چاپ کد خبر: 11723
28 مرداد 1398

دستغیب جلسه شورای شهر شیراز را ترک کرد | تابع پدرخوانده‌ها و مادر خوانده‌ها نیستم

جلسه انتخاب رئیسه شورای شهر شیراز برای سال سوم با قهر رئیس شورا حاشیه ساز شد.

قهر رئیس شورا در جلسه انتخاب هیئت رئیسه

به گزارش اول فارس از شیراز، روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر شیراز دوفوریت برگزاری جلسه روز دوشنبه ۲۸ مرداد برای انتخاب رئیس شورا به تصویب رسید.

احمدرضا دستغیب که مخالف برگزاری جلسه بود و آن را غیرقانونی می‌دانست از امضای دوفوریت طرح مخالفت کرد اما اعضای شورا که به دنبال برکناری دستغیب از ریاست شورا بودند، با امضای ابراهیم صبوری به عنوان نائب رئیس شورا درخواست برگزاری جلسه را به فرمانداری اعلام و صبح امروز نیز جلسه را برگزار کردند.

فرماندار شیراز در پاسخ به نامه دستغیب که جلسه امروز را غیرقانونی دانسته بود، با دو ایراد که یک علت دوفوریت چیست و دوم اینکه زمانی که رئیس شورا در جلسه حضور دارد و غائب نیست نامه‌های شورا باید با امضای رئیس به فرمانداری ارسال شود.

قابل ذکر است که رئیس شورا در جلسه علنی چهارشنبه حضور داشته اما از امضا نامه امتنا کرده است. موضوعی که کهندل سرپرست امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز که در جلسه صبح امروز حضور داشت و به آن تأکید کرد و خاطر نشان شد: وقتی عضوی در شورا حضور دارد اما از امضل امتنا می‌کند به منزله غیبت او محسوب می‌شود و امضا نائب رئیس مشکل قانونی ندارد.

احمد رضا دستغیب که چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود جلسه دو فوریتی شورا هفته آینده روز دوشنبه برگزار خواهد شد، صبح امروز در جلسه حاضر شد اما با بیان اینکه جلسه صلاحیت قانونی ندارد با حالت قهر پایان جلسه را اعلام و صحن را ترک کرد.

دستغیب پیش از ترک صحن علنی خطاب به خبرنگاران گفت: من مجری قانون هستم و تابع پدرخوانده‌ها و مادر خوانده‌ها نیستم.

نوذر امامی با بیان اینکه از رفتار دستغیب در صحن علنی شورا و عکس العمل فرماندار نسبت به پارلمان محلی شیراز از مردم عذرخواهی می‌کنم، گفت: تمام مکاتبات رسمی شورا باید به امضا رئیس شورا برسد اما هیچ جای قانون ننوشته که باید در کار شورا دخالت شود، نامه برگزاری جلسه امروز با امضای نائب رئیس شورا به فرمانداری رسیده است و هیچ خدشه‌ای بر جلسه امروز شورا نیست و جلسه کاملا قانونی است.

جلسه علنی شورا با وجود ترک دستغیب اما همچنان ادامه دارد و انتخابات نیز در حال برگزاری است.

 جلسه انتخاب هیئت رئیسه و رئیس شورا باید تا چهارشنبه این هفته برگزار می‌شد اما به دلیل غیبت دو عضو شورا با تصویب طرح دوفوریت جلسه امروز یعنی دوشنبه ۲۸ مرداد برگزار شد.

پیش از این گمانه‌زنی‌ها از انتخاب سید عبدالرزاق موسوی برای ریاست شورا در سال سوم خبر می‌داد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار