چاپ کد خبر: 93315
7 شهریور 1401

دلجویی امام جمعه شیراز از خانواده شهید منصور خادم صادق +تصاویر

آیت‌آلله دژکام: جریانی در شیراز عامدانه به دنبال هنجارشکنی و هتک حرمت ارزش‌های دینی و ملی است
امام جمعه شیراز ضمن ملاقات با خانواده شهید خادم صادق گفت: بی‌احترامی به ارزش‌ها به جایی رسیده که آمر به معروف و ناهی از منکر را کتک می‌زنند! این مسائل باید بعد از این تعدیل و کنترل شود.

حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 13

به گزارش اول فارس، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، امروز جهت دلجویی از خانواده شهید منصور خادم صادق، در منزل ایشان حضور یافت و با خانواده محترم این شهید دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار فرمانده سپاه فجر فارس، فرمانده نیروی انتظامی فارس، ریاست دادگستری فارس، تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز و مسئولان شهرداری شیراز و جمعی از دیگر مسئولان استانی در معیت امام جمعه شیراز حضور داشتند.

آیت الله دژکام در این دیدار بیان کرد: علت حضور ما در خانه شهیدان خادم صادق این بود که این مظلومیت تاریخی که اهل بیت امام حسین داشته اند، متاسفانه این بار در حرم سوم اهل بیت (ع) به گونه ای تکرار شد که قلب همه مومنین را به درد آورد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مظلومیت برای دختر شهید خادم صادق، تداعی کننده مصیبت وارده بر حضرت زینب است، افزود: شما خاواده شهید در عین اقتدار، مظلومیت را تجربه کردید که این زمینه‌ای خواهد بود برای اینکه مجموعه انقلابیون و مسئولان برای اصلاح این جریانی که متاسفانه بیش از حد هنجارشکنی را پیشه کرده‌اند و در شهر مقدس شیراز به ساختارشکنی و هتک حیثیت ارزش‌ها و باور‌های ملی و دینی مشغولند اقدام جدی و عاجل بکنند.

169882311

وی گفت: جریان حزب‌الله، انقلابیون و متدینین در شیراز یک جریان منطقی و اهل مدارا است و تا امروز با همین رویه با هنجارشکنان مواجهه داشته‌اند، هیچ کس نمی‌تواند بگوید حزب الله در شیراز رفتاری کرده ‌که در آن تندروی و افراط بوده است؛ تا این زمینه به وجود بیاید برای اینکه اگر کسانی در بین این جریان هنجار‌شکن، بالاخره اهلیت دارند برای اینکه هدایت شوند، هدایت شوند.

دژکام اظهار داشت: علی‌رغم مدارایی که نسبت به جریانات هنجارشکن شده، توقع نمی‌رفت که در ایامی که متعلق به طفل سه ساله امام حسین علیه السلام است، فرزند شهید در شهر مظلومیتی مانند حضرت رقیه پیدا کند. توقع نبود در ایام روز‌های مصیبت اهل بیت (ع)، برخی معدود هنجارشکنان حرمت همسر و دختر شهیدی بزرگوار را در سومین حرم اهل بیت (ع) خدشه دار کنند.

حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 12

این همه بی‌شرمی را از این جریان هنجار‌شکن تصور نمی‌کردیم

وی گفت: ما این توقع را نداشتیم و این همه بی‌شرمی را از این جریان هنجار‌شکن تصور نمی‌کردیم. بنده به عنوان خادم کوچک همه متدینین شیراز آمدم اعلام کنم که ما همه عمرمان شعار دادیم که کاش ما بودیم جلوی مظلومیت حضرت زینب را می‌گرفتیم جلوی مظلومیت حضرت رقیه را می‌گرفتیم امروز جلوی چشم ما، ما زنده باشیم و ببینیم دختر شهیدی به بهانه حمایت از ارزش‌های دینی مظلوم واقع می‌شود؟ بنده امروز آمده ام تا این مظلومیت دیگر وجود نداشته باشد چراکه این قابل تحمل برای امت حزب اللهی شیراز نیست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: یک جریان دارد مواضع ارزشی ما را زیر سوال می برد. با این جریان مسلماً مسئولین مربوطه باید برخورد کنند. بنده در خطبه‌ها هم این را گفتم که اگر سازماندهی شده و پشت جریان این قضیه هنجارشکنی، ما احساس کنیم یک جریانی تعمداً می‌خواهد برای نظام و برای مردم متدین مسئله درست کند در آن صورت دیگر خبری از متنانت و مدارای همیشگی شیرازی‌ها نخواهد بود. این قضیه‌ای که پیش آمد کاملاً ثابت کرد که این جریان حاضر است حتی یک متدینی را به خاطر این که می‌گوید لباس درستی بپوش یا کمی مراعات بکن، کتک بزنند و هتک حرمت کنند.

آیت الله دژکام گفت: مطمئن هستم مجموعه نیروی انتظامی با تدبیر ویژه هم این مورد را که بی احترامی به خانواده شهید شده و همین جریانی که میخواهد بی‌احترامی به ارزش‌های شهدا بکند را انشاالله اقدام می‌کنند و ما منتظر هستیم که این مسئله با مدیریت مسئولین دلسوز و پای کار مجموعه‌های امنیتی مدیریت شود نیازی به کار دیگری اصلاً به وجود نیاید.

آیت الله دژکام گفت: عمق این قضیه هنجارشکنی در باب حجاب و عفاف که بر بعضی‌ها پوشیده بود اکنون آشکار شد که یک دست‌های خائنانه نیز در کار هست؛ بی احترامی به ارزش‌ها به یک جایی رسیده که برمیگردند آمر به معروف و ناهی از منکر را کتک می‌زنند. این‌ها باید بعد از این تعدیل و کنترل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: برای متدینین نازیبا بود، اما جبران می‌کنیم و نمی‌گذاریم این مظلومیت ادامه پیدا کند.

وی ضمن قدردانی از شجاعت و غیرت و رفتار زینبی این مادر و دختر که وارث حضرت زینب هستند، گفت: احسنت به مقاومت شما احسنت به ایستادگی شما افتخار می‌کند جامعه مذهبی کشور ما به شما خانواده شهدا و به شما مادر و دختری که زینب گونه ایستادید ولو اینکه متحمل رنج شدید، اما از ارزش‌های خود دفاع کردید.

حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 1 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 2 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 3 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 4 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 5 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 6 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 7 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 8 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 9 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 10 حضور مسئولان استان فارس در خانواده شهید 11

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کیمیا جمعه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۱۱

من وخانواده ام مدتهاست دیگرجرات نداریم به این وظیفه الهی (امربه معروف و نهی از منکر) عمل کنیم..ولی واقعاً از این وضعیت بدحجابی عده‌ای رنج میبریم. کسانی که رعایت نمیکنند حق الناس رازیرپامیگزارندودر آن دنیا بایدپاسخگوی مردمی باشند که با برهنگی خودشان حداقل برخی از مردها را وسوسه کرده و باعث ازهم پاشیدن زنگی خانوادگی عده‌ای میشوند
خداوند خودش سزای اینچنین اشخاصی رابدهد وبه راه راست هدایت فرماید. آمین یارب العالمین

آخرین اخبار