رانندگان پایه ۱ کامیون و تریلی دیگر چرا دارند از ایران می روند ؟

درآمد ماهیانه یک راننده که مالک نیست در ایران بسته به نوع ماشین (خاور، تریلی، برون مرزی، درون مرزی، …) متغییر است، اما درآمد متوسط رانندگان در کشور ما نهایتاً ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان است. به گزارش اول فارس ،آفتاب نیوز در مطلبی با عنوان : موج مهاجرت راننده کامیون‌ها | حقوق راننده […]

درآمد ماهیانه یک راننده که مالک نیست در ایران بسته به نوع ماشین (خاور، تریلی، برون مرزی، درون مرزی، …) متغییر است، اما درآمد متوسط رانندگان در کشور ما نهایتاً ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان است.
رانندگان پایه 1 کامیون و تریلی دیگر چرا دارند از ایران می روند ؟
به گزارش اول فارس ،آفتاب نیوز در مطلبی با عنوان : موج مهاجرت راننده کامیون‌ها | حقوق راننده کامیون در آمریکا تا ۵۰ برابر بیشتر از ایران است نوشت :

موج  مهاجرت با توجه به وضعیت بغرنج اقتصادی هر روز همه‌گیر‌تر می‌شود. علاوه بر مشاغل تخصصی مانند پزشکی و مهندسی، این موج به کشاورزان، قنادان و آشپز‌ها نیز رسیده است. اخیراً نیز در فضای مجازی ده‌ها صفحه برای جذب رانندگان پایه یک ایجاد شده است. رانندگانی که موفق به مهاجرت شده‌اند، معمولاً تجربیات روزانه خود از جمله مقایسه کامیون‌های پیشرفته و پر امکانات کشور مقصد با کامیون‌های فرسوده ایران، حقوق و مزایا و نظایر این را با همکاران خود در ایران به اشتراک می‌گذارند، این‌گونه پست‌ها از جمله محتوا‌های بسیار پربازدید محسوب می‌شود، رضا یکی از این رانندگان است که در سن ۴۸ سالگی به هیوستون تگزاس مهاجرت کرده است، او با بغض از همکاران راننده‌اش در ایران می‌خواست که: «به زن و بچه‌شان رحم کنند و هر چه زودتر حتماً مهاجرت کنند!».

رانندگان کامیون در این کشور همچنین از مزایای مانند حقوق بازنشستگی مکفی برخوردار هستند

یکی از شرکت‌های آموزش نحوه مهاجرت به رانندگان به این رسانه اعلام کرد که همه کلاس‌ها پر شده است و تنها می‌تواند برای ۲ ماه آینده جهت ثبت‌نام وقت تعیین نمایید.

سایت آماری indeed میانگین حقوق یک راننده حرفه‌ای پایه یک کامیون در آمریکا برای یک هفته در سال ۲۰۲۳ را ۱۸۸۲ دلار اعلام کرده است، این مقدار بسته به سابقه راننده، طولانی بودن مسیرها، سختی کار و شرایط دیگر در هفته تا ۳۶۹۲ دلار نیز قابل افزایش است. در واقع ماهیانه میانگین راننده حرفه‌ای پایه یک از ۷۵۲۸ دلار تا ۱۴ هزار و ۷۶۸ دلار در نوسان است. برابر ریالی این مبلغ ۳۸۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان است.

البته این وب‌سایت اشاره کرده است که حقوق رانندگان با کار سهل‌تر، سوابق کمتر و شرایط حرفه‌ای نازل‌تر می‌تواند کمتر از این و در کمترین حد خود تا هفته‌ای ۹۶۰ دلار نیز تنزل داشته باشد. رانندگان کامیون در این کشور همچنین از مزایای مانند حقوق بازنشستگی مکفی برخوردار هستند و در صورت از کار افتادگی در اثر کار یا ابتلاء به بیماری‌های مانند کمر درد مزمن خسارت قابل توجه‌ای دریافت می‌کنند. در این کشور اتحادیه‌های کامیون قدرتمندی وجود دارد که در انتخابات نقشی تعیین‌کننده دارند، این اتحادیه‌ها در دعوای بین کارگران و کارفرما برای رانندگان کامیون، وکیل و دیگر خدمات مشاوره ارائه می‌کنند و هر از گاهی نیز برای افزایش سطح دستمزد اعتصابات یا مذاکرات سراسری ترتیب می‌دهند که معمولاً نیز موفقیت‌آمیز هستند.

فیروز خدایی رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور،  رشد اشتیاق رانندگان به مهاجرت را به شرایط معیشتی آنان مرتبط دانست و در این‌باره گفت: ده‌ها عامل از جمله درآمد ناچیز رانندگان، وضعیت جاده‌های فرسوده، کامیون‌های ناایمن و حقوق بازنشستگی ناکافی در این امر دخیل است. درآمد راننده در ایران و یک راننده در اروپا اختلاف فاحشی دارد. به دلیل همین درآمد بهتر، افرادی که شرایط مهاجرت را پیدا می‌کنند، قطعاً این کار را انجام می‌دهند. درآمد ماهیانه یک راننده که مالک نیست در ایران بسته به نوع ماشین (خاور، تریلی، برون مرزی، درون مرزی، …) متغییر است، اما درآمد متوسط یک راننده در کشور ما نهایتاً ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان است. این حقوق هم با در نظر گرفتن این مسئله است که برخی رانندگان گاهاً یک ماه هم به منزل خود نمی‌روند یا در لب مرز یک هفته خواب و انتظار ماشین وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از سر ناچاری هنوز به این شغل اشتغال دارند، وضعیت مالکان ماشین هم چندان بهتر نیست، رشد قیمت لاستیک، روغن، تعمیرات، … از سود کاسته است و با توجه به سرمایه‌ای که در این کار خوابانده‌اند، سود معقولی دریافت نمی‌کنند.

نظر بدهید

چالش مرگبار تردد خودروهای سنگین با رانندگان کودک و نوجوان در جاده‌های ایران

تصاویر دیده نشده راننده کامیونی که محبوبترین دبیر فیزیک شیراز شد

مطالب مرتبط

الزام رانندگان ناوگان عمومی مسافری بین شهری به نصب اپلیکیشن « استعلام»/ درخواست مهلت رانندگان و ۲ مشکل بزرگ

گلایه و اعتراض رانندگان کامیون نسبت به بومی گرایی گسترده‌ در حمل و نقل جاده ای

ضبط گواهینامه رانندگان متخلف در صور داشتن ۳۰ نمره منفی+جدول تخلفات حادثه‌ساز

نظرات

  • ناشناس

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام م حاضرم نصف حقوق خاج کار کنم بدم ب کسی ک فراهم کنه ویزای رفتنم اگر هزار سال در قربت بمانم رنگ ایران نبینم


  • نورالدین صفی پور

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام.بنده راننده تریلی هستم و اگه معافیت سربازی ام درست بشه دوست دارم برم استرالیا یا یکی از کشورهای اروپایی رانندگی کنم واقعا جاده‌های ایران واسه خر سواری هم خوب نیست چه برسه به کامیون و تریلی


  • ناشناس

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    راننده ها دارن خوبن دار فقط ول میگن نداریم


  • م

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    خب مشکل اینجاست که باید فکرکنید ماهایی که موندیم چرا نرفتیم وفقط به یه دلیل می رسید .نمیتونیم.آقا اینجا دیوونه خونست .اقتصاد اینجوری رانت واختلاس ودزدی …فقروفحشا…..حقوق بشر…و صدها چیز دیگه والبته مهمترازهمه مسئولا ومردم بی خبری که هرازگاهی با بیاناتشون نمک برزخم ما میزنند


  • امیر تک ران کرمان

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    من و آزیتا داریم میرم فنلاند جاده های برفی….خدا حافظ همگی


  • هموطن

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    جواب آقا امید. شماره تلفن بذار پایه یک رو ماهی ۵۰ میلیون حقوق میدی دیگه.


  • سعید

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    اینقدر غر غر نکنید اگه نمیصرفه کار نکنید ،کمتر به هم خیانت کنید ،کافی یک هفته کار نکنید و با اتحاد همه چیز درست میشه ،پس الکی هم غر غر نکنید، لیاقتتون همین است


  • دراکولا

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    رفتن چاره کار نیست نمیشه ک هر کی مملکت خودش ول کنه بره غربت واسه پول.همینجا باید اوضاع رو درست کرد..نظر من اینه تا این جوب ها نشه پر از خون هیچی درست نمیشه..تا کی بیخیالی بی تفاوتی=خیانت.
    من جوون چرا باید اینقد دلم پر باشه پاش برسه رو داعش رو سفید میکنم


  • نقد علی

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    مملکت داره به سوی .. میری ، ولی باتوجه به آگهی های مردم توسط رسانه های فراوان ، مردم مجبورند مهاجرت کنند ، سرمایه مالی و انسانی همه داره از کشور خارج میشه ، مشتی مندلیف میمانه با تخم مرغها خراب و پلشت شده ، با این تفاسیر کم کم کمر دولت نیز می‌شکنه که رییس و روءساء باید منتظرش باشند


  • ناشناس

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    تو این کشور اگه کارگر هم هستی حیفه عمر تو مفت بیاد بدی شرایط رفتن و مهاجرت داری باید فوری بری


  • ناشناس

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام من راننده پایه یک هستم حاظرم هرجایی کار کنم غیر از ایران چون آسایش نیست


  • علی ازشیراز

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    باسلام این خواست خودمان هست باید دراین وضعیت نابسامان بسوزیم وبسازیم مهره سوخته این مملکت شدیم ازماست که برماست بنده ۶۰سال انسال تمام هست ۳۰سال هم بیشتر تو اتوبوسرانی وجاده ومعدن روماشین آلات سنگین استخون خردکردم حالا باچقدمیخام بازنشست شوم فوقش ۱۰تمن امار خط فقر خانوارهرایرانی تاچندوقت پیش درطهران۳۰تمن ودرشهرستانها۲۰تمن خوددولت اعلام کردانوقت این ازخدابی خبرها که دارندمملکت روغارت می‌کنند فکرنمیکنند ما بااین وضعیت چگونه زندگی کنیم باید زن ومرد خانواده جفت کارکنند هشتشون هم گرو نه خداازسرشون نگذره


  • صادق،آذربو

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام،کارخوبی،میکنن،میرن،با۴۰سال،رانندگی،باماشین،مردم،توایران،میشه،چکارکرد


  • عماد

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    تو تمام کشورها راننده رو رو سرشون میذارن چه باری چه سواری فقط تو این خراب شده به چشم حمال نکات میکنن تو جاده تو پلیس راه یه جور اذیتت میکنن تو پایانه ها دلال ها یه جور از اینور هزینه های کمرشکن لوازم یدکی لاستیک امنیت جانی شغلی که صفر پارسال تو ایست بازرسی امین آباد جلو پاسگاه شب ۱۳ تا کیسه پلیمر از بارم زدن تو گوشش ۲۳ میلیون خسارت اونارو از گرفتن آگه اعصاب خودتون جان زن بچتون براتون مهمه از این شغل بکشین بیرون


  • ناشناس

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام کجاهمچین پذیرشی هست لطفا شماره بگذارید


  • چغندر

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام‌‌خسته‌نباشین‌سنگین‌سواران
    داخل‌ایران‌هرچه‌بر‌سرمان‌بیاد‌از‌کشت‌وکار‌خودمان‌است‌….


  • ناشناس

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    باسلام اگرهمچین ورودی وجودداردماهم حاظربه امدن هستیم
    منتظرراهنمایی شماهستیم
    باتشکر…


  • مهدی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    من خودم الان ۲۱ ساله که پایه یک دارم و مالک کامیون هستم خدا شاهده الان شده آفتابه و لگن هزار دیت شام ونهار هیچی هزار جور بدبختی از برخورد بد مأموران راهنمایی و رانندگی بگیر تا گرانی لوازم یدکی و عدم توجه به ظرفیت‌های ترانزیت و حمل و نقل عمومی بگیر تا عدم حمایت دولت از این قشر و صنف


  • سهراب

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    خدا مارا بشد با این زندگی ساختیم الان گرفتار شدم باید با نان خودم سیر کنیم دو روز از برج بگزرد صاحب خونه بیرون کرده کجا بدم خدا من وامثال من نابود کنه کلی زحمت کشیدم آخر گدا ی کسی نیست بداد فقرا برسد درد دل فقرا را درک کند


  • م م

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    افغانستان کامیون دست دوم ۱۰سال کارتقریبا پول ی موتوردرایران است چرا اکتروس ۲۰۱۰درایران ۶میلیارد درافعانستان ۵۰۰میلون سروته چراکسی نیست جواب بده


  • شهروز غلامی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام به دوستان و همکاران عزیز راننده کامیون، من یک راننده تریلی هستم با دو فرزند ۲۰ روز یکسره تو جاده م تا میرسم خونه ۲ روز نشده باید برم آخرش هم لنگ ۱میلیون پول هستم ،خواهش میکنم هر کی از این سایت های مهاجرت اطلاعی داره بگذاره


  • محسن آزادی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام من یه راننده کامیون هستم که سالی ۱۲ماه هست ۳ماهشو نمیتونم کارکنم صاحب ماشین همیشه کنارت هست هم شب رانندگی میکنم هم روز آخرشم سره یه حرف کوچیک میگه برو پایین نه امنیت شغلی داریم مثل یه خر کار میکشن آزمون بعده یه ماه که راه و چمشو یاد گرفت میگه برو پایین به قرآن به خودکشی فکر میکنم اگه اون ۲تا بچه نبود تا العان صد بار همین کارو کرده بودم آخه از کدوم کارشون بگم ایران به علی قسم نابود شده دیگه بچه ۶ساله فکر پول بکنه وای بر این کشور وای به حال مردمش….


  • مجتبی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    مهاجرت به کارتن خوابها هم میرسه حالا سال آینده بیاد که مردم برای نان بیوفتن به جان هم


  • راننده

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    یک ملت کج فهمی دتریم که فکر میکنند هر کسی پشت تریلی میشینه و رانندگی میکنه ، حتما مالک هست و کل درآمد واسه اونه….
    دولت تکلیفش با خودش هم مشخص نیست ، الان مالکین دوست ندارند که بعد ۲۰ سال بازنشسته بشن و کارت هوشمندشون باطل بشه چون هم درآمد دارند و هم دیگه نمیتونند پشت فرمان ماشبن خودشون بشینه و از اون طرف هم راننده‌ی بدبخت الان باید حدود ۳۵ سال کار کنه اگه زنده بمونه بازنشسته بشه


  • علی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    راننده خود مالک کامیون ده میلیارد تومانی هم که باشی خرج در رفته تو ایران بیشتر از هفتاد هشتاد میلیون درامد نداری،اونم اگه اتفاقی برات پیش نیفته و… که شامل کامیون های نو برای دو سه اول هست،کامیون فرسودهای ایران که هرچی داده قرضت سر سال ازت میگیره ،،راننده که جای خود داره


  • همایون

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    کشوری که خلاف جهت رودخانه شنا کند ورشکسته است.ب


  • علیرضاوززری

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    دوست‌عزیز‌سایتی‌راه‌اندازی‌کنین‌تا‌رانندگان‌بتوانن‌با‌دادن‌شماره‌وبک‌وکیل‌کاردرست‌تمام‌کارشون‌تا‌کشور‌مورد‌نظر‌راه‌اندازی‌کنن


  • بهروز

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    میگیم مرگ بر آمریکا باشه اشکال نداره اما مرگ بر چی بر قوانین اش بر حقوق که مردمش میده مرگ بر چی حالا درباره خودمون بنظر من این مرگ رو باید بر قوانین مسخره بر و کاغذبازی رلنت خواری و دزدی که دراین مملکت،هست گفت . میگن بنزین در کشورهای اروپایی فلان قدره ما هم باید بنزین رو گرون کنیم آخه گوساله اولا اونا نفت خام ندارن و دارن وارد میکنن ثانیا کیفیت بنزین اونا رو با بنزین آشغالت مقایسه کن ثالتا حقوق کارگر اونجا چند ده برابر کارگر و راننده ی اینجاس تو اکه راست میگی حقوق اینا رو هم اضافه کن.


  • Omid

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    اونایی که میگن رانندها ماهی دویست میلیون درآمد دارن من حاظرم ماشینو بدم بهش ماهی پنجاه صافی بده من بقیشم هر چی کار کرد مال خودش نوش جانش????????????


  • علی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    اگه کسی آدرس شرکتهای ثبت نام کننده داره لطفا بفرسته که همه بریم


  • ناشناس

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    انشاا… خدا بخواد ماهم چند وقت دیگه اونوریم .اونوقت ببینم اینایی که میگن آمار غلط ندین چی دارن بگن این کشور به غارت اعراب و عرب پرستا رفته و از دست ما مردم عادی هم کاری بر نمیاد.


  • ناشناس

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    سود ما را خدا توسط …میدهد ارامش یعنی…


  • ناشناس

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    اونها اتحادبه راننگان دارن که از حقوق راننده دفاع میکنه
    ماهم انجمن صنفی داریم که پشت صندلی نشسته و فکر میکنه بلینه چجوری از راننده پول بکشه


  • سلمان

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    فقط اینایی ک تازه اومدن فکر میکنن خدان تو ای شغل صبر دیگه داره تمام میشه روزای خوشمون الانس صبر کن اینایی زمین کشاورزی یا گوسفند فروختن قسط دارن همدیگه میخورن


  • بی گناه

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    با سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز در عرصه خدمت ناوگان حمل و نقل کشور مشکل ما فقط راننده و کامیون دار و…نیست مشکل ما کلی هست درآمد برای همه خوب نیست بجز دلال وبازاری وکسانی که واقعا کارهای دیگری انجام میدهند من کامیون دار هستم این ماه ۴۰۰لیتر گازوییل برام آزاد کردن تا بندر عباس آمدم ۲۰۰۰۰۰۰میلیون پول گازوییل دادم تا برگردم هم باید دومیلیون دیگه حداقلش پول بدم واقعا باید این مردم به چی کسی بگن که صداشون برسه چه دردهای دارن میکشن


  • عباس گنجه ای

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام منبا۲۵سال بیمه رانندگان حمل بار کامیون مدرک فوق لیسانس دهنم سرویس شده دزدها بجای رانندگان زودتر بازنشسته کنند زمان بیمه پردازی روپیشتر میکند الآنم با۵۰سال سن کدوم کشور پذیرش می‌کنه حاضرم با ماهی حداقل برم


  • ناشناس

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    زندگی در ایران زجر وگدایی است هرکه می‌ره خارج و مهاجرت میکنند راحت و آسوده و درآمد زیادی داره


  • جواد

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    اقامهاجرت کنین امسال نرید سال دیگه بدترازامساله وغبطه خواهیددخورد هرچه زودتر برید جایی که به نفعتان هست این کشوروضعیتش هرسال بدترمیشه وقوانین سخت ترمیارن فقط مهاجرت کنیدتادیرنشده


  • ناشناس

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    من هم یک راننده کامیون با مدرک لیسانس هستم از همه بدتر تو شغل رانندگی نبودن نظم هستش آخه کجا نوشته که راننده باید شب رانندگی کنه و روز هم رانندگی کنه بعد همه جا باید از دسترنج شما بخورن


  • ناشناس

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام بنده پنجاه سال سن دارم ۲۵سال سابقه همین که وضع کار خراب میشه هر موقع سال باشه بیکار میشیم لطف کنید هرکس آدرس یا شماره از ادارای یا جایئ که راننده ها مهاجرت می کنند داره برام بفرسته ممنون میشم بر خرج زندگیم موندم ممنون


  • سعید

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام متاسفانه تو کشور سارغین که ایران خودمون باشه باید به ریال حقوق گرفت و به دلار خرج کنیم متاسفم به این مسئولین بی کفایت که هنوزم بی خیال نمیشن تا کلا نخورن تموم نکنن ول کن نیستن


  • سیدمهدی امامی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    باسلام من حدود۳۵ساله رانندم کلا۲۰سال بیمه دارم ۵۳ سال دارم دیکس کمرگرفتم باورکنیدماشین هم ازخودم است اما اگه یه روزکارنکنم خرجی ندارم ۱۰سال دیگه اگه بتونم البته بایدبیمه ردکنم


  • هادی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    خداروشکر بلاخره یک وب سایت ایرانی یه خورده از وضعیت وخیم رانندهای کامیون حرف زد بلاخره! شاهرگ اقتصاد هر کشور رانندهای کامیونه! در ایران جوری برخوردار میشه که انگار دندون عقله! باید کشید پرتش زد


  • ناشناس

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    هرجای دراین کره زمین نگاه میکنی حیلی بهتر از ایرانه وروز به روز به همت مسؤلین دلسوز واز مهربان بدتر از بدتر میشم وقتی َشغل راننده رو جز َمشاغل تفریحی حساب میکنن شما تا آخرش خودت حساب کن که مملکت چه کسانی داره اداره میکنن خدا خودش جواب تونو بده که ۸۵ ملیون نفر بدبخت کردین


  • رسول

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    از راننده کامیون بدبخت تر وجود نداره


  • راوی ...!؟

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    وضعیت اسفبار رانندگان یکطرف قضیه است ؟! حقوق بگیران کشوری و لشکری هم وضعیت به مراتب بدتری دارند!؟ خدا به فریاد کارگر و… برسد و در مجموع با داشتن چنین مسئولین پاکدست و دلسوزی جایی برای فرار یا فنا شدن نخواهد بود… التماس تفکر …


  • ادینه وند

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام من با ماشین خودم که میشه بگی ماشین بدی نست بخدا ترج در رفته ۳۰ تومان ندارم البته خودم کار میکنم


  • سید اسماعیل سبحانی

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    خبر دقیق نیست ممکن است درآمد آنچنانی به دلار داشته باشد اما هزینه ها هم باید به دلار پرداخت کرد و مالیاتی که هفتگی در کشور آمریکا باید برایش اظهارنامه پرکرد و کلی هزینه های دیگر . متاسفانه همیشه با حقارت و خودزنی به کشور خودمان نگاه می کنیم البته مشکلات بسیار زیاد است ولی یک غریبه در هر کشوری بجز میهن خودش همیشه غریبه و غیر بومی محسوب میشود


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    لعنت بر.. و .. هر چی خبر گزاری دروغگو


  • بهمن جازویه

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    اونافقط اتحاددارن،راننده کامیون۱۰روزاعتصاب کنه کشوربه طورکامل فلج میشه اونایادگرفتن چطورباهم هم فکرباشن توایران این خبرانیست یه عده اعتصاب مکنن عده دیگری بخاطرکرایه بیشترمیرن سرکار،