دعوای مرگبار شهرداری و راهداری جلوی چشم حسینعلی امیری در کمربندی شیراز(+فیلم)

چه کسی باید پاسخگوی تصادفات مرگباری که در کمربندی شیراز رخ می‌دهد هست که باید اشهدت را بخوانی و وارد آن شوی!

دعوای مرگبار شهرداری و راهداری وسط استانداری حسینعلی امیری در کمربندی شیراز

خبرگزاری فارس در گزارشی  نوشت: میان ۲ دستگاه راهداری فارس و شهرداری شیراز بر سر مدیریت و تامین ایمنی کمربندی ۴۵ شیراز سالهاست مناقشه وجود دارد.

راهداری به واسطه اینکه این محور از حالت رینگ بیرونی شهر خارج شده و عملا به درون شهر کشیده شده زیر بار نمی‌رفت و از طرفی شهرداری هم معتقد بود این محور تا زمانی که به شهرداری واگذار نشود نمی‌تواند به آن ورود کند.

در نهایت پس از ورود دادستان مرکز فارس، بازدید وزرای سابق راه و شهرسازی و مسوولان مختلف از این محور، استاندار سابق فارس ۲ سال پیش با تقسیم وظیفه ۱۸ کیلومتر را به شهرداری و ۲۷ کیلومتر را به راهداری واگذار کرد.اما باز هم شاهد هستیم که بگومگوها همچنان ادامه دارد و این بار بر سر تامین روشنایی شدت گرفته است.

معاون ایمنی و حریم اداره کل راهداری فارس ضمن اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در محدوده این اداره کل می‌گوید: ۸ کیلومتر شمالی از اکبرآباد تا جوادیه به دلیل تعریض و ۶ بانده شدن مدتی است خاموش است اما با اتمام پروژه دوباره روشن می‌شود.

یزدانی افزود: از پل شهید فرصتیان تا پل نیروی دریایی روشنایی یک باند واجب‌تر را در حال پیگیری هستیم و ۷ کیلومتر انتهایی را طبق مصوبه شورای ترافیک باید طرح و برآورد اعتبار از سوی شرکت توزیع برق به ما داده شود تا تامین اعتبار کنیم و به مزایده بگذاریم.

وی در پاسخ به اینکه چه محدوده‌هایی از کمربندی هنوز خاموش است، گفت: این را باید با بازدید میدانی متوجه بشوید، محورِ خاموش زیاد است که در حیطه وظایف راهداری نیست.

شهرداری شیراز در برابر روشنایی وظیفه‌ای ندارد!

در ادامه، این سوال را از معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز پرسیدیم که محمد امین پاسخ داد: از محدوده سلطان‌آباد تا پل میانرود سه میلیارد تومان تجهیزات خریداری کرده و در اختیار شرکت توزیع برق شیراز قرار دادیم تا روشنایی را اجرا کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه تامین روشنایی هیچ مسئولیتی ندارد و اگر هم کاری انجام دهد به عنوان مساعدت است گفت: در محدوده شهرداری هم هنوز خاموشی داریم اما رفع آن کار شهرداری نیست و شهرداری کلیه اقداماتی که بر عهده داشته اعم از اجرای ۲ تقاطع احمدبن موسی و نواب صفوی، نصب دوربین و علایم و تابلو و نیوجرسی تا ترمیم آسفالت و ایجاد شانه راه همه را تکمیل کرده و تا بهمن ماه تحویل می‌دهد اما در حوزه روشنایی وظیفه‌ای ندارد.

حال جای سوال اینجاست که در نهایت چه کسی باید پاسخگوی تصادفات مرگباری که در این جاده رخ می‌دهد باشد، ۴۵ کیلومتر پر خطری که باید اشهدت را بخوانی و وارد آن شوی!

مطالب مرتبط

ببینید|آمادگی راهداران استان فارس برای انواع عملیات های راهداری زمستانی

ویدیو|خدمت ارزشمند دیگری از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس

پرداخت تسهیلات برای بازسازی ناوگان اتوبوس، میدل باس و مینی بوس در استان فارس

نظرات