استان فارسخبر اول

راهنمای کامل استفاده از کالابرگ الکترونیکی رمضان در استان فارس

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه ماه رمضان از امروز ۱۰ اسفندماه در استان فارس آغاز می‌شود و دهک‌های اول تا هفتم یارانه‌بگیر می‌توانند از اعتبار تخصیص‌یافته برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از فروشگاه‌های طرف قرارداد استفاده کنند. این طرح با هدف حمایت از سبد غذایی خانوارهای یارانه‌بگیر اجرا می‌شود.

تصویر طرح کالابرگ الکترونیکی ماه رمضان در فارس

سعید بیاری در جلسه ستاد کالا برگ الکترونیکی فارس که با حضور مدیران ارشد اقتصادی استان به‌صورت حضوری و فرمانداران و مسولان شهرستانی نیز به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، افزود: مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی ویژه ماه رمضان در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار‌های یارانه‌بگیر و دهک‌های اول تا هفتم از دهم اسفند آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه یازده قلم کالای اساسی مورد تایید دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در قالب اجرای این طرح بین دهک‌های مشمول توزیع خواهد شد، اظهار کرد: در این مرحله کالابرگ الکترونیکی میزان اعتبار تخصیص یافته به ازای هر فرد یارانه‌بگیر در دهک‌های درآمدی اول تا سوم ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرد یارانه بگیر در دهک‌های درآمدی چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

بیاری با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با در نظر گرفتن سقف اعتبار تخصیص به خانوار از فروشگاه‌های طرف قرارداد اقدام به خرید کنند، گفت: به منظور حفظ حق اختیار در انتخاب و احترام به سلایق متفاوت در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالا‌های متفاوت با برند‌های مختلف در این دوره طرح امکان پذیر شده است، به نحوی که ما به التفاوت احتمالی میان قیمت کالا‌های انتخابی با قیمت کالا‌های مرجع توسط مردم پرداخت می‌شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: این امکان نیز فراهم است که مردم بر اساس نیاز خانوار مقدار کمتر یا بیشتری از کالا‌های اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید کنند.

کالاهای اساسی در این دوره طرح ملی کالابرگ الکترونیکی

او با اشاره به جدول یازده قلم کالای اساسی در این دوره طرح ملی کالابرگ الکترونیکی افزود: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

بیاری ادامه داد: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

او با بیان اینکه متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، افزود: شهروندان برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند، همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

بیاری افزود: برای انجام هر تراکنش حداقل ۵۰۰۰ تومان از سوی خریدار باید پرداخت شود تا حداقل مبلغ تراکنش رعایت شده و احراز هویت صورت پذیرد که این مبلغ از سر جمع فاکتور خرید کسر خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مشارکت در این طرح و استفاده از این اعتبار را کاملاً اختیاری دانست و گفت: استفاده از اعتبار این دوره طرح کالابرگ الکترونیکی از طریق تمامی کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است امکان پذیر خواهد بود.

او در ادامه گفت: در مورد کالا‌های مشمول طرح نیز الزامی به خرید از یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام‌شده و از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.

بیاری، مدت اجرای طرح را در دو دوره ۶۰ روزه اعلام و اظهار کرد: در پایان دوره اول، اعتبارات مصرف‌نشده خانوار‌ها ذخیره می‌شود، اما در صورت مصرف نشدن اعتبار خانوار تا ۶۰ روز پس از شروع دوره دوم طرح، این اعتبار حذف خواهد شد.

او از اهالی استان فارس درخواست کرد که هرگونه تخلف اعم از کم‌فروشی، گران‌فروشی، فروش صوری کالا، فروش اجباری کالا را به بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و ادارات تعزیرات حکومتی و یا ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های محل سکونت خود گزارش کنند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد: گشت‌های نظارتی از ابتدای اجرای طرح تا پایان مرحله دوم طرح با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد بر اجرای آن نظارت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

جشنواره نوروزی فروشگاه پوشاک رایکا شیراز با جوایز نفیس آغاز شد+شرایط

او افزود: مبنای اجرای این طرح دهک‌بندی فعلی و بر اساس یارانه پرداختی مرحله بهمن ماه امسال است و دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ که مشمول این مرحله از دریافت کالابرگ نشده‌اند نیز در صورت اعتراض می‌توانند اعتراض خود را در سامانه حمایت معیشتی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده و یا با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهار کرد: برنامه ریزی و هماهنگی لازم از طریق ستاد کالابرگ الکترونیکی در سطح فارس و شهرستان‌های این استان انجام شده و از فرمانداران و بخشداران درخواست می‌شود که بر اجرای طرح خصوصا در نقاط کمتر برخوردار از جمله روستا‌ها و مناطق عشایری نظارت بیشتری داشته باشند.

بیاری بیان کرد: در این مرحله طرح کالابرگ الکترونیکی غیر از فروشگاه‌های ذکر شده طرف قرارداد، تعاونی‌های مصرف فعال شهری و روستایی نیز مشارکت دارند و سایر متقاضیان که قصد دارند در این طرح مشارکت کنند نیز می‌توانند درخواست خود را طریق برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) ثبت کنند تا بعد از دریافت اطلاعات پذیرندگان توسط شرکت مجری نسبت به اتصال پذیرنده به این طرح اقدام شود.

او در پایان گفت: اطلاعات و سوالات متداول مشمولین و فروشندگان برای دسترسی عمومی در سایت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بارگذاری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا