چاپ کد خبر: 120225
14 شهریور 1402

دکتر سید علی ملک حسینی استاد ممتاز شد

با تصویب هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت در دویست و پنجمین جلسه این هیات، مرتبه استاد ممتازی به دکتر سید علی ملک حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعطا شد.

به گزارش  اول فارس ، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اعطای این مرتبه به استناد فعالیت‌های چشمگیر این عضو هیات علمی در حیطه‌های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و مسوولیت‌های اجرایی، بر اساس آیین نامه مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت بهداشت، انجام شده است.

دکتر محسن رازقی افزود: دکتر سید علی ملک حسینی چهره ماندگار کشور و پدر پیوند کبد ایران و بنیانگذار و مدیرعامل مرکز پیوند اعضا و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا است که علاوه بر افتخارات ملی، دارای افتخارات جهانی در حوزه پیوند است.
او دریافت جایزه انجمن جهانی پیوند اعضا به دلیل تاثیر شگرف در پیشرفت دانش پیوند را از جمله افتخارات دکتر ملک حسینی برشمرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور دکتر سید علی ملک حسینی در جمع اساتید جامعه پزشکی فارس را بسیار ارزشمند و فرصتی مغتنم برای شاگردانش در زمینه کسب دانش، توانمندی و تجربه‌های گرانبها ذکر کرد.

به گزارش اول فارس ، در ایران بالاترین رتبه دانشگاهی در ایران استادی ممتاز است در هر یک از سیستم‌های آموزشی بنا به نوع سیستم دانشگاهی و آموزشی این رتبه دانشگاهی متفاوت است. استاد ممتاز تا دو دوره پنج‌ساله از بازنشستگی معاف می‌شود و می‌تواند برای دوره دکترا با تشخیص خود بدون آزمون دانشجوی دکترا جذب کند.

دکتر سید علی ملک‌حسینی (زادهٔ ۱۶ مرداد ۱۳۲۸ یاسوج) جراح و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. او نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و به عنوان پدر پیوند کبد در ایران شناخته می‌شود.

شکایت مشتری شیرازی کار دست فروشگاه لوازم آشپزخانه داد

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس۱۳۴۰۲/۶/۱۴ پنجشنبه , ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۲۱

یک انسان شریف مدیر نخبه وباهوش با استعداد
ولی افسوس که تنگ نظران نخواستند او ریس
علوم پزشکی شیراز بماند تا ازان دانشگاه بتواند نخبه های شبیه خودش تربیت کند دانشگاه ۱۶ سال بعد او را دیدی که چه بسر
هیت علمی-دانشجو وکارمند اامد بر اثرعدم مدیریت فردی که نه سواد داشت نه مدیر بود
ولی متاسفانه !!!!!!!
انشالله جناب دکتر ملک حسینی سلامت ودرپناه حق باشد وخداوند به او نیر و قدرت بشتری بدهد

ناشناس سه شنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

نمونه ای بارز از یک استاد دانشگاه و نخبه پزشکی که کشورش ایران را به بهانه کمبود امکانات مهاجرت نکرد خداوند ایشان و تمام خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کند

جواد کاظمی سه شنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

به نام خدای مهربانکه هرکس به اوتوکل کردودر راهش قدم گذاشت، انسانی مفیدوارزشمنددرتمام امورزندگی خواهدشد
دکترازدانش اموختگان دبیرستان عشایری شیراز، که مؤسس ان استادبهمن بیگی بود، می باشدزباچه سختی ومرارتی درمیان برفا وسرمای سوزان خودرابه شیراز می رساند وباجدیت تمام تحصیل می کرد، وامروزبرجسته ترین انسان درامو رپزشکی است، سالم، بالنده وپایدارباشد، انشالله

آخرین اخبار