چاپ کد خبر: 32887
2 مرداد 1399

«دلالی جا» با درآمد روزانه ۳ میلیون در شیراز! +عکس

«هر چیزی رو می‌شه باور کرد الا «دلالی جا» رو!» باورش سخت است، اما به دلیل صف‌های طولانی که در مراکز تعویض پلاک تشکیل می‌شود عده‌ای از فرصت استفاده کرده شب‌ها می‌روند و به اصطلاح در صف جا می‌گیرند و بعد نوبت شان را می‌فروشند.

روزنامه خراسان: «هر چیزی رو می‌شه باور کرد الا «دلالی جا» رو!» باورش سخت است، اما به دلیل صف‌های طولانی که در مراکز تعویض پلاک تشکیل می‌شود عده‌ای از فرصت استفاده کرده شب‌ها می‌روند و به اصطلاح در صف جا می‌گیرند و بعد نوبت شان را می‌فروشند. ویدئویی از این اتفاق که در شیراز اتفاق افتاده در شبکه‌های اجتماعی پر بازدید شد. البته پیش از این هم در شهر‌های دیگری مثل تهران، کرمانشاه و … شاهد جا فروشی بوده ایم. کاربری نوشت: «همه این افکارعجیب از بیکاری و بی پولی هموطنان عزیز به وجود میاد.» کاربر دیگری نوشت: «نبود شغل باعث میشه یه عده برا خودشون شغل‌های کاذب این جوری پیدا کنن.» کاربری هم نوشت: «درآمد خوبی هم داره جای اول نوبت رو بین ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون می‌فروشن!»

«دلالی جا» با درآمد روزانه ۳ میلیون! +عکس

خودروهای صف‌فروش در فارس و شیراز تا اطلاع ثانوی توقیف می‌شود

خودروهای صف‌فروش در فارس و شیراز تا اطلاع ثانوی توقیف می‌شود

رییس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس به ایرنا گفت: با هماهنگی با مجموعه قضایی و دادگستری این استان برخورد با خودروهای صف فروش در مقابل مراکز پلاک‌گذاری خودرو در فارس و به ویژه شیراز آغاز شده است، به گونه‌ای که این خودروها تا زمانی نامشخص توقیف می‌شود.

به گزارش اول فارس، سرهنگ محمد صادقی افزود: موضوع صف فروشی در مراکز تعویض پلاک خودرو مساله‌ای است که در کشور نیز رایج شده به این دلیل که برخی به علت بیکاری و یا دلایل اقتصادی به دنبال مشاغل کاذب هستند.

وی ادامه داد: بحث خرید و فروش خودرو نیز یکی از موضوع‌های روز است که به همین دلیل صف فروشی در مراکز تعویض پلاک نیز رو به فزونی گذاشته است.

رییس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس بیان کرد: هم اینک در این استان ۲۱ مرکز شماره‌گذای خودرو فعال است که ۲ مورد آن در مرکز این استان واقع شده است.

صادقی اضافه کرد: موضوع صف فروشی بیشتر در مرکز پلاک‌گذاری و ارائه خدمات به خودروهای شخصی بلوار امیرکبیر شیراز مرسوم شده که در این مرکز با ۱۷ غرفه، ظرفیت ارائه خدمات به حدود ۸۰۰ تا یک هزار دستگاه خودرو در روز وجود دارد.

توقیف ۱۷ خودرو صف فروش در شیراز

رییس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس اظهار داشت: با دستور مقام قضایی، خودروهای متخلف که مالکان آنها اقدام به صف فروشی در مقابل مراکز پلاک‌گذاری کنند تا مدت زمانی نامعلوم توقیف خواهند شد.

صادقی بیان کرد: برخورد با خودروهای صف فروش مرکز پلاک‌گذاری شیراز، از بیست و هفتم تیرماه ۹۹ آغاز شده و با متخلفان با جدیت برخورد قضایی صورت گرفته است و از زمان مورد اشاره تا کنون ۱۷ خودرو متخلف و صف فروش در مرکز پلاک‌گذاری بلوار امیرکبیر شیراز توقیف شده است.

رییس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس افزود: ممکن است مشکلات اقتصادی باعث شود برخی به انجام مشاغل کاذب روی آورند و بعضی نیز افراد سودجویی باشند که اقدام به صف فروشی می‌کنند اما در حال حاضر هدف انجام فرهنگ سازی و جلوگیری از انجام اینگونه مشاغل کاذب است.

صادقی گفت: مرکز تعویض پلاک با اداره‌های دیگری مرتبط نیست که نیاز باشد مراجعان صرفا ابتدای شروع ساعت اداری به این محل مراجعه کنند بلکه می‌توان با در دست داشتن شناسنامه خودرو، گواهی عدم خلافی، مدارک شناسایی معتبر، بیمه نامه شخص ثالث، حضور طرفین معامله یا وکیل قانونی آنها و همچنین داشتن معاینه فنی خودروهایی که سال ساخت آن کمتر از سال ۱۳۹۴ است حتی عصرها تا ساعت ۱۷ به این مرکز مراجعه کرد.

به گفته وی، در صورت اینکه متقاضی خواستار دریافت پلاک با شماره‌ شهری غیر از محل صدور شناسنامه خود باشد، ارائه یکی از مدارک از جمله گواهی اشتغال به تحصیل، سند منزل مسکونی، اجاره نامه و گواهی خدمت الزامی است.

صادقی اضافه کرد: متقاضیان تعویض پلاک، قبل از مراجعه به این مرکز باید با مراجعه به مراکز پلیس به اضافه ۱۰، خلافی خودرو را دریافت کنند که این اقدام همچنین می‌تواند موجب آگاهی خریدار از وضعیت و سوابق سوء احتمالی نیز شود.

دلایل ایجاد صف در مرکز پلاک‌گذاری شیراز

رییس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس، همچنین هجوم مراجعان در ساعات ابتدای صبح به مرکز پلاک‌گذاری شیراز را دلیل اصلی ایجاد صف و به تبع آن صف فروشی در این مرکز عنوان کرد و گفت: در پی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که دلیل تشکیل صفوف طولانی در مرکز شماره‌گذاری پلاک خودرو بلوار امیرکبیر شیراز تنها به سبب هجوم مردم در ساعات اولیه روز است.

وی اظهار داشت: ذهنیت نادرستی بین مردم برای دریافت خدمات اداری جا افتاده به گونه‌ای که تصور می‌کنند برای گرفتن خدمت حتما باید ساعت اولیه روز به مرکز مورد نظر مراجعه کنند، در حالی که مرکز پلاک‌گذاری خودرو واقع در بلوار امیرکبیر شیراز، ظرفیت خدمات‌رسانی به ۸۰۰ تا یک هزار خودرو را به صورت روزانه دارد اما تعداد مراجعان به این مرکز در روز کمتر از ۵۰۰ مورد است.

رییس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت خدمات‌رسانی به ۲ برابر مراجعان کنونی در مرکز پلاک‌گذاری بلوار امیرکبیر شیراز وجود دارد به شرط اینکه این تعداد در طول روز و به تدریج در ساعات متعدد به این مرکز مراجعه کنند.

وی بیان داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده به طور مثال بیست و هشتم تیرماه ۹۹ از زمان بازگشایی مرکز پلاک گذاری امیرکبیر شیراز تا ساعت ۱۰ و نیم صبح، حدود ۴۰۰ مراجعه کننده برای دریافت خدمات به این مرکز مراجعه کردند و به همین دلیل صف‌های طولانی در این محل ایجاد شد ولی از ساعت ۱۰ و نیم صبح تا ۱۲ همین روز حدود ۱۰۰ نفر به این مکان برای دریافت خدمات مراجعه کردند که هیچ صفی هم وجود نداشت.

او گفت: همچنین در روز یاد شده، از ساعت ۱۲ تا ۱۴ نیز تنها ۲۰ خودرو به این مرکز مراجعه کردند و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ که این مرکز باز بوده، هیچ متقاضی به مرکز پلاک‌گذاری بلوار امیرکبیر شیراز مراجعه نکرد.

صادقی بیان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته، مراجعان این مرکز تصور می‌کنند که باید اول صبح خدمات دریافت کنند در حالی که این مرکز پلاک‌گذاری هر روز از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۱۷ بعداز ظهر به مردم خدمات ارائه می‌دهد و اگر متقاضی وجود داشته باشد این زمان تا ساعت ۱۹ نیز تمدید خواهد شد.

ایجاد مرکز پلاک‌گذاری جدید در شیراز منطقی نیست

وی، همچنین با اشاره به طرح تقاضاهایی مبنی بر افزایش تعداد مراکز پلاک‌گذاری در شیراز گفت: با توجه به اینکه ظرفیت خدمات رسانی در این زمینه نسبت به مراجعان کنونی در شیراز و حتی بیش از این تعداد نیز وجود دارد به همین سبب ایجاد مرکز پلاک‌گذاری جدید در این شهر اصلا منطقی نیست.

نوید نوبت‌دهی اینترنتی در فرآیند پلاک‌گذاری شیراز

رییس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس در بخش دیگر از مطالب خود بیان کرد: موضوع نوبت دهی اینترنتی مراکز پلاک‌گذاری از چهارم مرداد ۹۹ در تهران آغاز خواهد شد که حدود ۲ هفته بعد از آن نیز این روند در شیراز کلید خواهد خورد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ابراهیم یکشنبه , ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۱۵

عدم مدیریت مسئولین و طرحهای نابجا
هر اتفاقی که میفته یه معتاد میگیرین اعدام میکنن یا میندازن زندان میگن سلطان صف رو گرفتیم سلطان سکه سلطان…

جویای کار صادق جمعه , ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

آخر لعنت بر بی انصافی مگر شغل صادقی پیش پاشون گذاشته شده و رها کرده و رفتند دنبال این جور شغل ای به قول خودت کاذب که حالا شما صحبت از فرهنگ سازی و جلوگیری از شعل کاذب میکنی؟؟

میلاد پنجشنبه , ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹

کاش تعویض پلاک کنسل می شد. ما پسرفت می کنیم. قبل از سال ۸۳ هر ماشین، تا آخر عمرش فقط ۱پلاک داشت اما الان برای درآمد ۱عده، پلاک کردن بنام شخص

. پنجشنبه , ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹

الکی نگو بابا دیگه در این حدم نیست من چند روز پیش رفتم نفرای اولی رو خریدم ۳۰تومن یکی دیگش بود میگفت ۵۰تومن

آخرین اخبار