مجله زندگی

دلیل داغ شدن بدنه یخچال چیست؟

در کارکرد یخچال گاهی بدنه و دیواره های یخچال داغ می شود.

اگر این گرما با لمس حس شود و بیش از حد باشد می تواند نشان دهنده اشکال و ایرادی در یخچال باشد.در این بخش علت داغ شدن بدنه یخچال و راهکارهای برطرف کردن این مشکل را آورده ایم.پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلیل داغ شدن بدنه یخچال

اگر با لمس در و دیواره های یخچال احساس گرمای بیش از حد نمودید، دلایل داغ شدن بدنه یخچال را در ادامه این مطلب آورده ایم:

فاصله یخچال از دیوار کم است

فاصله کم یخچال با دیواره پشت و سقف یکی از علل گرم شدن دیواره های یخچال و بدنه آن می باشد. اگر یخچال از پشت به دیوار چسبیده و اطراف آن به وسیله کابیت محاصره شده باشد، به دلیل عدم جریان هوا لوله های کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند، خیلی گرم می شوند.

فن خنک‌کننده مشکل پیدا کرده است

کمپرسور یخچال یکی از مهم‌ترین بخش‌های یخچال است که کار تبدیل مایع نیتروژن به گاز و خنک کردن فضای داخلی یخچال را به عهده دارد. هر کمپرسوری برای اینکه بیش از حد داغ نشود و بتواند به‌طور مداوم کار کند نیاز به فن خنک‌کننده دارد اگر این فن مشکلی پیدا کند، کمپرسور داغ می‌شود و این گرما به لوله‌ها و بدنه منتقل می‌کند.

برای یخچال جای نفس کشیدن نگذاشته‌اید!

شاید ندانید اما مهم‌ترین علت داغ شدن لوله های پشت یخچال نبود گردش هوای مناسب است. این گردش هوا باعث خنک شدن و عملکرد بهتر کویل‌های کندانسور می‌شود.بنابراین اگر یخچال را به دیوار یا کابینت‌ها بچسبایند و هیچ فضایی برای گردش هوا در اطرافش باقی نگذارید، ممکن است به‌مرور لوله‌ها و بدنه داغ شود.

کندانسور یخچال کثیف است

یکی دیگر از دلایل داغ شدن بدنه و دیواره های یخچال کثیف شدن و انباشت گرد و خاک روی لوله های کندانسور است. کثیفی و گرد و غبار روی لوله های کندانسور سبب می شود هوا به درستی در این لوله ها جریان نیابد و تبادل گرما و خنک شدن لوله های کندانسور به درستی صورت نگیرد، به همین دلیل با گرم شدن کندانسور، بدنه و دیواره یخچال هم داغ می شود.

چگونه از داغ شدن بدنه و در یخچال جلوگیری نماییم؟

  • به فاصله‌های استاندارد یخچال از اطراف دقت کنید تا هوا به صورت مطلوب و درست جریان داشته باشد.
  • سرویس دوره ای یخچال را هر ۶ ماه یکبار جدی بگیرید.
  • بیش از حد یخچال را پر نکنید.
  • در یخچال را برای مدت طولانی و مرتب باز نکنید.