چاپ       کد خبر: 12256
6 شهریور 1398

رئیس سازمان بسیج گفت: مردم‌سالاری ایران اسلامی امروز یک الگوی برتر در جهان است

امروز تراز سیاسی ملت ایران و بعد سیاسی قدرت ایران بسیار قابل اعتنا است و دنیا به‌سادگی نمی‌تواند از اینها عبور کند.

به گزارش اول فارس  از شیراز، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در اجلاس مجمع بسیج استان فارس اظهار داشت: ملت ایران با افتخار و عظمت پنجمین دهه انقلاب اسلامی را شروع کرده و مقام معظم رهبری هم برای دوره جدید بیانیه گام دوم را صادر کردند.

وی با بیان اینکه شروع دهه پنجم با افتخار و عظمت ادعا نیست بلکه یک واقعیت غیرقابل کتمان است، گفت: قدرت مؤلفه‌های مختلفی دارد که ۵ مؤلفه از مهم‌ترین اضلاع قدرت است که شامل ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی، علمی و فناوری و اقتصادی است.

رئیس سازمان بسیج با تشریح هر یک از این ابعاد افزود: ملت ایران از بعد سیاسی امروز یک ملت قدرتمند است، مردم‌سالاری ایران اسلامی امروز یک الگوی برتر در جهان است. برگزاری هر سال یک انتخابات و حضور حداکثری مردم، برخورداری از قانون اساسی مترقی و برخورداری از یک رهبری الهی و ولی فقیه از مؤلفه‌های قدرت سیاسی ایران است.

سردار سلیمانی با اشاره به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بیان کرد: ایران اسلامی از یک رهبری الهی و جهانی برخوردار است و امروز تراز سیاسی ملت ایران و بعد سیاسی قدرت ایران بسیار قابل اعتناست و دنیا به‌سادگی نمی‌تواند از اینها عبور کند.

وی با بیان اینکه در عرصه دفاعی و امنیتی امروز ایران یک قدرت است، گفت: اخباری که هر روز درباره تجهیزات دفاعی منتشر می‌شود؛ تنها بخش سخت‌افزاری است که به اعتراف دنیا امروز ایران اسلامی از نظر نظامی جزء ۱۰ کشور اول جهان است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه این قدرت سخت است اما در قدرت نرم نیز ایران دارای جایگاه است، افزود: بدون تردید ملت ایران در بحث قدرت نرم قدرت اول دنیا است و این گام محکم و مهمی در پنجمین دهه انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به مولفه قدرت فرهنگی بیان کرد: به لحاظ فرهنگی بدون تردید ملت ایران بی‌نظیر است، تمام شواهد، ادله، مستندات نیز قابل ارائه است، ملت ایران امروز یک ملت قوی، مستحکم و خلل ناپذیر است.

وی با بیان اینکه این موضوع غیر از آسیب‌ها و تهدیدات دشمن است، اظهار داشت: به طور قطع باید به مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات دشمن پرداخت اما این موضوع نافی قدرت فرهنگی ایران نیست.

سردار سلیمانی با اشاره به برخی از مظاهر قدرت فرهنگی ایران بیان کرد: ببینید عزاداری محرم و راهپیمایی اربعین حسینی چه قدرت فرهنگی را در جهان تولید کرده است؛ ایام اعتکاف، ماه رمضان، حضور در مناسبت‌ها و صحنه‌هایی که لازم است همه و همه نشان از قدرت فرهنگی ملت ایران است.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به حادثه سیل که ابتدای سال رخ داد و همبستگی مردم ایران گفت: این هم از مولفه‌های قدرت فرهنگی مردم ایران است؛ در کشور آمریکا که ۲۵ درصد اقتصاد دنیا را دارد اما حوادث را نمی‌تواند مدیریت کند و پس از سال‌ها هنوز عوارض یک حادثه طبیعی را دارد.

وی با بیان اینکه قدرت ایران ریشه در اسلام ناب محمدی دارد، اسلامی که انقلاب را به وجود آورد و سبب شده جمهوری اسلامی تاکنون جلو برود، گفت: امام راحل قدرت سخت دنیا را با همین قدرت فرهنگی به چالش کشید و ایران اسلامی مفهوم قدرت را در جهان تغییر داد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه قدرت‌های سخت دنیا با وجود تجهیزات زیاد اما توان عملیاتی کردن نقشه‌هایشان را ندارند، افزود: این تاثیر قدرت نرم است البته ما بایستی با تهدیدات فرهنگی که دشمن سازمان‌دهی کرده، مقابله کنیم.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به مولفه دیگر قدرت عنوان کرد: امروز ایران اسلامی در زمینه قدرت علمی حرف در دنیا دارد و پس از انقلاب در همه رشته‌ها و عرصه‌های علمی و فناوری رشد داشته‌ایم، در بعد اقتصادی نیز تمام مولفه‌ها و زیرساخت‌های لازم فراهم است و امروز ایران اسلامی یک قدرت برتر در سطح منطقه به حساب می‌آید.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این بیانیه از ما مطالبه‌ای دارد و آن هم این است که به همه توانایی‌های خود توجه کنیم و با جهاد همه جانبه و به کارگیری استعدادها و ایده‌ها و انسجام بین دستگاه‌های مختلف، مسئولان و مردم فرصت‌ها را شناسایی و فعال کنیم و چالش‌های کوچک و بزرگ را حل کنیم.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه ملت ایران یک ملت تواناست، اظهار داشت: بسیج وظیفه سازماندهی مردم را برعهده دارد و برای پاسخ دادن به مطالبات مردم و ضروریات انقلاب اسلامی تشکیل شده است. بسیج هم عرض با دستگاه‌های دولتی نیست بلکه در طول دستگاه‌ها است اما یک تشکیلات مردمی به حساب می‌آید.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه بسیج با شناسایی زمینه‌ها براساس اولویت‌ها پای کار می‌آید، گفت: بسیج برای این آمده تا آسیب‌ها را کاهش دهد و در برابر تهدیدات یک جبهه تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه استان فارس همه این استعدادها را در خود دارد، افزود: هر آنچه در کشور داریم یک بخشی از آن در استان فارس قرار دارد، یعنی همه استعدادها، توانایی‌ها، باورها و همبستگی‌ها در استان فارس وجود دارد.

سردار سلیمانی با اشاره به رویکرد بسیج بیان کرد: بسیج باید در این دوره جدید در ادامه مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی و در ادامه برنامه‌ها و اهداف انقلاب بیش از گذشته به سازمان‌یافتگی، بررسی عالمانه و انتخاب راهکارها و روش‌های حل مسئله بپردازد و با از دست ندادن زمان و فرصت‌ها تلاش کند تا توانایی‌ها را پای کار بیاورد.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه مطالبات رهبری ما را مکلف می‌کند که این مسیر ار ادامه دهیم، تصریح کرد: تشکیل مجامع استانی بسیج یک پارلمان مردمی است، کارگروه‌ها کمیسیون‌های این پارلمان است و همان کاری که از یک پارلمان مردمی انتظار است بایستی در مجامع انجام شود و حتی کار زیادتری برای کسب رضایتمندی مردم انجام شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در هفته دولت گفت: خدمات بسیاری در طول ۴۰ سال انقلاب به مردم داده شده اما برخی از مشکلات خاطر مردم را مکدر کرده است، باید تلاش کنیم مشکلات از پیش روی مردم، کارآفرینان، مخترعان و مبتکران برداشته شود، سازمان بسیج این آمادگی را دارد که وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد و در این زمینه تلاش کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه راه بسیار روشن و امیدبخشی پیش روی ماست، تصریح کرد: با میدان‌داری فرزندان بسیجی می‌توان راه‌های ترقی را به سرعت پشت سر بگذاریم و ۴۰ سال پیش روی افتخارآمیزتر و پیروزمندانه‌تر برای ملت ایران است و خفت‌بارتر برای دشمنان خواهد بود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار