌الشریف

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات وافره و با آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون در مسئولیت خطیر و حیاتی ریاست جمهوری اسلامی ایران، به استحضار می‌رساند؛

شبکه ملی ایثارگران متشکل از ۷ تشکل ایثارگری ثبت شده به شرح ذیل:

۱ –  انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

۲ –  خانه نور ایرانیان بصیر (جانبازان نابینا)

۳ – انجمن راست قامتان جانباز (جانبازان قطع دو پا)

۴ –  انجمن جانبازان صبور ( یک پا قطع از لگن )

۵ –  انجمن ریه‌های خسته  (جانبازان شیمیایی)

۶ –  جمعیت آزادگان دفاع مقدس

۷ –  جمعیت فرزندان شاهدِ نواندیشِ خدمتگزار (فرزندان شهدا)

می‌باشد که به منظور تحقق اهداف، آرمان‌ها و منویات امامین انقلاب در دوران انتخابات ریاست جمهوری با حمایت قاطع از حضرتعالی نقشی بی بدیل ایفا نمود و پس از آن در صدد حمایت کامل و جامع از برنامه‌های دولت انقلابی و مردمی، به ویژه در حوزه ایثارگران برآمد. لذا در ابتدای امر با حمایت از انتصاب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی سعی داشت در چارچوب قوانین و مقررات مصوب و با همراهی ایشان، نسبت به احقاق حقوق قانونی ایثارگران اقدام نماید. یکی از اقداماتی که شبکه ملی ایثارگران به عنوان یک خدمت حیاتی و نه تسهیلات تجملی و لوکس، از ابتدا در نظر داشت موضوع خودروی مناسب با وضعیت جسمی و حسی حرکتی جانبازان بود که ضرورت این نیاز حیاتی بر کسی پوشیده نیست.

این تلاش‌ها که از دولت‌های قبلی نیز پیگیری می‌شد بعد از سال‌ها در دولت انقلابی و مردمی حضرتعالی تحقق یافت و بارقه امیدی برای تسهیل ایاب و ذهاب جانبازان با توجه به سالمندی آنان در جهت پیگیری امور درمانی و حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی ایجاد شد.

در ابتدای امر این اقدامات با حمایت آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی همراه بود. «مکاتبات و تأییدات ایشان با مجموعه‌های مختلف پیرو درخواست‌های شبکه ملی ایثارگران در خصوص مشکلات جامعه ایثارگری گواه این مدعاست که ثبت و ضبط گردیده است، اسناد و مدارک آن موجود است»؛ لکن به مرور زمان، عدم توجه و استفاده ایشان از خبرگان و کارشناسان مجرب و با سابقه در امور ایثارگران، عدم توانایی در تعامل سازنده و مثبت با جامعه ایثارگری و تشکل‌های مرتبط با آنان، رفتار نامناسب در رابطه با اعتراضات و مطالبات بحق ایثارگران موجب بروز فاصله‌ میان ایثارگران با مجموعه بنیاد شهید شده و به مرور عمیق‌تر می‌شود.

در ارتباط با دولت محترم مردمی و انقلابی، به‌ویژه جناب آقای دکتر مخبر، معاون اول حضرت عالی و عنایات ویژه و تأثیرگذار ایشان در برگزاری جلسات و پاسخ به مکاتبات و درخواست‌های قانونی و بحق شبکه ملی و صرف وقت در تأیید واگذاری خودرو به جانبازان در هیئت محترم دولت و دستورات لازم به وزیر محترم صمت و رییس محترم بانک مرکزی کاملاً  در اذهان جانبازان مشهود بوده و اقدامی قابل تقدیر و راهبردی تلقی می‌گردد.

پیگیری‌های مکرر شبکه ملی ایثارگران در خصوص تسهیل در واردات خودرو و تأمین ارز مورد نیاز در جلسات متعددی که تاکنون با معاونین و مسئولان مربوطه در وزارت صمت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مجموعه‌های ذی‌ربط در حال انجام بود، به‌یکباره با ایجاد توقف مواجه گردیده است.

شبکه ملی ایثارگران از سال ۱۴۰۱ با مسئولین محترم وزارت صمت(وزیر محترم قبلی و فعلی وزارتخانه) با حضور معاونین و مسئولین مربوطه در بنیاد شهید نسبت به واردات خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا جلسات مختلف و مستمر داشته است.

جلسه‌ای که می‌توانست نتیجه جلسات قبلی باشد و پس از مدت‌ها چشم‌انتظاری جانبازان مشمول طرح، آغازگر اقدامات اجرایی باشد را متوقف کرده و با ایجاد بن‌بست در مسیر پیگیری‌ها موجب نارضایتی و اعتراض جامعه ایثارگری گردیده است.

علاوه بر آن این اقدام غیر موجه بنیاد شهید و امور ایثارگران با سیاست‌های حضرت عالی و تاکید بر مشارکت مردم و پشتوانه‌های مردمی، حساسیت به رفع گرفتاری‌های مردم، کار و عمل جهادی، پرهیز از بروکراسی اداری و عادی نشدن مشکلات مردم نزد مسئولان مغایرت دارد.

جناب آقای رئیسی، با تقدیم عریضه فوق، خواهشمند است دستور فرمایید به این موضوع سریعاً رسیدگی و تمهیدات لازم برای اصلاح رفتارهای مجموعه بنیاد شهید با جامعه ایثارگری فراهم شود.

اعلام می‌نماییم آمادگی کامل داریم راهکارهای برون‌رفت از مشکلات ایثارگران، اصلاح سوء مدیریت‌ها و ضعف مدیریت‌های بنیاد در خصوص خدمت به جامعه ایثارگری را تقدیم حضرت عالی نماییم.

با تقدیم احترام و امتنان؛شبکه ملی ایثارگران کشور

منبع:ایلنا

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

پایدار پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۳

انجمن جانبازان اعصاب و روان که به واقع از مظلوم ترین جانبازان می باشند چرا تشکیل نشده تا از حق این عزیزان دفاع کند نکنه برای بعضی ها نون نداره

داودامامعلیزاده سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳

واگذاری خودرو به جانباز طبق صراحت قانون جهت تسهیل در تردد جانبازان که مشکلات حرکتی دارند تصویب شده و حق قانونی آنهاست و امتیاز هم نیست بلکه حق مسلّم و قانونی آنهاست . ولی شیوه غلط در مطالبه گری و حاکمیّت را در تنگنا قراردادن واردکردن خودرو خارجی که به نام جانباز و به کام واردکنندگان خواهد بود اصل موضوع را زیر سئوال برده است . واضح بگم نوعی رانت است .

آخرین اخبار