چاپ       کد خبر: 132971
9 بهمن 1402

دلارهای مسافر شیراز-مسقط را گرفتند یه جریمه سنگین هم روش !

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از ضبط ارز و جریمه بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریالی قاچاقچی ارز خبر داد.

به گزارش اول فارس به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، غلامرضا سالاری گفت: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرستان شیراز به پرونده قاچاق ۲۲ هزار دلار آمریکا، به ارزش ۶ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال رسیدگی کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط ارز های کشف شده متهم را به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال جریمه معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز کشف شده محکوم کرد.
سالاری گفت: با گزارش پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز پیرامون کشف ارز قاچاق از یک مسافر به مقصد مسقط، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

دلارهای مسافر شیراز-مسقط را گرفتند یه جریمه سنگین هم روش !

نمایی از شهر زیبای مسقط پاتخت عمان در کرانه نیمروزی خلیج فارس

مسقط  پایتخت کشور پادشاهی عمان، بزرگ‌ترین شهر کشور و مرکز استان مسقط است. در سال ۲۰۱۸ جمعیت مسقط حدود ۸۰۰٬۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

مسقط در زبان عربی به معنای محل سقوط است. نویسندگان یونانی و نویسندگان زیادی در قرن نوزدهم به این نام در مفهوم دریانوردی آن اشاره کرده‌اند، به معنای پهلو گرفتن کشتی‌ها یا افتادن لنگر. از دیدگاه برخی از زبان شناسان نام «مسقط» از واژهٔ پارسی باستان «مشکت» به معنی «بوی تند» گرفته شده‌است.شهرستان مسقط ۹۰۰ سال پیش در قرن دوازده میلادی تأسیس شده‌است.

نظر بدهید

بدجور زدند زیر میز کاروانسرای «میان کتل» کازرون تا از صفحه تاریخ پاک شود[+عکس]

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار