مدیرعامل اسنپ آفتابی شد:دفاع از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان

پس از انتقادات و تهدیدهای صریح سازمان تعزیرات، بالاخره «اسنپ» گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد و «تپسی» نیز با اندکی تاخیر به حذف این گزینه تن داد. به گزارش اول فارس، دیجیاتو نوشت برای دلایل شکل‌گیری و طراحی گزینه «عجله دارم» با «محمد خلج»، مدیرعامل اسنپ گفت‌وگو کرده است. اسنپ در […]

مدیرعامل اسنپ

پس از انتقادات و تهدیدهای صریح سازمان تعزیرات، بالاخره «اسنپ» گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد و «تپسی» نیز با اندکی تاخیر به حذف این گزینه تن داد.

به گزارش اول فارس، دیجیاتو نوشت برای دلایل شکل‌گیری و طراحی گزینه «عجله دارم» با «محمد خلج»، مدیرعامل اسنپ گفت‌وگو کرده است.

اسنپ در بیانیه‌ مربوط به حذف گزینه «عجله دارم» اعلام کرد که علی‌رغم حذف این گزینه، «به واسطه‌ کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه» است.

دیجیاتو نیز برای روشن شدن موضوع، آگاهی از استدلال‌های اسنپ و دلایل شکل‌گیری و طراحی گزینه «عجله دارم» با محمد خلج، مدیرعامل اسنپ گفت‌وگو کرده است.

برای شروع بد نیست در مورد شیوه کارکرد گزینه «عجله دارم» صحبت کنیم. سازوکار و مدل فنی قیمت‌گذاری با این گزینه در اسنپ چگونه است؟

قیمت‌گذاری در اپلیکیشن اسنپ دارای سازوکاری کاملا هوشمند و تجربه‌شده در سطح جهانی و بر پایه‌ اصول بازار آزاد است.

اسنپ شاخصی به نام «نرخ پاسخ‌دهی به درخواست‌ها و انجام سفر» یا Fulfillment Rate دارد که از طریق الگوریتم هوشمند به یک نرخ تعادلی دست پیدا می‌کند. اگر میزان عرضه بیش از تقاضا یا به اصطلاح over supply باشد، الگوریتم هوشمند قیمت‌ها را به طور استاندارد با شیبی مناسب کاهش می‌دهد تا در سمت تقاضا رغبت برای ارسال درخواست ایجاد شود؛ اما اگر نرخ پایین‌تر از حد مطلوب برای کاربران راننده باشد، این سیگنال به الگوریتم داده می‌شود که میزان عرضه پایین‌تر از حد معمول است. در این حالت فرایند اصلاح قیمت با رویکرد ترغیب و تشویق در سمت عرضه صورت می‌گیرد.

در چنین سیستمی، برخی کاربران با ذخیره حتی چند دقیقه زمان بیشتر و پذیرش سریع‌تر سفرهایشان حس کاربری بهتری را تجربه می‌کنند؛ این گروه حاضرند، با پرداخت مبلغ بیشتر، این مطلوبیت را برای خودشان ایجاد کنند. گزینه «عجله دارم» پاسخی به این نیاز است.

نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که «عجله دارم» با درخواست خود مسافران طراحی شده است. آنها پیش از طراحی این گزینه، برای بالا بردن قیمت سفر از شیوه‌هایی مانند زدن توقف در مسیر استفاده می کردند. «عجله دارم» امکانی است که نیاز به ثبت توقف غیرواقعی را پاسخ می‌دهد.

تاثیر این گزینه در سرویس‌دهی اسنپ چگونه بوده است؟

حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از سفرها در اسنپ با استفاده از گزینه «عجله دارم» انجام شده و بررسی‌های ما و شیوه کار الگوریتم هوشمند نشان می‌دهد که اتفاقاً این امکان حتی به نفع کاربرانی بوده که از آن استفاده نمی‌کنند.

چطور این اتفاق می‌افتد؟

«عجله دارم» درخواستی با نرخ صفر پاسخگویی را به درخواستی جذاب با امکان پاسخگویی تبدیل می‌کند. افزایش نرخ پاسخگویی به درخواست‌ها و تعادل بین عرضه و تقاضا این سیگنال را به الگوریتم هوشمند می‌دهد که محاسبه قیمت استاندارد و در محدوده مطلوب است و به این ترتیب از افزایش قیمت برای ۹۰ درصد کاربرانی که از این گزینه استفاده نمی‌کنند هم جلوگیری می‌شود. این یعنی پاسخ‌دهی به درخواست‌ها با گزینه «عجله دارم» به درخواست‌هایی که از این گزینه استفاده نمی‌کنند هم تعمیم داده می‌شود. به این ترتیب وجود این گزینه هم برای کاربرانی که نیاز دارند زمان کمتری را برای دریافت سرویس منتظر بمانند مطلوب است و هم برای سایر کاربران.

یکی از مسایلی که مطرح می‌شود، این است که وجود این گزینه، موجب تغییر رفتار کاربران راننده شده تا درخواست‌های با قیمت پایین‌تر را نپذیرند.

متاسفانه این تصور غلط وجود دارد. در حالی که اپلیکیشن اسنپ طوری طراحی شده که کاربر راننده هنگام قبول درخواست سفر از انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافر مطلع نمی‌شود.

از سوی دیگر، باید این حق را برای کاربران راننده قائل شویم که امکانات خود را در جهت نفع مالی به کار بگیرند. این افراد کاملاً هوشمندند و مانند همه افراد جامعه در شرایطی ارائه خدمت می‌کنند که برای‌شان صرفه‌پذیر باشد. بنابراین منطقی است که با توجه به فشار هزینه‌های زندگی بهترین درخواست‌ها را بپذیرند. در عین حال، ما با شیوه‌های مختلف، از جمله استفاده از مشوق‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را در نقطه تعادلی نگه داریم و کاربران راننده را به پذیرش درخواست‌های ارزان‌تر هم ترغیب کنیم؛ چون برای ما مهم‌ترین نکته تبدیل بیشترین میزان درخواست‌ها به سفر است.

حذف این گزینه از نظر تجربه کاربری و قیمت‌گذاری چه تاثیری خواهد داشت؟

همان‌طور که گفتم، گزینه عجله دارم حتی برای کاربران مسافری که می‌خواهند با قیمت‌های پایین‌تر سفر خود را انجام دهند نیز مفید خواهد بود. با حذف این گزینه تاثیرات قیمتی گریزناپذیر است؛ چون الگوریتم‌های پیشرفته‌ اسنپ قیمت‌ها را بر اساس نرخ پاسخ‌دهی و سازوکار عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند. با حذف ۱۰ درصد از درخواست‌ها که با گزینه «عجله دارم» ارائه می‌شد، الگوریتم باید روی قیمت‌گذاری خود به گونه‌ای بازنگری کند که کمبود در بخش عرضه برطرف شود. البته این به معنای تغییرات قیمتی شدید نخواهد بود و تلاش می‌کنیم تغییر قیمتی را به حداقل برسانیم.

در بیانیه اسنپ در مورد حذف گزینه عجله دارم، ذکر شده بود که برای اثبات کاربرد این گزینه با نهادهای متولی به مذاکره می‌پردازید، مذاکرات در چه مرحله‌ای است و با چه نهادهایی پیگیری می‌شود؟

به واسطه ذات و ماهیت نوآورانه کسب‌وکار، مسئولیت خود می‌دانیم که به معرفی و تشریح سرویس‌ها، خدمات و امکانات فناوری‌محور اسنپ به کاربران مسافر و راننده و به صورت کلی تامین‌کنندگان و متقاضیان اسنپ بپردازیم. بنابراین گفت‌وگو و تعامل ما با متولیان، رگولاتور و بازیگران سنتی این حوزه، تعامل و گفت‌وگویی مستمر و مداوم است. هدف‌مان تنها این نیست که افراد و نهادهای مخالف را قانع کنیم؛ بلکه می‌خواهیم هم مخالفان و هم موافقان با ذات پویا، فناوری‌محور و به‌روز این حوزه آشنایی کامل و مداوم داشته باشند.

در مورد گزینه «عجله دارم» نیز همین هدف را مد نظر داریم. به ویژه در این مورد باید با سازمان تعزیرات حکومتی گفت‌وگو کنیم و ادله و پشتوانه قانونی و کسب‌وکاری خود را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم.

ای کاش در برخورد با مواردی که با آن مخالفیم و ممکن است برای آن ادله کافی هم داشته باشیم، قبل از صدور حکم نهایی، مسیر انجام کار کارشناسی و مشاوره را نیز در دستور کار قرار دهیم. از ما هم دعوت شود که نظرات‌مان را بگوییم، اگر شکایتی وجود دارد پاسخ دهیم و در یک سلسله جلسات کارشناسی از طریق توضیحات ذینفعان مزایا و معایب سنجیده شود و منطق و دلایل پشت راه‌اندازی این امکان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

همه ما معتقدیم که کسب‌وکار یک موجود زنده است و اگر نیازی به جراحی وجود دارد؛ این جراحی باید با حفظ حیات کسب‌وکار صورت گیرد. نه اینکه فعالیت را متوقف کنیم و بعد کسب‌و‌کار به دنبال ارائه دلایل خودش برود. این مشکلی است که در کل حوزه و برای همه کسب‌وکارها دیده می‌شود.

سازمان تعزیرات شما را به گران‌فروشی متهم کرده است. ادله شما چیست و چرا این سرویس را گران‌فروشی نمی‌دانید؟

باید در نظر داشت که ما به عنوان یک کسب‌و‌کار قانونی مجوز خود را از اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی دریافت کرده‌ایم. از سوی دیگر، مقررات حاکم بر این مدل از کسب‌وکار بر اساس «دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر» مشمول قانون نظام صنفی کشور تعیین شده است. این دستورالعمل پس از مذاکرات و جلسات متعدد پر دامنه، به عنوان یک تجربه موفق تدوین و در سال ۱۳۹۸ از سوی وزارت کشور و صمت مصوب شد و در نهایت مورد تایید دادستانی کل کشور هم قرار گرفت. نهادهای صاحب‌نظر و متولی مانند معاونت علمی و وزارت ارتباطات نیز در روند تدوین این دستورالعمل حضور داشته‌اند.

به موجب بند الف ماده ۶ این دستورالعمل، به عنوان یک قانون بالادستی، تاکید شده که نرخ خدمات هوشمند مسافر می‌تواند به صورت ثابت و پویا با استفاده از ورودی‌هایی مانند ترافیک، عرضه و تقاضا، محدوده جغرافیایی، طول مدت سفر و نوع وسیله نقلیه محاسبه شود.

در تبصره این ماده اشاره شده: «در مواردی که هزینه سفر در شرایط خاص از سقف تعرفه تاکسی تلفنی هر شهر مصوب در شورای شهر بالاتر تعیین شود، این رقم قبل از انجام سفر از طریق اپلیکیشن به مسافر اعلام می‌شود.»

آنچه که مصوب شده نشان می‌دهد که مطالعه کاملی روی مصوبه انجام شده و سازوکار صحیح محاسبات قیمت‌گذاری رعایت شده و ما معتقدیم که این مصوبه، مفهوم قیمت‌گذاری شناور و محاسبه قیمت در شرایط مختلف و بسته به عوامل مختلف راندمان و بهره‌وری استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی را تایید می‌کند.

آنچه در مورد گزینه «عجله دارم» به ما اعلام شده این است که متهم به گران‌فروشی هستیم؛ اما تعریف گرانفروشی در قانون تعزیرات عبارت است از عرضه کالا و خدمات به بهای بیش از نرخ تعریف شده توسط مراجع رسمی به طور علی‌الحساب یا قطعی. همین تعریف با نگارش دیگری در قانون نظام صنفی هم ذکر شده است؛ اما با توجه به آنچه در مورد دستورالعمل گفتم و تعریف موصوف از گران‌فروشی، به نظر می‌رسد جای بحث در این زمینه وجود دارد که آیا گران‌فروشی اتفاق افتاده است یا نه.

البته این مباحث اولیه حقوقی محسوب می‌شود. تیم حقوقی ما در حال تحقیق و تدوین دفاعیه جامعی در مورد مدل قیمت‌گذاری و گزینه عجله دارم است.

در این زمینه نمونه‌های مشابه در جهان هم وجود دارد؟

بله. در برخی از نمونه‌های خارجی قیمت‌ها ممکن است تا ۸ برابر افزایش پیدا کند؛ در حالی که با استفاده از گزینه «عجله دارم» بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت اتفاق می‌افتاد. با توجه به شرایط زیرساختی کشور و اهمیت بحث ساماندهی حمل‌و‌نقل در مدیریت شهری تلاش ما بر این بوده که با افزایش حداقلی نرخ بتوانیم بیشترین خدمت‌رسانی و سفر را داشته باشیم.

مدیر عامل اسنپ:چرا سهمیه سوخت کاربران راننده که تا آبان ۱۴۰۱ با دقت بسیار بالایی توزیع می‌شده، الان متوقف شده است؟

برای مثال وقتی از «اوبر» درخواست سفر می‌کنید، در مواردی احتمالا به دلیل پایین بودن عرضه، پیامی مشاهده می‌شود که قیمت‌ها افزایش یافته و تا دو برابر افزایش قیمت هم دیده شده است. در «لیفت» هم افزایش قیمت با همان مدل در در بازه‌های زمانی که به آن «پرایم تایم» گفته می‌شود وجود دارد و کاربران می‌توانند با افزایش قیمت شانس دریافت سرویس را افزایش دهند. در برخی سرویس‌های فعال در آسیای جنوب شرقی نیز کاربر مسافر می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را در محدوده ۸ برابری ارسال کند.

حذف این گزینه برای کاربران راننده چه پیامدهایی خواهد داشت؟

این مسئله برای ما بسیار مهم است. اگر نگران قیمت هستیم و صحبت از این می‌شود که در شرایط ترافیک قیمت حمل‌و‌نقل افزایش پیدا می‌کند، باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که در زمان پیک ترافیک راننده سوخت، استهلاک و زمان بیشتری صرف می‌کند و طبیعی است که بسته به صرف منابع، کسب درآمد داشته باشد.

باید توجه داشت که افزایش قیمت دلایل متعددی دارد؛ دلایلی مانند ترافیک، سامانه‌های حمل‌و‌نقل عمومی نامناسب، طراحی معابر و وجود گره‌های ترافیکی؛ بنابراین راه اصلاح قیمت حل این مشکلات است، نه قیمت‌گذاری دستوری.

می‌خواهم اینجا هم تاکید کنم که از ابتدای سال تا امروز با وجود تلاش زیاد و جلسات و نامه‌نگاری‌های متعدد، هنوز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ پرداخت نشده است. اگر روی بحث قیمت‌گذاری این‌قدر تاکید وجود دارد، باید روی مباحثی که تاثیر مستقیم روی قیمت و سبد خانوار کاربر راننده نیز دارد هم تمرکز کنیم. باید پرسید چرا سهمیه سوخت کاربران راننده که تا آبان ۱۴۰۱ با دقت بسیار بالایی توزیع می‌شده، الان متوقف شده است. در حالی که همین عامل به ما کمک می‌کرد که قیمت‌ها را پایین نگه‌داریم.

عضو کانال ما در تلگرام شوید

به نظر می‌رسد در بحث اقتصاد مشارکتی بخش عرضه و کاربران راننده کاملا مغفول مانده و از آن دور شده‌ایم. اگر می‌خواهیم حقوق کاربران را لحاظ کنیم، باید حقوق افرادی که برای ارتزاق حلال از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند نیز به عنوان طیفی از کاربران مورد توجه قرار بگیرد.

راننده های اسنپ نظرشان را بنویسند

مطالب مرتبط

راننده و مسافر اسنپ بدانند: جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده از سوی مسافر

صفر تا صد تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد رانندگان اسنپ/ راننده فعال در چه صورت غیرفعال می‌شود؟

اعتراض مدیر عامل اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:حقوق مسافران را تضییع می‌کند

نظرات

  • مهدی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    از روز اول نرخ گذاری اشتباه کردن اگه درست قیمت گذاری میکردن وکم کم نرخها رو تعیین میکردن اینجورمشکل پیش نمیومد حالا بالا می‌برند مشکل پایین میارن مشکل


  • راننده

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام بنظرمن یاگزینه عجله دارم یامسافرگزینه توقف بزنه تابتونه ماشین بگیره این به نفع دوطرفه هردوطرفم راضی من خودم نظرمسافرپرسیدم مایل ن ب این دوگزینه


  • بهروز

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام حاج خلج ماشین از شما رانندگی از ما حقوق سر ماه یا درصدی حالا شما مسیر بزن ۱۰ هزار بزن ۵۰ هزار استهلاک به پای شما …..


  • حسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    با عرض سلام خدمت همه دوستان .چرا مسافران بار وانت رو انتظار دارن با شخصی حمل کنند و درصورت همکاری راننده هم که اگه بعد از پیمودن مسیر تا مبدا مسافر سفر لغو شود هزینه ای به راننده پرداخت نمی‌شود.وچناچه همین سفر قبول شود و راننده انتقادی به مسافر داشته باشد.در پایان سفر .و زمان امتیاز دهی مسافر در پایین ترین سطح امتیاز استفاده میکند .درصورتی که کاملا حق با راننده هست


  • بهروز

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    چرا پیام من تایید نکردید کسانی که پیام دادن پس از کارکنان اسنپ از طرف راننده …..


  • راننده

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    بخدا بسیاری از مسافرها خودشان تعجب میکنند و میپرسند که چطور با این نرخها برایتان صرغ میکنه بخدا هزینه استهلاک خودرو با این کرایه ها در نمیاد


  • راننده

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    من یه پیشنهاد به خود این آقا دارم یه خودروی مناسب مناسب بگیره و خودش با اون خودرو کار کنه اگه هزینه استهلاک خودرو در ……… حق با این آقاست که نرخ رو تعیین میکنه یا اگه خودش نمیتونه کار کنه یه راننده بگیره اگه پولی واسش موند واقعا بیاد نرخ تعیین کنه بخدا و بخدا اسنپ در شهرستانهای کوچک و متوسط حمالی بیش نیست لخدا هزینه استهلاک در نمیاد


  • بهروز

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام آقای خلج بنده ساکن شهر زاهدان اینجا پمپ بنزین کارت سوخت نمیده و راننده از سهمیه خودش کار میکنه ۵۰ لیتر که کم شده ۲۰ درصد کمیسیون برداشت میشه آیا این انصافه چند بارم تماس تهران گرفتم اما کو گوش شنوا رو آهن سرد چکش زدنه کرایه اینجا خیلی خیلی پاینه امیدوارم که رسیدگی بشه با تشکر …..


  • بهروز

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    اون آقای تعزیراتی که میگه گران فروشی فکر کنم که بی سواد باشه برو روی اجناس ببین قیمت چند خورده بد ببین فروشنده چند میفروشه مثل یه پاکت سیگار. …..


  • حمیدرضا روستا

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    عرض سلام و درود و ادب و احترام…
    من طفل انقلابم و جز در دهان من…پستان خون دایه ی این گاهواره نیست// ” ایرانیم” گواه من این قلب چاک چاک… در دست من جز این سند پاره پاره نیست//
    همه ما یعنی هم مردم و هم دولت. هم سفیر و هم مسافر. هم اسنپ و هم تپسی. هم تعزیرات و … حقیقت و راستی و درستی را میدانیم .. نرخ کرایه های تاکسیهای اینترنتی و غیراینترنتی. تلفنی و غیرتلفنی. شخصی و غیرشخصی هیچکدام با هزینه های زندگی و هیولای تورم و کم ارزشی پول ملی تناسبی ندارد و توان مقابله نیست. هزینه ها و تورم مثل فیل است و کار با تاکسی(از هر نوعش) مثل مورچه و جدالی نا برابر…اما از آنجا که برای مردم ثابت شده که تنها چیزی که اصلا اهمیت ندارد زندگی و رفاه مردم است… به نظر میرسد حذف گزینه عجله دارم هم یکی دیگر از بازیها و سرگرمیهای دولت با مردم و اذهان عمومی در فبل از انتخابات و بعد از انتخابات مجلس باشد… این هم میگذرد.‌‌.. تا ببینیم بازی بعدی و سرگرمی بعدی از کجا و با چه موضوعی سر در میآورد و گریبانگیرمان میشود…زندگی آنقدر ابدی نیست که راستی و درستی و مردمداری و خوب بودن و خوبتر بودن را برای فردا بگذاریم…امیدوارم که اگر :::: خواب است و بیدارش کنید… مست است و هشیارش کنید. باسپاس.


  • Khan

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    کی میگه راننده متوجه نمیشه که گزینه عجله دارم رو میزنن یانه
    چند بار درخواست مسافر زده میشه مثلا ۲۰ تومن هیچ راننده قبول نمیکنه بعد چند دقیقه همون مسیر میشه مثلا ۳۵تومن سریع راننده پیدامیشه
    اگه شما نمیفهمین یاخودتونو زدین به نفهمی نگین راننده متوجه نمیشه
    طرح تشویقی هم دوروزه تعدادکم مبلغ زیاد کردین راضی کنین نخواستیم
    حداقل یه فکر یحال بیمه تامین اجتماعی راننده کنین ببینیم چقدر زمان میبره تا عملی بشه یا اصلا میشه
    اقایان به فکر گرانفروشی و مردم


  • میلاد

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ ۲۰ درصد کمیسیون میبره. من رفتم شهرستان ۲۵۰ هزار تومن. بیست درصد کمیسیون برده و شده دویست تومن. بارون بوده و آخرش خالی برگشتم شهرمون. یک چرخ بلبرینگ خراب شد توی اون بارون و هشتصد و خورده ای دادم براش. دیگه چی بگم


  • مصطفی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    مدیر عامل اسنپ:چرا سهمیه سوخت کاربران راننده که تا آبان ۱۴۰۱ با دقت بسیار بالایی توزیع می‌شده، الان متوقف شده است؟

    برای مثال وقتی از «اوبر» درخواست سفر می‌کنید، در مواردی احتمالا به دلیل پایین بودن عرضه، پیامی مشاهده می‌شود که قیمت‌ها افزایش یافته و تا دو برابر افزایش قیمت هم دیده شده است. در «لیفت» هم افزایش قیمت با همان مدل در در بازه‌های زمانی که به آن «پرایم تایم» گفته می‌شود وجود دارد و کاربران می‌توانند با افزایش قیمت شانس دریافت سرویس را افزایش دهند. در برخی سرویس‌های فعال در آسیای جنوب شرقی نیز کاربر مسافر می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را در محدوده ۸ برابری ارسال کند.

    الان این سوال با جواب یکی هست ، چقد شما…. هستید که واسه اینکه جذب لینک خبر بشن اطلاعات غلط میزنید . الان در مورد سوخت جواب چی بوده . لعنت به شما


  • سجاد

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام از روزی که عجله دارم رو برداشتن منم کار نکردم یک سره داره پیام هااای تشویق میفرسته که برم کارم کنم مگع خرم با این کرایه هااا مسافر کشی بیشتر واسم میندازه هرچقدر استحلاک بیشتر بشه خب درامدم چند برار کارکرد با اسنپ و تپسی حالام که اینجوری شد راننده هااا اگر اعتصاب کنن تا بیمه نکنن مثل راننده تاکسی هااا کار نمیکنیم همه چی درست میشه حق ب حق دان میرسه کرایه هاا درست میشه


  • محمد

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    حرف من فقط با خداست
    عرض میکنم آ خدا حق این راننده های مظلوم رو که جون و سلامتی جانی و روانی شون رو از بد زمونه دست مسئولی مثل خلج افتادن رو از سلامتیش بگیر ما که پناهی به جز خودت نداریم و صدامون جایی نمیرسه خودت از خجالت امثال این مدیر نابه کار درببا امین


  • سلمان

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    حتی اگه تواسنپ تپسی از گزینه عجله دارم استفاده کنید باز هم ۳۰درصد از آژانس کمتر میشه کرایه چرا؟واقعا چرا فقط زورتون برای اسنپ می چربه اگه اسنپ وتپسی نباشند اشفته بازاری میشه تو سازمان حمل و نقل عمومی من شخصا چند روزی هستش کار نمیکنم چون ضررش بیشتر از منفعتش هست به دوستان هم پیشنهاد می کنم به فکر کار دیگه باشند از این ها نون آب در نمیاد به کرایه های تهران نگاه میکنن برای شهرستان های دیگه تصمیم غلط میگیرند مشهد با اون همه ترافیک از اول ورودی مشهد تا آخر خروجی مشهد ۶۰هزار تومان آژانس ۱۰۰هزار تون به بالا زورشون به اسنپ رسیده چون به مفت بری عادت کردن


  • محسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    کاربر محترم احمد ۱۵:۴۳
    در پاسخ به شما عزیز من این مقایسه شما کاملا اشتباهه!
    شما غیر از اسنپ هیچ شغلی پیدا نمیکنی که با تورم نره بالا
    حداقل قیمتها خیلی بهتر از اسنپ رشد داشته
    بدترین هماهنگی با تورم کرایه های اسنپ بوده
    لطفا اول تحقیق کن بعد نظر بده


  • حسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    من راننده اسنپ هستم با حذف گزینه عجله دارم ما دیگر سفر هایی که قیمت معقولی نداشته باشد قبول نمی‌کنیم چون واقعا نمیصرفد…و این وقت مسافر می‌گیرد و به نفعش نیست …


  • علی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    بجااینکه خودتونوخسته کنین بیاین اسنپتونودوروزخاموش کنیددوروزبردگی نکنیددوروزبرده زن بچتون باشید ببینیداسنپ درست میشع یانه ماعادت کردیم به بردگی ازقدیم گفتن عربوسیرنگهدارایرانی راگشنه پس وقتی خودمون بردگی رادوسداریم حقمونه


  • مهدی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    نود درصد اوقات قیمت ها بسیار کم است و همه چیزی که کار می‌کنیم میشه استهلاک. ذره ذره جمع میکنیم یک جا میدیم مکانیک و لوازم یدکی و داریم خودمونو گول میزنیم که داریم کار میکنیم


  • علی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    گرامی میداریم یادبردگان وکارگران اهرام مصر را که حقوق ودرآمدشان از رانندگان اسنپ بیشتربود


  • یاسر

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام و احترام
    اسنپ کار کردن شده برده داری مدرن ،،همه باهم باید با نرفتن یه روزه اسنپ اعتراض خود را آغاز کنیم با هزینه ها سرسام آور دیگ اسنپ کار کردن نمیصرفه


  • علی رضاسجودی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام خدمت دست اندرکاران اسنپ .متاسفانه بنده باماشینی کارمیکنم که استهلاک بالای داردوازسوخت آزاداستفاده میکنم وماشینم دوگانه سوزنیست چراسهمیه سوخت ماروپرداخت نمیکنیدببینیدازهرسرویسی که بنده قبول میکنم هزینه بنزین وکمیسیون ۲۰درصدکه واقعااجحاف درحق رانندگان است روکسرکنیم هزینه استهلاک لوازم یدکی باقیمتهای نجومی روحساب کنیم خودتون انصاف بدیدآیاچیزی برای راننده میمونه.این واقعادرسته که من یک ساعت کارکنم بشه ۶۰ تومن ۲۰درصدکمیسیون ازاین مبلغ کم کنیدهزینه بنزین ونت روهم حساب کنیداصلاگیریم که این ماشین روغن نمیخاد،لنت نیخاد،صفحه کلاچ نمیخاد،لاستیک نمیخاد……آیااین انصافه من بازنشسته به خاطرنیازم ازآسایشم بزنم آخرش هم هیچ .یک هفته کارکردم شده ۷۵۰هزارتومن پمپ هیدرولیک سوخت ۳۵۰۰۰۰۰تومن پمپ خریدم.خدایی کسی نیست که به داداین راننده های اسنپ برسه.ممنون.یاعلی.


  • مصطفی شیرازی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    من دیشب تو شیراز برا یه مسیر کمتر از یک کیلومتر راه رو با دونفر همراه تاکسی عبوری گرفتم. هر نفر ۱۲ تومن کرایمون شد که جمع سه نفر می شد ۳۶ تومن و اگر چهار نفر کامل بودیم میشد ۴۸ تومن.
    در حالی که اسنپ همین مسیر رو در بالاترین قیمت ۲۵ تومن میزنه.
    با این اوصاف آیا واقعا این نرخ های کذایی برا راننده ها صرف میکنه؟؟؟


  • حمید

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    تا راننده های اسنپ رو بیمه نکنید و شرایط بنزین ولاستیک وطرح ترافیک و که به تاکسی ها میدید که قیمتهاشون چندبرابر اسنپ هست نمیتونید براشون تعین تکلیف کنید


  • مصطفی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    این هم که الان تعزیرات اینقدر روی موضوع حساس شده حتما یکی از مسئولین و یا آشناهاشون عجله داشته و اسنپ گیرش نیومده برا خمین ناراخت شده و داره از این طریق قدرت نمایی میکنه. والا گزینه عجله دارم رو که اسنپ تحمیل نکرده.
    از قدیم هم گفتن هر چقدر پول بدی آش میخوری.
    مسافر راضی، راننده هم راضی، لعنت به هرچی فضول ناراضی.


  • حمید

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    این مشکلات همش برای اینه که کسانی برای فعالین بازار تصمیم میگیرن که نه تجربه دارن ونه بازارو چک میکنن تو اتاق دربسته زیرباد نشستن تصمیم میگیرن ودرنهایت همه چی و به هم میریزن


  • سامان

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    واقعاً دیگه اسنپ به ته خط رسیده، من که دیگه کار نمیکنم، تو خونه بشینم هزینه هام کمتره، اسنپ فقط به فکر کمسیون خودشه، انشاالله که ریشه… بشه، کل شرکت اسنپ به خاک سیاه بشینه


  • حمیدرضا

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    هرچی مسافر شمپت هستش همش مال اسنپ فقط میخوان باکمترین هزینه بیشترین امکانات او از راننده م
    یخوان باید کولر بگیری ماشینت تمیز باشه در او براشون باز کنی وکلی امکانات دیگه ای که خونه باباشون ندیدن میخوان از راننده بد بخت در بیارن


  • سجاد قبادی عمارتی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    با سلام بنده راننده اسنپ هستم آیا قیمت الان برای راننده با این همه هزینه و گرانی قطعات و بیمه و خطر تصادف و هزینه تعمیرات ماشین به صرفه هست که همه فشارها روی راننده باشه سهمیه بنزین که نیست تازه پول اینترنت و شارژ زنگ زدن هزینه بنزین از کدومشون بگم که واقعه ان در حق ما راننده ها ظلم هست به نظر بنده مردم مدتی آژانس بگیرن تا قدر این اسنپ رو بدونن


  • داریوش

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    آقای خلج جمع کن این برنامه ی اسنپو فقط بفکر جیب خودتون هستین کمیسیون ۱۰ درصد بگیرین کرایه رو هم ببر بالا بفکر سهمیه بنزین رانندها هم باشین کار شما دقیقا … تو روز روشنه تمام


  • داوود

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    این همه اعتراض گذاشتند براگزینه عجله دارم سریع اقدام کردند حذف شد یه گزینه هم بزارید داخل اسنپ مسافری که بارداره ماازش استفاده کنیم که اندازه یه وانت بار میزنیم داخل ماشین براشون میبریم قیمت کرایه براماهم بصرفه باشه برااین گزینه هم راست میگین زود اقدام کنید وبفکر راننده های زحمتکش باشید نه همه حق روبدین مسافر که مثل طلبکارابامابرخورد میکنندمسافربارزیاد داره مسیرش هم طولانی هست بهشون میگیم کرایه باید بیشتر بدی بارتوباوانت اسنپ بفرستی کرایش ده برابرهست میگه اسنپ زده چس تومن باید ببری انگارنوکرشون هستیم تورابه ناموستون فکر راننده هاباشین بااین همه استحلاک کرایه هاخیلی کمه


  • داوود

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ فقط حق به مسافر میده کرایه هابرگشته به سال۹۶درصورتی که همه چیزگرون شده جزکرایه اسنپ مسافر میره نظر دروغ مینویسه اسنپ فرت امتیازکم میکنه جای ای همه لاشی بازی مسافر ودزدودروغ سهمیه بنزین مردم بریزین حساب خیلی مسافراادرس اشتباهی میزنن چقدر باید بریم داخل خاکی ماشین لاشی میشه کرایه هم بیشتر نمیدن اگرماسرویسی کنسل کنیم زرتی اسنپ ۱۵۰۰تومان ازماکم میکنه ولی مسافر .. میرسی درخونش کنسل میکنه اسنپ تف هم کف دست مانمیکنه حق اینه دست ازلاشی بازی بردارین فکرراننده های بدبخت باشین


  • حسین طاهری

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ فقط یه … هست که از راننده میدزده و به مسافر میده،۴ تا از طرح تشویقی من و نداده و وقتی زنگ میزنی فقط با اپراتور کامپیوتر باید حرف بزنی و هیچ کسی دیگه نیست که بخواد جوابگوی این.. ها باشه،یسری مسافر ها هم راضی هستن که کمتر بده واصلن مهم نیست که حق من راننده ضایع بشه،از خدا میخوام فقط هر چه زودتر راننده ها به حقشون برسن


  • سعید

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    جناب اقای خلج بااین بحث و مذاکرات مشکل راننده ها حل نمیشه سرمایه اصلی شما ودرحقیقت ابزار شما همین راننده هستن اگر به مشکلات کاربران راننده توجه نکنید یعنی سرمایه خودتونو نابود میکنید شما اگه به فکر راننده هستید کمسیون رو نصف کنید ،کرایه ها رو متعادل کنید،مسلما ضرر نمیکنید ولی سرمایتون حفظ میشه ،قبول کنید به عنوان مدیر عامل یک ساله نتونستید سهمیه بنزین رو حل کنید حداقل به شرکت نفت پیشنهاد بدید اون خودرو هایی که گاز ندارن به جای تفاوت سهمیه بنزین رایگان به سیستم سوخت گاز مجهز شوند به نظر من خواسته زیادی هم نیست


  • میلاد

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام به مدت یک هفته مسافرها اعتراض به گزینه عجله دارم کردن که دراختیارخودشون هست سریع رسانهاودولت دست بکارشد برای حذف کردنش ولی چندساله همه رانندگان دارن دادمیزنن که این کرایها باتورم همخوانی نداره واسنپ فقط بفکر کمسیونه ونه بنزین وهیچ چیز دیگه ای نداره ودرست کنید اینو هیچ گوش شنوایی نیست واقعا چرا بفکراین رانندهای زحمت کش نیست هیچ کس


  • M.A.G.K.I

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    فعالیت اسنپ باید هرچه زودتر متوقف بشه یه مشت … جمع شده سازمان بنام اسنپ تشکیل داده تا مردم رو بچاپند.
    وقتی می بیند طرف عجله دارند وا می ایستد و هی کرایه رو می بره بالا، تا طرف مجبور بشه لغو درخواست کند.


  • ابراهیم

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    با سلام حق خوری راننده بی پناه اسنپ تا چه فقط ادامه خواهد داشت گزینه عجله دارم حذف کردید خیالتان راحت شد سازمان تعزیرات پس شما که اینقدر که طرف دار حقوق مردم هستید پس پیگیر کرایه پایین استپ و سهمیه بنزین و حمایت راننده اسنپ در مورد قطعات خودرو از جمله لاستیک روغن باتری دیسک صحفه کلاچ و هزاران قطعه خودرو هم پیگیر باشید که آیا به رانندگان تعلق میگیرد یا نه یا اینکه باید از لوازم قطعه فروشی خودرو از بیرون خریداری کنیم لااقل از ۲۰% که بابت کمسیون هر سفر از راننده کم میکنید با قطعه فروشان کشور و تمامی وسایل مربوط به ماشین هماهنگی صورت پذیرد که به قیمت کمتری دست راننده اسنپ بگیرد که این خودش در کمک به ناوگان حمل و نقل شهری در کشور و راننده اسنپ مفید باشد ممنون $


  • راننده

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    کرایه ها بدون عجله دارم هم پایین هست و نمیصرفه،من راننده جاهایی میرم دنبال مسافر که خر توش چپ میکنه !!


  • عماد

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    هموطن گرامی که مدیر عامل اسنپ هستید
    کمیسیون ۱۵ و ۲۰ درصد تو حاضری برای رفاه همکارانت که در خیابان مشغولن به ۵ درصد برسونی؟
    اگه راننده نباشه نه شرکت اسنپ میمونه و نه مسافری میتونه از ماشین استفاده کنه


  • امیر

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    آقای محترمی که میگی رانندهای اسنپ همش ناله میکنن،شما دوست داری مفت ماشین سوار شی تاواندشمارو نباید راننده بدهد،همون آژانس برای شما خیلی خوب بود دوبرابر قیمت اسنپ از جیب مبارک خودتون باید میدادین ،شما برو اتوبوس سوار شو مترو سوارشو .


  • مهرداد

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    پیشنهاد سازنده بنده به تعمیرات اینه که تاکسی های آژانس را فعال کنید که مردم خودشان انتخاب کنند که با اسنپ سفر کنند یا اتاکسی اژانس


  • بازنشسته

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سوال این است که خدمات رسانها را چند هزار میلیارد پول می تواند راضی کند؟؟ ایرانسل، همراه اول ، دیجی کالا و اسنپ و تپسی و….چرا از انباشتن پول سیر نمی شوند تا مقداری از این پول بی حد و حصر را در پایین آوردن هزینه های کاربران بپردازند؟


  • بابک

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    من راننده اسنپم با این هزینه های روغن و لاستیک و بنزین و قطعات کلا نمیصرفه ۲ حلقه لاستیک ۳۵۰۰۰۰۰ تومان خریدم .
    این قیمتها بدون گزینه عجله دارم خیلی پایین و بصرفه نیست.


  • محمد رضا

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    بازم باید تشکر کرد از اقای خلج که از راننده ها هم دفاع کردند و منطقی صحبت فرمودند.کاش به افزایش بیش از ۱۱ برابری قیمت خودرو و لوازم یدکی هم اشاره میکردند نسبت به سال ۹۶ در حالی که قیمت ها به اون نسبت بالا نرفته.


  • احمد

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    رانندگان اسنپ همش در حال ناله هستن.تاوان وضعیت بد اقتصادی کشور و نباید منه مسافر به شما بدم عزیز من.منم مثل شما درآمدم برای زندگی کافی نیست.درسته شمای راننده اسنپ برای انجام کارت به من مراجعه کردی من هم گرانی و… بهانه کنم و خدماتم رو بهت گرونتر ارائه بدم؟


  • یوسف

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    آقای‌ مدیر‌ عامل‌ برنامه‌ اسنب‌
    کرایه‌ ها‌ یا‌ هزینه‌ سفر‌ خیلی‌ کم‌ هست‌ وبا‌ تورم‌ بازار‌ نمیخواند‌ وبرای‌ راننده‌ها‌ نمیصرفه‌
    بالای‌ این‌ بنزین‌ هم‌ قطع‌ کردید‌
    تمام‌ خیابان‌های‌ خوزستان‌ خراب‌ است‌ یعنی‌ طبقه‌ نقشه‌ که‌ میرویم‌ خیابان‌ خراب‌ ونمیشود‌ داخله‌ چاله‌ برویم‌
    واین‌ کرایه‌ تعیین‌ کردید‌ متآسفیم‌


  • امیر

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    وقت بخیر
    ۲۷ بهمن مسافر داشتم،اکو پلاس و ماشین مدل بالا و اتومات. یکی از فرعی اومد کوبید به من.نصف ماشین تعویض شد. ۱۹ روز هم خوابید. ۹۰ میلیون خرج ماشین شد، البته بیمه داد ولی ماشین ماشین نشد،به اسنپ همون لحظه هم گزارش دادم چون مسافر داشتم.
    .ولی یکنفر از اسنپ زنگ نزد بگه در چه حالی !!!!!!!


  • علی

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    کرایه ها توی تبریز خیلی پایین هست . کرایه ۱۲ هزار تومانی توی تبریز مشاهده می‌شود. بعضی ساعت ها اصلا کار کردن مفت بری هست و خود مسافر هم اعلام می کنه که من خجالت می کشم این کرایه رو پرداخت کنم


  • احمد

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    بنده به شخصه از وقتی که گزینه عجله دارم حذف شد حتی یک مسافر هم نزدم همینجوریش با کلی ضرر کار میکردیم حالا دیگه بدتر، گل بود به سبزه هم آراسته شد!! اونم با این وضعیت بنزین و استهلاک، ترجیح میدم دستفروشی کنم، حتی شده ضایعات زباله جمع کنم بفروشم این کار رو میکنم ولی مسافرکشی هرگز