دستگاه حفار مکانیزه مترو شیراز به ایستگاه شهید بهشتی خط ۳ رسید
به گزارش اول فارس، شیراز در پنجاهوپنجمین مرحله از جهش عمرانی خود، بار دیگر پویایی و پیشرفت مدیریت شهری را به نمایش گذاشت. در این مرحله، با اتمام حفاری مکانیزه خط ۳ مترو و ورود موفقیتآمیز دستگاه TBM به ایستگاه شهید بهشتی، فصل تازهای در توسعه زیرساختهای حملونقل ریلی رقم خورد.
این تلاش بزرگ، ساخت تونلی به طول بیش از ۳۳۰۰ متر و با ارزشی بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان میان ایستگاههای گلستان و شهید بهشتی را محقق ساخت.
پیوند توسعه شهری شیراز با محوریت حرم حضرت شاهچراغ(ع)
آیتالله لطفالله دژکام، نماینده ولیفقیه در فارس و امام جمعه شیراز در پنجاهوپنجمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز که با ورود دستگاه حفّار مکانیزه (تیبیام) به ایستگاه مترو شهید بهشتی واقع در خط ۳ قطار شهری همراه بود، ضمن تقدیر از مجموعه حملونقل ریلی شهرداری شیراز اظهار کرد: مجموعه شهرداری این کلانشهر، تسهیل دسترسیها همراه با رفاه و آسایش شهروندان را در طبق اخلاق به شهر هدیه کرده است.
وی با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان از خطوط مترو استفاده میکنند، ابراز امیدواری کرد: همه شهروندان بهجای خودروی شخصی و تکسرنشین با کمال آسایش از خطوط امن مترو استفاده کنند. امامجمعه شیراز تصریح کرد: همه اینها باید منتهی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) شود؛ زیرا عزت، زیبایی و آبادانی شهر از آن حرم نشأت میگیرد.
آیتالله دژکام تأکید کرد: در دسترسیهای شهری، محوریت بافت قدیم باید حفظ شود تا زیباییهای شیراز به دنیا معرفی شود.
امامجمعه شیراز افزود: شیراز از بسیاری شهرهای جهانی جلوتر است و تمدن طولانی آن موجب شکلگیری شهرهای دیگر جهان شده است.
وی همچنین از عملکرد دوره ششم شورای اسلامی شهرو شهرداری شیراز در حوزه عمران و رفاه تقدیر کرد.
تأکید شهردار کلانشهر شیراز بر حساسیت و پیچیدگی پروژههای مترویی
محمدحسن اسدی، شهردار کلانشهر شیراز، با تأکید بر حساسیت و پیچیدگی پروژههای مترویی اظهار داشت: مدیریت شهری تلاش دارد با پشت سر گذاشتن موانع، این پروژهها را بدون تأخیر پیش ببرد.
وی افزود: شرط انتخاب پیمانکار خط ۳، مالکیت دستگاه حفار مکانیزه (تیبیام) بود که با بیش از ۸ میلیون یورو خریداری و پس از مونتاژ، عملیات حفاری آغاز شد. طول دستگاه ۱۳۵ متر و وزن آن حدود یکهزار و ۵۰۰ تُن است.
اسدی تصریح کرد: حتی در شرایط سخت اقتصادی، پروژهها متوقف نشدند و امروز نیز، فعالیتها ادامه دارد.
فعالیت همزمان در چهار خط مترو و پیشرفت منحصربهفرد کلانشهر شیراز
رضا محمدیان، رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به فعالیت همزمان چهار جبهه کاری در پروژه مترو شیراز اظهار داشت: در هیچ کلانشهری چنین حجمی از فعالیت وجود ندارد و این اقدام حاصل تدبیر شورای ششم و مدیریت دکتر اسدی است.
وی افزود: دستگاه تیبیام باعث صرفهجویی چند میلیارد تومانی در هزینهها شده و برخی نگاههای سیاسی نباید تلاشهای شهرداری را تخریب کنند.
محمدیان ضمن تقدیر از مجموعههای اجرایی و معاونت مالی شهرداری گفت: بدون حمایت مالی، پروژههای بزرگ پیش نمیروند و عملکرد مالی در این زمینه کلیدی بوده است.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: شیراز، شهر فرهنگ و تمدن ایرانی است و امروز با فعالیتهای گسترده عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، الگویی برای کل کشور بهشمار میرود.
ورود تیبیام به ایستگاه شهید بهشتی؛ نماد امید، توسعه و عدالت شهری
علی کلانتری، رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز، با تأکید بر این موضوع که ورود دستگاه حفار مکانیزه خط ۳ مترو نشانهای از رشد عدالت اجتماعی و گسترش امید در زیرساختهای شهری است، اظهار داشت: خط ۳ مترو با طول ۳۴ کیلومتر راهآهن شیراز را به فرودگاه متصل میکند که ۱۲ کیلومتر آن در حال اجراست.
وی افزود: تاکنون بیش از ۳۲۰۰ متر حفاری انجام شده، ۱۴۰ کیلومتر نوار آببند داخلی تولید و به کار گرفته شده و بیش از ۴ هزار تُن فولاد مصرف شده است. در این خط، هفت ایستگاه با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد فعالاند و پروژه تا پایان سال ۱۴۰۶ یا اوایل ۱۴۰۷ به بهرهبرداری میرسد.
کلانتری با اشاره به حفاری خط ۴ مترو از بلوار رازی تا استقلال گفت: این خط دسترسی مستقیم به حرم حضرت شاهچراغ(ع) را فراهم خواهد کرد و تا عید فطر عملیات حفاری آن آغاز میشود.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز بیان کرد: بیش از ۴۵۰۰ نفر در چهار خط مترو شیراز مشغول کار هستند و این پروژهها علاوه بر توسعه شهری، فرصتهای اقتصادی و علمی برای جوانان فراهم کردهاند.
وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ملت ایران را ملت امید دانست و تأکید کرد: امید با کار، اقدام و حضور میدانی ساخته میشود.