چاپ      کد خبر: 129555
2 دی 1402

راهنمای بسیار پر کاربرد انتخاب رنگ ابرو متناسب با مو

همانطور که موها و رنگ موی شما روی چهره شما تاثیر میگذارد باید بدانید که رنگ ابرو ها نیز تاثیر بسیار زیادی روی هرچه زیبا تر نشان دادن چهره شما دارد بنابراین باید برای رنگ کردن ابروهای خود حساسیت بالایی به خرج بدهید و با توجه به رنگ موهای خود متناسب ترین رنگ را برای ابرو خود انتخاب کنید.در ادامه این مطلب جهت رنگ کردن ابرو های خود متناسب با رنگ مو راهنمایی های لازم را انجام دادیم که حتما بکارتان میاید. پس تا انتها با ما همراه باشبد.

انتخاب رنگ ابرو
رنگ ابرو چیست؟

رنگ ابرو، یک رنگ نیمه‌دائمی است که به عنوان یک روش غیرتهاجمی برای تقویت و مشخص‌کردن موهای موجود در ابرو و تیره‌کردن موهای ظریف و روشن‌تری که معمولاً دیده نمی‌شوند، به کار می‌رود. رنگ ابرو باعث ضخیم‌تر و پرتر دیده‌شدن ابروهای شما می‌شود. بهتر است بدانید که علاوه بر افرادی با موهای روشن، افراد با پوست و مو تیره هم موهای ظریف‌تر و روشن‌تری در ابروی خود دارند که می‌توانند با رنگ‌کردن آن‌ها به دیده‌شدن بیشتر موهای ابرویشان کمک کنند.

چرا رنگ ابرو یک گزینه‌ی آرایشی است؟
رنگ‌ کردن ابرو، روشی است که در آن می‌توانید موهای روی اپیدرم پوست را سریع و راحت رنگ کنید. در رنگ‌کردن ابرو معمولاً از رنگ‌های نیمه‌دائمی که دوامی بین سه تا شش هفته (کمی بیشتر یا کمتر) دارند، استفاده می‌شود. هدف اصلی پرتر نشان‌دادن ابروها با رنگ‌شدن ابروهای نازک‌تر است. با انتخاب بهترین مارک رنگ ابرو به عنوان یک گزینه‌ی آرایشی، می‌توانید به ابروهایی طبیعی‌تر که زیبایی چهره شما را بیشتر می‌کنند، دست یابید.

مراقب از رنگ ابرو برای ماندگاری بیشتر
مراقبت از رنگ ابرو برای ماندگاری بیشتر آن مانند رنگ مو است. رنگ ابرو گیاهی بهتر است و ماندگاری آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بهترین رنگ ابرو به طور متوسط هر چهار تا هشت هفته یک‌بار نیاز به تمدید دارد. اگر شما ورزشکار هستید و تعریق زیادی دارید، بهتر است تمدید رنگ ابرو خود را در زمان‌های کوتاه‌تری مثلاً سه هفته انجام دهید.

از انواع کرم‌های سنگین و روغن‌ها روی ابروهای خود نمالید. زیرا یکی از عوامل کلیدی که بر روی ماندگاری بیشتر رنگ ابرو مؤثر است، همین نکته است.برای بلندکردن و حالت دادن به ابروها، به طور منظم از ژل ابروی شفاف و مغذی استفاده کنید. حتماً توجه کنید که ژل ابروی شما حاوی مواد حالت‌دهنده مانند هیالورونیک اسید یا روغن نارگیل نباشد.

انتخاب رنگ ابرو

اگر می‌خواهید رنگ مناسب ابروی خود را پیدا کنید، به نکته‌ای که در زیر به شما می‌گوییم حتما دقت کنید:
در صورتی که رنگ ابروها را متناسب با رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ موهایتان انتخاب کنید، جذابیت چهره شما چندین برابر خواهد شد.قبل از آن که اقدامی برای خرید رنگ ابرو کنید، ابتدا با دیگر محصولات آرایشی مثل ریمل ابرو یا سایه ابرو رنگ‌های مختلف راروی ابروهایتان تست کنید، تا متوجه شوید بهترین رنگ ابرو برای شما کدام است.

۱-رنگ ابرو مناسب موهای قهوه ای
اگر شما یک سبزه طبیعی با رنگ ابروهای تیره هستید، نیازی نیست رنگ ابروی خود را به رنگ روشن تر تغییر دهید. رنگ طبیعی شما در واقع از قانون ۱۰۱ فوق الذکر مربوط به هماهنگی رنگ مو و ابرو پیروی می کند، که می گوید ابروها در واقع باید یک تن تیره تر باشند.از طرف دیگر، اگر رنگ موهای خود را از رنگ‌های روشن‌تر به قهوه‌ای تیره‌تر تغییر می‌دهید، باید کمی ابروهایتان را تیره کنید تا همه چیز سر جای خود قرار بگیرد.
فراموش نکنید که نباید خیلی دور بروید یک یا دو رنگ روشن تر یا تیره تر انتخاب کنید تا کل ظاهر شما طبیعی تر به نظر برسد.

۲- بهترین رنگ ابرو مناسب موهای بلوند پلاتینه
بلوند پلاتینی از نظر ته‌رنگ تقریباً سردترین رنگ موی موجود است. مکمل موهای بلوند پلاتینی شما، یک رنگ ابرو با تن رنگ سرد است. اگر می‌خواهید ظاهری جذاب‌تر داشته باشید، می‌توانید رنگ ابروهای تیره‌تری را انتخاب کنید. در این صورت به این نکته آرایشی دقت کنید که سایه‌ای با ته‌رنگ سردتر مناسب‌تر است.

۳- رنگ ابرو مناسب موهای بلوند گرم
برای موهای بلوند گرم‌تر مانند عسلی یا کاراملی، رنگ ابروی بلوند طبیعی مناسب‌تر است. اگر بین رنگ موی شما رنگی بین بلوند گرم و قهوه‌ای روشن است، رنگ ابرو قهوه‌ای ملایم را انتخاب کنید.

۴-رنگ ابرو مناسب موهای سیاه
اگر موهای شما سیاه است، ابروهای شما نیز باید مشکی یا حداقل قهوه ای تیره باشند. کسانی که موهای مشکی دارند فکر می‌کنند رنگ ابرو مناسب آنها مشکی است. اما استفاده از رنگ مشکی برای ابرو باعث مصنوعی جلوه دادن ابروها می‌شود. بهتر است از یک رنگ قهوه ای متوسط با تناژ سرد استفاده کنید ولی افرادی که به شکل طبیعی چشم و ابرو و موهای مشکی دارند و پوستشان هم روشن است می توانند این ترکیب زیبا را حفظ کنند. اگر تصمیم دارید رنگ موهای خود را از قهوه ای به مشکی تغییر دهید، کار آسانی دارید.

انتخاب رنگ ابرو

حتی ممکن است نیازی به تغییر رنگ ابروی خود نداشته باشید اگر ابروهای تیره تری دارید، آنها را رها کنید. آنها یک تطابق کامل با سبک جدید شما خواهند بود. با این حال، اگر از قهوه‌ای روشن‌تر به مشکی تغییر کرده‌اید، ممکن است لازم باشد کمی رنگ تیره‌تر به ابروهای خود اضافه کنید. با این حال، اگر تصمیم گرفته اید تغییر شدیدتری ایجاد کنید و از رنگ کاملاً بلوند به مشکی پرکلاغی تبدیل شوید، فقط به شما بگوییم موفق باشید.

۵- بهترین رنگ ابرو مناسب موهای خاکستری
اگر موهای خاکستری دارید چه به‌صورت طبیعی و چه رنگ‌شده با رنگ مو خاکستری، نیاز به ابروهایی با بافت نرم‌تر دارید. زیرا هر رنگی که خیلی تیره یا گرم باشد، به ابروهای شما بافتی زبر می‌دهد. برای داشتن ظاهری طبیعی و زیبا برای موهای خاکستری و نقره‌ای، رنگ ابرو قهوه‌ای ملایم یا رنگ ابروی دودی را پیشنهاد می‌کنیم.

۶-رنگ ابروی مناسب برای موهای قرمز
اگر موهای قرمز دارید، برای انتخاب رنگ ابرو باید خیلی حواستان جمع باشد. برخی رنگ ابروها ممکن است چهره شما را سرد و نا هماهنگ کنند می توانید برای رنگ کردن ابروهایتان، از یک ریمل ابروی طلایی استفاده کنید، تا مقداری موی طلایی به ابروهای شما اضافه کند.این حرکت ابروها و چهره شما را خیلی جذاب خواهد کرد.

اگر به صورت طبیعی و خدادادی موی قرمزی دارید بهتر است به رنگ ابرویتان دست نزنید.فقط با مداد قهوه‌ای روشن چند تار مو در ابروهایتان بکشید.

۷- رنگ ابرو مناسب رنگ موهای فانتزی
اگر رنگ موی فانتزی مانند صورتی، بنفش یا آبی دارید، بهتر است که رنگ ابروی خود را بر اساس رنگ پوست و رنگ طبیعی ابرویتان انتخاب کنید. البته می‌توانید با انتخاب رنگی که یک یا چند درجه تیره‌تر از رنگ موهای فانتزی‌تان است، یک ظاهر جسورانه و مطابق مد روز به خود هدیه کنید.

سخن پایانی
رنگ ابرو هم مانند سایر گزینه‌های آرایشی، مزایا و معایب خود را دارد. در نهایت شما بر اساس ترجیح شخصی خود، روش مناسب برای فرم‌دادن و افزایش حجم ابروهایتان را انتخاب می‌کنید. این روش می‌تواند استفاده از رنگ ابرو، پر کردن با مداد ابرو یا میکروبیلدینگ یا حتی کاشت ابرو باشد. اما اگر انتخابتان رنگ‌کردن ابروها است. لازم است که برای انتخاب بهترین رنگ ابرو طبیعی مناسب خود به نکاتی که در این مقاله گفته شد، توجه کنید. امیدواریم باتوجه‌ به راهنمایی‌های گفته شده بتوانید بهترین رنگ ابرو را که با رنگ پوست و مو شما هماهنگ است را انتخاب کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار