رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در فارس

دکتر سید عبدالرزاق موسوی خطاب به رئیس جمهور: انتخاب مدیران شایسته مهمترین کار شما در جلب رضایت مردم است

دکتر سید عبدالرزاق موسوی خطاب به رئیس جمهور: انتخاب مدیران شایسته مهمترین کار شما در جلب رضایت مردم است

مراسم تجلیل از اعضای ستاد مرکزی خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش اول فارس ، در ابتدای مراسم  و پس ازقرائت آیاتی از قرآن کریم ،به ترتیب مهندس عبدالعلی زاده، استاد علی نصیریان ، آقای آهی،نماینده بانوان و زنان و  همچنین جامعه معلولین به ایراد سخن پرداختند.
سخنران بعدی سید محمدعلی افشانی با تاکید بر برنامه کاری دولت منتخب تاکید کرد عدالت بدون آزادی محقق نمی شود و انتظار عدالت بدون آزادی مانند انتظار باران بدون ابر است.
افشانی معاون استانهای ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر پزشکیان در پایان سخنان خود که بارها مورد تشویق حاضرین واقع شد از همه ایرانیان و اعضای  ستادهای سراسر کشور تشکر کرد.
سخنران بعدی دکتر محمد جواد ظریف بود.
بر اساس این گزارش  دکتر سید عبدالرزاق موسوی رئیس ستاد انتخاباتی استان فارس در سخنانی مکتوب که تقدیم دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب شد چنین نوشت:
نظر به اینکه ، برابر اعلام ستادانتخاباتی جنابعالی وقت کوتاهی جهت بیان نظرات برخی روسای استانها و از جمله حقیر پیش بینی و به هرعلت امکان ارائه آن فراهم نشد، متن سخنرانی تقدیم حضورتان می شود.
متن نظرات رئیس ستاد پزشکیان که تقدیم رئیس جمهور منتخب شد به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و درود بر شهدا، جانبازان ، آزادگان و همه آنانی که از جان، مال و حتی آبرویشان گذشتند،تا عزت و عظمت ملت و کشور عزیزمان ایران حفظ شود.جناب آقای رئیس جمهور، به نمایندگی از جمع بزرگی از فعالین ستادهای انتخاباتی و مردمی که شما را به ریاست جمهوری برگزیدند و عضو کوچکی از جامعه بزرگ فرهنگیان و ایثارگران ایران، به شما تبریک گفته و نکاتی را عرض می کنم.
کاری کنید که ازانتخاب اعضای کابینه،مشاورین و مدیران ارشد کشور مردم به آینده امیدوار شوند.این فرصت تکرارناشدنی است.مردم به وعده خود عمل کردند،اکنون نوبت شماست.
درآغاز باید از جبهه اصلاحات ایران، بزرگان کشور به ویژه جناب آقای خاتمی و مردمی که علی رغم نگرانی و نارضایتی به پای صندوق های رای آمده و شما را برگزیدند، تشکر کرد. امیدآنکه، بتوانید به وعده های انتخاباتی خودعمل و درتامین وتضمین حقوق آنان و جلب رضایتشان موفق شوید، از تدبیر رهبری نظام که این فرصت را فراهم و از رای مردم صیانت کردند، باید تشکر کنیم.
اکنون و پس ازاین پیروزی چه بایدکرد؟
در میان برنامه هاو وعده های انتخاباتی شما، دو برنامه و اقدام اساسی وجود داشت،
اول، مبارزه با تبعیض، فقر و فساد و دوم، شایسته سالاری و گزینش مدیران شایسته، فکر می کنم،منشا دو پدیده زشت فقر و فساد را هم باید در تبعیض و بی عدالتی جستجوکنیم.اینکه در توزیع قدرت، ثروت ،منابع خدادادی ،مناصب و فرصتها عادلانه عمل کنیم، اینکه قانون را عادلانه بنویسیم و عادلانه اجراکنیم ،اینکه حق هرذی حقی را بدو بدهیم،نه اینکه عده ای به هرآنچه می خواهند دست یابند و عده ای سرگرسنه بر بالین نهند، و دهها مصداق دیگر، و برای اداره کشور از مدیران پاکدست ،عدالت خواه و متخصص استفاده کنیم، امور کشور و مردم را به ناشایستگان و افراد ناکارامد واگذار نکنیم، در انتخاب مدیران خویشاوندان ، نزدیکان و هم محفلی های خود را بر شایستگان ترجیح ندهیم.
آقای رئیس جمهور انتخاب مدیران شایسته،مهمترین کار شما در جلب رضایت مردم است.اگر چه کاری بس سخت و پرهزینه است.
آقای رئیس جمهورآقای رئیس جمهور،شمابه خوبی درد را تشخیص داده اید،برای درمان علاوه بر قانون وبرنامه خوب،به مدیران پاکدست،عدالت خواه ،متخصص ،شایسته و همراه نیازدارید.مردم ماشایسته زندگی شایسته اند. از شما می خواهیم همه توان خودرابرای اصلاح این روند و انتخاب و انتصاب شایستگان بکار بندید.در این راه جوانان و بانوان را باور کنید و درد ولت خود به آنان بیشترفرصت دهید. شایستگان در معرض دیدشما نیستند.مردم شما را نمی بینند، عملکرد مدیرانتان را به حساب شما و دولتتان می گذارند،انتخاب مدیران شایسته،مهمترین کار شما در جلب رضایت مردم است.اگر چه کاری بس سخت و پرهزینه است.شما به مردم قول داده اید و گفته اید در این راه اگر لازم باشد،جانتان را هم خواهید داد. تا این ملت و این کشور به آسایش و امنیت رسیده و از زندگی شایسته برخوردار شود.و البته زندگی و گذشته شما این رانشان می دهد.
جناب آقای رئیس جمهور
اگرمی خواهید،با فساد و فقر مبارزه کنید، به منزلت و معیشت ملت صبورایران فکر کنید،جوانان ، دانشجویان ، بانوان ،کارگران و کارکنان دولت را دریابید،نخبگان ومتخصصان کشور را بالا بنشانید تا کشور را ترک نکنند. مردم و کشور به آنان نیاز دارند،آموزش و پرورش را نجات دهید ،نجات کشور در گرو نجات آموزش وپرورش است.معلمان بیش از دیگران از تبعیض و نادیده گرفتن منزلت و معیشتشان آسیب دیده اند ،کرامت آنان را بازگردانید، مدرسه را برای معلمان و دانش آموزان امن وبانشاط کنید، تالبخندزندگی وامیدبه آینده برلبهای دانش اموزان و فرزندانمان نقش بندد.
دستوردهید،دراولین اقدام،گزارش مستندی از وضعیت درمانی و معیشتی جانبازان و بازماندگان جنگ برایتان تهیه کنند.اطمینان دارم،برایشان چاره ای می اندیشید.
درتشکیل کابینه به ظرفیت و توانمندی استانها،از جمله مهد فرهنگ و ادب و تمدن ایران زمین فارس با رعایت اصل شایستگی توجه کنید.
سخن آخر:
کاری کنید که ازانتخاب اعضای کابینه،مشاورین و مدیران ارشد کشور مردم به آینده امیدوار شوند.این فرصت تکرارناشدنی است.مردم به وعده خود عمل کردند،اکنون نوبت شماست.
مراقب فرصت طلبان سودجو باشید.در اولین فرصت، مکانیزم شفاف و قابل دسترسی برای اعمال نظارت همگانی مردم بر دولت و پاسخگویی دولت به مردم درنظر گرفته شود.در این جهت حمایت از احزاب و تشکل‌های مدنی یک الزام است.
به امید روزهای خوب برای ایران وایرانیان

رئیس جمهور منتخب:اگر برخلاف حرف‌هایی که زده ایم عمل کنیم، امیدی که در مردم ایجاد کردیم به ناامیدی و بی‌اعتمادی تبدیل خواهد شد.

 بر اساس این  گزارش مسعود پزشکیان در مراسم تجلیل از اعضای ستاد مرکزی خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وارد گودی شده‌ایم که اگر مردم ایران نباشند،همه دست به دست هم ندهیم و برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و این را نپذیریم که باید از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم شعارهایی که داده‌ایم همه‌اش باد هوا خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به این‌که  باید بر اساس عدالت و انصاف عمل کنیم، عنوان کرد: زمان آن نیست که شعار بدهم بلکه زمان آن است که عمل کنیم.

وی تاکید کرد: اگر الان برخلاف حرف‌هایی که زده ایم عمل کنیم، امیدی که در مردم ایجاد کردیم به ناامیدی و بی‌اعتمادی تبدیل خواهد شد.

پزشکیان بیان کرد:همه برای ایران وظیفه داریم.همخ  برای کسانی که در این مملکت زندگی می‌کنند بر اساس انصاف و عدالت برخورد کنیم.

پزشکیان عنوان کرد: ما یک جناح و دسته نبودیم ما معترض بودیم به اینکه یک جناح و دسته باشد و یک صدا گفتیم همه ایران؛ایران رنگین کمان قومیت ها و فرهنگ هاست.  باید با عدالت و انصاف برخور کنیم‌گر باور کنیم که حق را به حق‌دار بدهم، نباید انتظار داشته باشیم کسی که این مرتبه را طی نکرده، در جایی بنشیند که نباید بنشیند.رسول خداوند می فرمایند خدا رحمت کند کسانی که جهاد اصغر را انجام دادند و اکنون جهاد اکبر در پیش داریم. گفتند یا رسول الله جهاد اکبر چیست؟ کشته دادیم ، زخمی و مجروح شدیم، برادر و پدر و عمو از دست دادیم، رسول الله فرمودند جهاد اکبر مبارزه با منیت و نفس است.

رئیس جمهور منتخب گفت:این ما هستیم که مشکل ایجاد می‌کنیم، همه دعواهایی که بین آقایون وجود دارد و ممکن است بین ما به وجود بیاید برای این است که ممکن است من خودم را برتر از شما بدانم. باید به آنچه گفتم صادقانه عمل کنم. لطفا زیاد از من تعریف نکنید، به پیر و پیغمبر من هم مثل شما هستم، فرصتی پیش آمده و شما به ما اعتماد کردید و من اکنون اینجا ایستاده‌ام. تلاش نکنید بیش از آنچه هستم، مرا بزرگ کنید. همه ما باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که نخبگان ما اعم از خانم و آقا، شیعه و سنی، کرد، بلوچ، عرب، عجم، باید کاری کنیم که حق به حقدار بدهیم.

وی با بیان این‌که  در قرآن به داوود گفته می شود که بین مردم بر اساس حق حکم کن، عنوان کرد: در قرآن  نمی‌گوید بر اساس جناح یا برادر و دار و دسته ات عمل کن،  تابع هوای نفس نشو چون تو را به ضلالت می برد. دست به دست بدهیم و تلاش کنیم اولا بفهمیم در چه وضعیتی هستیم؛ اگر توقع را بالا ببریم بعد معترض می شویم که ما این را می خواستیم و چرا نشد؟

پزشکیان گفت: مشکلات اقتصادی، تحریم و اختلافات وجود دارد باید دست به دست دهیم و مشکلات را حل کنیم و بر اساس داشته ها طرحی نو دراندازیم رفتار دیگر ایجاد کنیم کمک کنید انتظارات را بر اساس داشته هایمان در جامعه ایجاد کنیم. من تلاش شبانه روز تلاش خواهم کرد،من به عنوان یک فرد شبانه روز تلاش خواهم کرد به مردم و ایران خدمت کنم و به جز عدالت و انصاف کار دیگری نخواهم کرد و برای اجرای این عدالت به اصلاحات نیاز داریم.

رئیس جمهور منتخب بیان کرد:باید رفتارمان را اصلاح کنیم،باید نوع تخصیص، منابع و پست ها را تغییر دهیم این نیاز به اصلاحات دارد.

وی تاکید کرد:اصلاحات دفاع از فرد و جناح خاص نیست اصلاحات یعنی راهی را برویم که عدالت و انصاف برای کل مردم مستقر شود و همه مردم بتوانند از این فرصت ها استفاده کنند.معتقدم اگر انصاف و حق را رعایت کنیم و به توانمندی و نخبه ها و به تولیدکنندگان میدان بازی دهیم موفق خواهیم شود.

وی با اشاره به این‌که ایرانی قادر است عزت و سربلندی را دوباره به این خاک برگرداند، اظهار داشت:چه در خارج و چه در داخل باید تلاش کنیم از حق و حقیقت دفاع کنیم و اگر هم اشتباه کردیم که ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم آنهایی که به ما نزدیک تر هستند حتما جای که اشتباه می کنیم به ما گوشزد کنند .چون می خواهیم بر اساس حق عمل کنیم.

وی با تاکید بر این‌که  اگر حق و انصاف را رعایت کنیم و به نخبگان، توانمندان، تولیدکنندگان و کارخانه دارها میدان بازی دهیم، ایرانی قادر است عزت را مجددا به این خاک برگرداند ،بیان کرد: علی(ع) می گوید من بالاتر از این نیستم که خطا نکنم و نفسم به خطا نرود. من نه معصومم، نه از علی(ع) بالاترم. مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید.

رئیس جمهورمنتخب اظهار داشت: اگر حضور مقام معظم رهبری نبود این اتفاقات شکل نمی گرفت و این آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد عده ای همچنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه ها به وجود بیاید.بنابر این نباید کاری کنیم که مردم احساس کنند ما هم به آنها دروغ گفتیم، ما دروغ نخواهیم گفت ما صادق خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد برای ایران، صادقانه خدمت کنیم و بر اساس علم و آگاهی این راه را خواهیم رفت.

مطالب مرتبط

جدیدترین شرایط مسعود پزشکیان برای تعیین کابینه که خودش اعلام کرد

علی لاریجانی در دولت پزشکیان چه می شود ؟

اسامی اعضای کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری بر اساس آخرین گمانه زنی

نظرات