• 19 مرداد 1403
  • دسته‌بندی: آشپزی
  • شناسه خبر : 151326

دستور پخت سالونه مرغ اصیل ایرانی،یک غذای خوشمزه و خاص

دستور پخت سالونه مرغ اصیل ایرانی،یک غذای خوشمزه و خاص

گر دوست دارید این غذای خوشمزه و خاص را به راحتی برای در منزل برای اعضای خانواده تهیه کنید، سالونه مرغ یک انتخاب عالی است.

در این روش مرغ با پیاز، مغز گردو و تمر هندی پخته می‌شود و بسیار لذیذ و خوشمزه است و پیشنهاد می‌کنیم حتما یکبار این مرغ ویژه را امتحان کنید.

مواد لازم

سینه مرغ: ۲ عدد
پیاز درشت: ۱ عدد
گردو: ۶ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
تمر هندی: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالونه مرغ

مرحله اول

برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت تکه‌های بزرگ خرد کنید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید یا رنده بزنید و همراه با دو قاشق غذاخوری روغن داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا پیاز کم کم نرم و طلایی شود.

مرحله دوم

در مرحله بعد تکه‌های مرغ را همراه با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه با هم تفت بدهید. رب گوجه فرنگی را وسط ماهی تابه بریزید و خوب هم بزنید تا با پیاز و مرغ کمی تفت بخورد. در مرحله بعد تخم‌های تمر هندی را خارج کنید و تمر هندی را همراه با نصف لیوان آب جوش حل کنید. حالا مغزگردوی خرد شده را همراه با تمر هندی به مرغ اضافه کنید و هم بزنید. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید و حدود ۴۰ دقیقه زمان بدهید تا مرغ با حرارت کم بپزد.

مرحله سوم

در آخر پخت ۲ قاشق زعفران دم کرده را به غذا اضافه کنید. سالونه مرغ خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

مطالب مرتبط

طرز تهیه مربای شیر خوشمزه و مقوی با ۳ روش متفاوت

طرز تهیه آسان کنافه پنیری خانگی که عاشقش می شوید

طرز تهیه رولت مرغ مجلسی ، غذایی بسیار پرطرفدار و خوشمزه

نظرات