چاپ کد خبر: 14713
14 مهر 1398

رئیس جدید آموزش و پرورش فراشبند منصوب ومعارفه شد

fileLoader

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت : اگر بنا هست به پیشرفت و توسعه همه جانبه برسیم و قله های رفیع صنعت ، علم ، اخلاق و معرفت را کسب کنیم باید زمینه پیشرفت و تعالی بیشتر آموزش و پرورش را فراهم کنیم .

به گزارش اول فارس ،جهانبخش بانشی در آیین تکریم رئیس قدیم  و سرپرست آموزش و پرورش فراشبند و معارفه رئیس جدید این اداره  ، با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در جامعه گفت : آموزش و پرورش می تواند زمینه پیشرفت همه جانبه در کشور را  فراهم  کند .

بانشی آموزش و پرورش را یک سازمان فراگیر دانست و گفت : آموزش و پرورش  متعلق به یک نهاد و قشر خاص  نیست بلکه  تمام بخش ها ،  محورها  و در واقع مسائل جزئی و کلی جامعه را پوشش می دهد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس  با تاکید بر ضرورت توجه به  آموزش و پرورش گفت :  باید کمک کنیم  تا آموزش و پرورش  در اولویت اول برنامه های  شهرستان ،  استان و کشور  قرار گیرد و زمینه شکوفای و ارتقای  هر چه بیشتر آموزش و پرورش را فراهم کنیم  .

وی سند تحول بنیادین  را نقشه راه توسعه کشور دانست و گفت : اجرای این سند می تواند زمینه اعتلای آموزش و پرورش را فراهم کند و در این خصوص  در مرحله اول نیازمند شناخت سند تحول بنیادین و آموزش آن  هستیم .

بانشی آموزش و مهارت را دو رکن جدایی ناپذیر در تعلیم و تربیت اسلامی دانست و افزود :ما نباید صرفا به آموزش بپردازیم بلکه در کنار آن توجه به مهارت و مهارت آموزی یک ضرورت انکار ناپذیر است .

وی با تاکید بر لزوم  هم افزایی سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش گفت : اگر آموزش و پرورش تنها بماند و از قدرت سایر نهادها و مشارکت مردم  بهره مند نشود نمی تواند به اهداف والای تربیتی دست یابد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس  مهمترین وظیفه و رسالت معلمان را تبیین آرمان های ارزشی برای دانش آموززان دانست و گفت:  برای زنده ماندن آرمان های والای انقلاب اسلامی لازم است  مفاهیم اعتقادی ، باورهای دینی و ارزش های الهی که درون جامعه است در ذهن و اندیشه دانش آموزان نهادینه کنیم .

وی افزود : باید زمینه را فراهم کنیم تا دانش آموزانمان علوی و حسینی بار بیایند و اگر دانش آموزان  با مفاهیم ارزشمند و بزرگی دینی اشنا شوند خودباخته و دل باخته  رنگ و لعاب بعضی از فرهنگ هایی که انگشت کوچک فرهنگ مذهبی ، منطقی و علمی فرهنگ  ما هم  نمی شوند نخواهند شد .

بانشی گفت : مدارس باید به گونه ایی فعالیت نمایند که در عین توجه به ارتقاء علمی دانش آموزان زمینه پویایی ، شادابی و شور و نشاط در دانش آموزان را فراهم نمایند به گونه ای که این عزیزان در تمامی ساحت های مورد نظر سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور توانمند شده و مهارتهای مورد نیازشان را به خوبی فرا گیرند و به انسانهای کامل و مفیدی برای جامعه تبدیل گردند.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات حبیب اله عوض پور رئیس سابق و یوسف سیمکانی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان فراشبند ، سعید عالیشوندی به عنوان رییس جدید این اداره منصوب شد.

گفتنی است عالیشوندی پیش از این به عنوان کارشناس حراست در اداره آموزش و پرورش فراشبند مشغول به فعالیت بوده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار