• 07 شهریور 1403
  • دسته‌بندی: آشپزی
  • شناسه خبر : 153008

دستور پخت استانبولی با مرغ و سیب زمینی

دستور پخت استانبولی با مرغ و سیب زمینی

استانبولی یک غذای خوشمزه و محبوب است که در اکثر موقعیت ها می توان روی آن حساب باز کرد.

استانبولی را می توان به روش های مختلفی درست کرد.یکی از این روش ها استانبولی با مرغ و سیب زمینی است که در این مقاله می خواهیم با طرز تهیه این غذای خوشمزه آشنا شویم.

طرز تهیه استانبولی با مرغ و سیب زمینی ساده

شما می‌توانید استانبولی با مرغ را به دو روش آب‌کش و دم‌پخت بپزید، در ادامه به شما طرز تهیه‌ی این غذا را به روش آب‌کش برنج می‌‌آموزیم.

مواد لازم:

سینه مرغ بدون استخوان : ۱/۵ عدد
سیب زمینی : ۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی : ۳ عدد
پیاز : ۳ عدد متوسط
برنج : ۳ پیمانه
روغن : به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذا خوری
آب : به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه : به مقدار لازم
پودر سیر، ادویه کاری : از هر کدام ۱ ق چایخوری
زعفران دم کرده : ۴ قاشق غذا خوری

دستور پخت استانبولی با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه:

مرحله اول

در مرحله نخست، برنج را به مدت دو ساعت در محلول آب و نمک خیسانده تا آمادگی لازم برای پخت را پیدا کند. همزمان، پیاز را پوست کنده و به صورت نگینی خرد کرده و در روغن کافی تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید.

مرحله دوم

در حالی‌که پیاز در حال سرخ شدن است، مرغ را به تکه‌های کوچک و یکدست برش داده و به‌همراه پیاز تفت دهید تا رنگ آن تغییر کرده و طلایی شود. پس از سرخ شدن مرغ، ادویه‌های مورد نیاز شامل زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر و کاری را به مواد اضافه کرده و به‌خوبی تفت دهید تا عطر آن‌ها آزاد شود.

مرحله سوم

پس از آن، رب گوجه فرنگی و پوره گوجه فرنگی را افزوده و حرارت را ملایم کنید تا آب اضافی آن تبخیر شده و سس غلیظ شود. در نهایت، زعفران دم کرده را به مواد اضافه کرده و یک پیمانه آب جوش به آن بیفزایید و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید مواد به‌خوبی پخته و جا بیفتند.

مرحله چهارم

در حالی‌که مواد اصلی غذا در حال پخت هستند، سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و به‌صورت نگینی یکدست خرد کنید. سپس در روغن داغ به مدت چند دقیقه تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید.

مرحله پنجم

پس از آن که مرغ ها به خوبی پخته و آماده شدند. نوبت به پخت برنج می‌رسد. در این مرحله به‌مقدار کافی آب در یک قابلمه‌ی مناسب بریزید و اجازه دهید که جوش بیاید. سپس برنج را به‌ّمراه مقدار کافی نمک در آب جوش بریزید و اجازه دهید که برنج کمی نرم شود یا به اصطلاح بیاید. سپس برنج را با آب سرد بشویید.

مرحله آخر

قابلمه را مجدد روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن کف آن بریزید. سپس یک لایه برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و روی برنج مقداری از مواد سرخ شده را بریزید و به همین شکل مواد را لایه‌لایه به قابلمه اضافه کنید تا تمام شوند. در نهایت درب قابلمه را به‌همراه دم‌کنی ببندید و اجازه دهید پلوی شما به‌مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت کم گاز بماند تا خوب دم بکشد.

مطالب مرتبط

طرز تهیه بلدرچین شکم پر خوشمزه و مجلسی با رب انار

چگونه ته چین آلو اسفناج با مرغ و گوشت در فر یا قابلمه درست کنیم؟

طرز تهیه زیتون پرورده خانگی با ساده ترین روش

نظرات