چاپ کد خبر: 105722
14 اسفند 1401

راهنمای سایز کفش زنانه و مردانه که هر کسی باید بداند

در این بخش میخواهیم با ارائه کامل راهنمای سایز کفش چرم زنانه و مردانه، شما عزیزان را در خرید کفش همراهی کنیم. در ابتدا به نکات اساسی درباره سایز پا و کفش ها اشاره میکنیم و پس از توضیح استاندارد های ارائه شده برای سایز کفش جداول راهنمای سایز مخصوص بانوان و آقایان را ارائه کرده ایم. با این گزارش در اول فارس همراه همراه باشید.

کفش مردانه کلاسیک

هیچ پایی مانند دیگری نیست!

قبل از هر چیز باید بدانید که انسان ها دسته ای نامتقارن هستند. مثلا شانه راست بعضی افراد خیلی پایین تر از شانه چپ آنها است و به همین دلیل طول دست هایشان متفاوت است. برای دست ها، صورت و پاهای شما هم همینطور است. سمت چپ هرگز شبیه سمت راست نیست. راه حل اساسی این مشکل این است که هر کس یک جفت کفش سفارشی تهیه کند. با ما همراه باشید تا به کمک راهنمای سایز کفش چرم اول فارس یک انتخاب بی نقص داشته باشید.

چگونه سایز کفش مناسب را پیدا کنید؟

اندازه گیری سایز پا خیلی ساده به نظر می رسد و فقط باید قبل از خرید پاهای خود را اندازه بگیرید. مشکل این است که پای چپ شما نه تنها با پای راست شما متفاوت است، بلکه اندازه پای شما نیز در طول روز با تورم و بسته به میزان راه رفتن شما متفاوت است.

در استفاده از راهنمای سایز کفش چرم توجه داشته باشید که برای اکثر مردم، سایز پاها در عصر بزرگتر هستند، بنابراین زمان خوبی است که کفش های خود را اندازه بگیرید یا کفش بخرید.

به علاوه سعی کنید در هنگام اندازه گیری طول پا، این کار را در ساعت‌های پایانی روز یا بعد از یک پیاده‌روی طولانی و همچنین کارهای روزانه انجام دهید چراکه در این ساعت پا در بزرگ‌ترین حالت و اندازه خود قرار دارد و برای اندازه گیری مناسب‌تر است.

ناگفته نماند که همیشه باید هر دو پا را اندازه بگیرید زیرا گاهی اوقات افراد بین پای چپ و راست شان تفاوت بیشتری وجود دارد.

راهنمای سایز کفش چرم برای انتخاب یک جفت کفش مناسب

به نظر ما بعد از اندازه طول پا مهم ترین قسمت برای تناسب یک کفش، قسمت وسط آن است. این همان بخشی است که شما می خواهید واقعاً به خوبی دور پای شما قرار بگیرد تا حتی بدون اینکه مجبور باشید بند کفش خود را ببندید، آن را در جای خود نگه دارد.

در عین حال، شما می خواهید قسمت جلوی پای شما فضای کافی در جلو داشته باشد و نه خیلی پهن باشد و نه در طرفین خیلی باریک باشد.

وقتی راه می‌روید، پایتان بلندتر و کوتاه‌تر می‌شود و به همین دلیل، می‌خواهید حدود نیم تا یک اینچ جلوی بلندترین انگشت پا در داخل کفش باشد تا حرکت را جبران کنید و همیشه راحت باشید.

پس چه چیزی درست است؟ در نهایت بهترین پهنا آن چیزی است که پای شما را بدون اینکه خیلی سفت یا شل باشد دربرگیرد.

انواع سیستم‌های اندازه گیری سایز کفش در جهان

در استفاده از راهنمای سایز کفش چرم بدانید که ۴ استاندارد متداول برای کفش ها وجود دارد. سایز اروپایی (EU)، سایز آمریکایی (US)، سایز انگلیسی (UK) و سایز برزیلی (BR) که این سایزها در واقع سایزهای بین‌المللی هستند و در اغلب کشورها از آنها استفاده می‌شود. در کشور ما اغلب از جداول استاندار اروپایی (EU) برای محاسبه و راهنمای سایز کفش چرم استفاده می‌شود.

روش استفاده از راهنمای سایز کفش چرم

با انجام مراحل زیر به راحتی میتوانید سایز پای خود را با دقت کافی محاسبه کنید.

  1. با پای برهنه روی زمین بایستید و پاشنه تان را روی دیوار قرار دهید.
  2. تمام وزن خود را روی پایی که اندازه می گیرید قرار دهید.
  3. فاصله دقیق بین دیوار و نوک انگشت شست پا را اندازه بگیرید.
  4. این اندازه گیری را برای هر دو پا انجام دهید و اعداد به دست آمده را یادداشت کرده و میانگین آنها را در نظر بگیرید.
  5. در آخر عدد حاصل را با جدول زیر مقایسه نموده و به هر عددی که نزدیک‌تر بود، سایز متناسب با پا را که در زیر آن مشخص شده است به‌عنوان اندازه و سایز پای خود در نظر بگیرید.

برای ‌مثال اگر اندازه پای چپ شما ۲۴ و اندازه پای راست شما ۲۵ باشد، میانگین آنها می‌شود ۲۴.۵ و طبق جدول سایز پای شما ۳۹ خواهد بود.

سایز طول کف پا
۳۷ ۲۳.۵
۳۸ ۲۴
۳۹ ۲۴.۵
۴۰ ۲۵
۴۱ ۲۵.۵
۴۲ ۲۶
۴۳ ۲۶.۵
۴۴ ۲۷.۲
۴۵ ۲۸
۴۶ ۲۸.۸

در خرید حضوری نیز توصیه می‌شود که پاشنه هر پا را در حالت ایستاده بالا بیاورید، وزن خود را روی انگشتان پا قرار دهید.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، انگشتان پاها کمی به سمت جلو در کفش حرکت می‌کنند و بنابراین نشان می‌دهد که آیا به اندازه کافی خالی دارید یا خیر. فضای جلوی کفش ایده خوبی است و برای اینکه ببینید فضای کافی دارید یا نه کافی است تا چند قدم در کفش (کاملاً بسته) بردارید.

توجه داشته باشید که نیازی به اضافه کردن مقدار اضافی به طول پای خود نیست. جدول ما از قبل به طور خودکار فضای کافی برای انگشتان پا را در نظرگرفته است، شما آماده سفارش هستید.

در هنگام اندازه گیری طول پا لازم است به چند نکته اساسی و مهم توجه داشته باشید که ما در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • همان طور که اشاره شد، معمولاً اندازه پاهای افراد با هم فرق می‌کنند و همیشه یک پا از پای دیگر کوچک‌تر است. پس بهتر است شما معیار و سنجش اندازه گیری طول پای خود را حتماً پای بزرگ‌تر در نظر بگیرید.
  • اگر در هنگام انتخاب سایز کفش خود بین دو سایز تردید داشتید، سعی کنید سایز بزرگ‌تر را در نظر بگیرید.
  • توصیه میشود برای افزایش دقت در انتخاب سایز از سایز کفش قبلی خود که اندازه پای شما است، کمک بگیرید.
  • در هنگام اندازه گیری طول پا فراموش نکنید که از نوک انگشت بلند پای خود تا انتهای پاشنه پا را اندازه گیری کنید تا استفاده از راهنمای سایز کفش چرم و جداول دقیق‌تر و درست‌تر باشد.

جدول سایزبندی کفش چرم مردانه

جدول سایزبندی کفش چرم مردانه به صورت زیر می باشد. به کمک این جدول میتوانید سایز ایرانی یا همان استاندار اروپایی را در کنار دیگر استاندار ها ببینید. به علاوه میتوانید برای تبدیل سایز بین استاندارد های مختلف از این جداول استفاده کنید.

طول کف پا به
سانتیمتر CM
سایز ایران IRN سایز اروپا EUR سایز انگلیس UK سایز امریکا US سایز ژاپن JPN
۲۴.۴ ۴۰ ۴۰ ۶ ۷ ۲۵.۵
۲۴.۸ ۴۰.۵ ۴۰.۵ ۶.۵ ۷.۵ ۲۶
۲۵.۴ ۴۱ ۴۱ ۷ ۸ ۲۶.۵
۲۵.۷ ۴۱.۵ ۴۱.۵ ۷.۵ ۸.۵ ۲۷
۲۶ ۴۲ ۴۲ ۸ ۹ ۲۷.۵
۲۶.۷ ۴۲.۵ ۴۲.۵ ۸.۵ ۹.۵ ۲۸
۲۷ ۴۳ ۴۳ ۹ ۱۰ ۲۸.۵
۲۷.۳ ۴۳.۵ ۴۳.۵ ۹.۵ ۱۰.۵ ۲۹
۲۷.۹ ۴۴ ۴۴ ۱۰ ۱۱ ۲۹.۵
۲۸.۳ ۴۴.۵ ۴۴.۵ ۱۰.۵ ۱۱.۵ ۳۰
۲۸.۶ ۴۵ ۴۵ ۱۱ ۱۲ ۳۰.۵
۲۹.۴ ۴۶ ۴۶ ۱۲ ۱۳ ۳۱

babet2

جدول سایزبندی کفش چرم زنانه

جدول سایزبندی کفش چرم زنانه به صورت زیر می باشد. از این جدول نیز برای تبدیل سایز ایرانی یا همان اروپایی به سایز امریکایی و یا به سایز انگلیسی و ژاپنی استفاده کنید.

طول کف پا سانتیمتر سایز ایرانی یا  EUR سایز  استاندار USA سایز  استاندار UK سایز  استاندار JPN
۲۰.۸ ۳۵ ۴.۵ ۲ ۲۱
۲۱.۳ ۳۵.۵ ۵ ۲.۵ ۲۱.۵
۲۲.۲ ۳۶ ۵.۵ ۳ ۲۲
۲۲.۵ ۳۶.۵ ۶ ۳.۵ ۲۲.۵
۲۳ ۳۷ ۶.۵ ۴ ۲۳
۲۳.۵ ۳۷.۵ ۷ ۴.۵ ۲۳.۵
۲۳.۸ ۳۸ ۷.۵ ۵ ۲۴
۲۴.۱ ۳۸.۵ ۸ ۵.۵ ۲۴.۵
۲۴.۶ ۳۹ ۸.۵ ۶ ۲۵
۲۵.۴ ۴۰ ۹ ۷ ۲۵.۵
۲۵.۹ ۴۰.۵ ۹.۵ ۷.۵ ۲۶
۲۶.۳ ۴۱ ۱۰ ۸ ۲۶.۵
۲۶.۷ ۴۱.۵ ۱۰.۵ ۸.۵ ۲۷
۲۷.۱ ۴۲ ۱۱ ۹ ۲۷.۵

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار