چاپ کد خبر: 122503
9 مهر 1402

آقای وزیر راه ، این دور برگردان در راه شیراز – صدرا بوی مرگ می دهد ! دادستان شیراز ورود کند

دور برگردان غیر استاندارد و فاقد ایمنی واقع در بزرگراه شیراز صدرا جان مردم را تهدید می کند.

به گزارش اول فارس ، روزانه هزاران شهروند شیرازی و دیگر مردم ناچارند با رفت و آمد به بیمارستان سوانح و سوختگی ، ده ها مرکز کاری و اقتصادی و از همه مهمتر مجموعه بزرگ دانشگاهی پردیس دانشگاه آزاد شیراز از بزرگراه شیراز به صدرا در غرب شیراز تردد کنند.

یکی از مصیبت های روزانه مردم که متاسفانه جان تعداد زیادی از شهروندان را نیز گرفته سرعت بیش از حد رانندگان در این مسیر بوده که بدون از هیچ محدودیتی تا جایی که خودرو گاز میخورد میتازند و تاکنون تدبیر مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته نشده و بنظر میرسد دوربین های احتمالی مستقر در این مسیر کارآیی لازم جهت کنترل سرعت خودروها را نداشته است .

از سوی دیگر نداشتن یک دور برگردان مناسب ، ایمن و  دارای حداقل استاندار در این مسیر پرتردد و بدون هرگونه مدیریت جان شهروندان را بیش از پیش تهدید می کند.

این امر خصوصا بعد از مجموعه  پردیس دانشگاهی آزاد شیراز که هر روز هزاران دانشجو ، خانواده ها ، رانندگان عبوری و هزاران نفر از مردم   ناچارند به آنجا رفت و آمد نمایند کاملا مشهود است و عبور از تنها دوربرگردان آن  ،خطرات و تهدیدات جانی مستقیم و غیر قابل جبرانی را برای مردم دارد.

متاسفانه در بی توجهی بی خیالی کامل مسئولان استان فارس و شهرستان شیراز به خطرات وحشتناکی که دور زدن بسمت شیراز در تنها دوربرگردان بعد از دانشگاه آزاد ، به گونه ای است که هنگام عبور از دوربرگردان هر راننده ای  احساس می کند تا لحظه ای دیگر راهی جانش را خواهد باخت .

اول فارس ضمن گوشزد کردن لزوم رسیدگی فوری به ایمن سازی کامل این تقاطع یا دور برگردان واقع در محور صدرا به شیراز بعد از دانشگاه آزاد و پل راه آهن از شخص استاندار فارس و وزیر محترم راه و شهر سازی در خواست می نماید در حاشیه سفر آتی رئیس محترم جمهوری به استان فارس نسبت به بازدید محل و دستور ایمن سازی این دوربرگردان و همچنین دستور بازخواست مسئولانی که  وظیفه بررسی، رسیدگی و رفع چنین مشکلاتی را دارند را صادر نمایند.

بر این اساس بنظر میرسد چون این دوربرگردان تاکنون باعث صدمات جانی و جسمی زیادی ناشی از تصادفات به شهروندان شده است بنظر میرسد به بازی و تهدید جان مردم در این مسیر پایان داده شود و بنظر میرسد شهروندان خسارت دیده می توانند از مسئولان مختلف بدلیل قصور در انجام وظیفه در محاکم قضایی طرح شکایت نمایند.

اول فارس همچنین از دادگستری محترم استان فارس و دادستان مرکز استان می خواهد با بررسی موضوع نسبت به پیشگیری از وقوع مرگ و میر و صدمات جسمی شهروندان در این بزرگراه  اقدام حقوقی و قضایی را مبذول نمایند.

اگر این مرد را جایی دیدید فوراً پلیس را خبر کنید +عکس

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

صادقی دوشنبه , ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

با سلام..واقعا یک مسول پیگیر و دلسوز داخل شهر صدرا بود که قدرشو نمیدونستیم تا الان که نیستش و برا نمایندگی شهرستان کازرون ثبت نام کرده واقعا خوشبحال کازرون

مهسا یکشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

سال گذشته یکی از دختران دانشگاه آزاد اسلامی توی همین دور برگردان کشته شد.
روحش شاد
الان اون صحنه دوباره اومد جلوی چشمم.
مسئولین چطور این فجایع را نمی بینند

سید اسماعیل سبحانی یکشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

این دور برگردان درست روبروی شهرکهای قصر سبز و بهاران قراردارد به هر دلیل دوربرگردان قبل از پل قطار مسدود شد و ترافیک حاصله به اینجا منتقل شد
بخش زیادی از این ترافیک مختص دانشگاه آزاده که شاید با یک پل هوایی این مشکل حل شود
والا با زدن یک دوربرگردان دیگه با توجه به بی توجهی رانندگان نسبت به دست اندازها و یا خودروهایی که قصد دور زدن دارند آمار تصادفات بیشتر هم خواهد شد

سعید یکشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۲

این جایی که شما مشخص کردی توی نقشه اصلا دو برگردان نیست!!

صادقی یکشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۳

با سلام..واقعا یک مسول پیگیر و دلسوز داخل شهر صدرا بود که قدرشو نمیدونستیم
تا الان که نیستش و برا نمایندگی شهرستان کازرون ثبت نام کرده
واقعا خوشبحال کازرون

آخرین اخبار