حوادث

دستگیری ۲ نفر که با رسیدساز جعلی از شیرازی ها کلاهبرداری می کردند

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری 2 نفر که با نرم افزار رسیدساز جعلی از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” با اعلام این خبر گفت : در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری مبنی بر اینکه شخصی از طریق تماس تلفنی درخواست خرید یک دستگاه پمپ آب و لوازم جانبی داشت و بلافاصله از طریق فضای مجازی رسید خرید لوازم را به اینجانب ارائه و پس از ارسال کالا مشخص شد رسید جعلی بوده و واریزی انجام نشده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری “۱۲ فخر آباد” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی اقدامات تخصصی خود را آغاز و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ “زراعتیان” خاطر نشان کرد: متهمین پس ازدستگیری به جرم خود اقرار و معترف شدند پس از جلب اعتماد فروشندگان تحت عنوان کارمند بانک و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات فروشنده را به دست می‌آوردیم و با ورود به نرم افزار جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان ارسال و کالاهای مورد نظر را دریافت می کردیم.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه متهمین به ۵ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۶ میلیارد ریال به این شیوه اعتراف و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر تحویل پلیس آگاهی شد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد، به کلیه شهروندان توصیه کرد لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی در اسرع وقت مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

اشتراک گذاری