چاپ کد خبر: 136988
23 اسفند 1402

راهکارهایی موثر برای تغییر شخصیت از درونگرا به برونگرا

درون گرا یا برونگرا، کدام بهتر است؟ پاسخ کمی سخت است چراکه هر کدام از این شخصیت ها نقاط مثبت و منفی خاص خودشان را دارند ولی در کل برون گرا بودن کمی بیشتر بهتر است چراکه فرد با توجه به نیازی که به برقراری روابط اجتماعی دارد به بخشی از آرامش و رضایت از زندگی خود می رسد بنابراین دانستن راه و روش اینکه چطور برون گرا باشیم با نکاتی که در این بخش از نمناک می گوییم مفید خواهد بود ؛ در اینجا راهنمایی هایی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

تبدیل شدن به برونگرا

ویژگی اشخاص درونگرا:

افراد درونگرا به محرک‌ های درونی پاسخ بهتری میدهند و تمایل دارند بیشتر درگیر افکار، احساسات و شناخت درونی خودشان باشند. افراد درونگرا دوستان محدودی دارند و اگر در یک جمع شلوغ قرار بگیرند، احساس میکنند که انرژی آنها تحلیل رفته است. آنها از تنهایی لذت میبرند و دیگران نیز آنها را افرادی ساکت و جزو اشخاصی میدانند که به سختی میشود از کارشان سر در آورد. درونگرا‌ها از آگاهی درونی بالایی برخوردارند و عاشق مشاغلی هستند که استقلال بیشتری به آنها بدهد. این افراد از طریق دیدن به خوبی یاد میگیرند و هر چه اطرافشان خلوت‌ تر باشد، احساس راحتی بیشتری میکنند. اگر نمیدانید که شخصیت شما جزو کدام ویژگی است می توانید از تست خودشناسی MBTI که در سایت رادیوبینا به صورت اختصاصی قرار گرفته است، استفاده نمایید.

ویژگی اشخاص برونگرا:

شخصیت برونگرا به طور کلی به افرادی مربوط میشود که تمایل به جنب و جوش، فعالیت ‌های جمعی و تعامل با محیط بیرونی در آنها خیلی بیشتر از افراد درونگرا میباشد. افراد برونگرا در فعالیت‌ های اجتماعی شکوفا میشوند و مردم رو به سمت خودشان جذب میکنند. آنها دوستان زیادی دارند و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار میکنند. تنهایی رو دوست ندارند و عاشق مهمانی رفتن هستند. معمولا برونگراها تمایل دارن که از دیگران سوال بپرسند، در مورد مسائل و مشکلات خودشان صحبت کنند و از دیگران مشورت بگیرند. این افراد اهل خطر کردن هستند و ریسک پذیری بالایی دارند. در مجموع برونگراها انعطاف پذیری بیشتری از خودشان نشان میدهند.

چگونه از یک درونگرا بیرون گرا شویم؟

خودتان را بشناسید

اکثر مردم هر دو ویژگی را دارند. حتی اگر شما یک درون گرا هستید، ممکن است ویژگی های فراوانی از برون گرایی داشته باشید. شما فقط باید آنها را بیرون بکشید. هنگامی که خودتان را می شناسید، به شما کمک می کند تا رفتار و وضعیت خود را بهتر بشناسید.

نقاط ضعف شخصیت خودتان را بشناسید

یکی از راههای تغییر شخصیت از درونگرا به برونگرا این است که از نقاط ضعف شخصیت خودتان مطلع شوید. از خودتان بپرسید که برونگرایی مطلق چه مسائلی را برای شما ایجاد میکند؟ فهرستی از تمام مشکلات و چالش هایی را که به خاطر درونگرایی با آن مواجه هستید، تهیه کنید. نسبت به نقاط ضعف خودتان صادق باشید و دلایل خود را برای این تغییر بنویسید.

علت را بیابید

علت رفتار درون گرایی خود را بیابید. گاهی اوقات موقعیت های خاص، افراد یا مکان ها، انگیزه های رفتار درون گرایی شما را فعال میکند .شرایطی که شما را ناراحت و اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد، شناسایی کنید تا آن را رفع کنید.

در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید

راهکار مناسب دیگر برای تغییر شخصیت از درونگرا به برونگرا این است که خودتان را با فعالیت های اجتماعی سرگرم کنید. معمولا افراد درونگرا تمایل دارند که تا جای ممکن از جمع فاصله بگیرند و در لاک تنهایی خودشان باشند. اگر این موضوع باعث شده انزوای شما شده است، سعی کنید که از حاشیه امن خودتان خارج شوید. عضو یک باشگاه یا انجمن فعالیت های عام المنفعه شوید و در کارهای داوطلبانه شرکت کنید.

برای تغییر آماده باشید

اگر هر نوع روش برون گرایی را به عنوان موضوعی نامطلوب مشاهده می کنید، به سختی می توانید آنها را اتخاذ کنید. زیرا ناخودآگاه نمی خواهد آنها در شما وجود داشته باشد.

روابط بین فردی را گسترش دهید

افراد درونگرا معمولا دوستان زیادی ندارند و ارتباطات آنها بسیار محدود است. یکی دیگر از شیوه های تغییر شخصیت از درونگرا به برونگرا این است که بر روی گسترش ارتباطات خود متمرکز شوید. سعی کنید دوستان جدید پیدا کنید و حلقه ارتباطی خود را بزرگتر کنید. بیشتر در جمع قرار بگیرید و شنونده فعالی باشید. از دیگران مشورت بگیرید و از کمک کردن به سایرین دریغ نکنید.

باور کنید که می توانید تغییر کنید

یک چشم انداز مثبت نسبت به تغییر داشته باشید، باور کنید که می توانید صفات برون گرایی را بدست آورید. یکی از ویژگی های درونگرایان،این است که زمان زیادی را در ذهن خود صرف می کنند، و افکار و احساسات خود را بررسی می کنند.

تبدیل شدن به برونگرا

کمی ریسک کنید

عدم ریسک پذیری و دوری کردن از فعالیت های پرخطر از ویژگی های بارز افراد درونگرا میباشد. برای تغییر شخصیت از درونگرا به برونگرا فقط کافی است که با ترس های خودتان رو به رو شوید. از قدم های کوچک شروع کنید و کارهایی با ریسک حداقل را امتحان کنید. فعالیت های ورزشی مهیج یا سرگرمی هایی که نیاز به فعالیت فیزیکی بیشتری دارند میتواند شما را از یکنواختی خارج کند. به سراغ کارهایی بروید که تا بحال انجام نداده اید و سعی کنید چیزهای جدید و تازه را تجربه کنید.

سعی کنید از ذهن خود خارج شوید

خودتان را با سرگرمی ها و علایق جدید مشغول کنید. سعی کنید چیزهایی را انجام دهید، تا کمتر روی خود تمرکز کنید تا به روشی صحیح از درونگرایی دور شوید.

خود را برون گرا تجسم کنید

اگر چه این خود واقعی شما نیست، اما سعی کنید همانند یک برون گرا عمل کنید به آن عمل کنید تا باورش کنید. افرادی را که دارای ویژگی های برون گرا هستند را مشاهده کنید ، تغییر دادن ویژگی های شخصیتی بسیار سخت است.

با دقت توجه کنید که برون گراها چگونه در مقابل شرایط متفاوت برخورد میکنند.رفتار و شیوه های آنها را با دقت نگاه کنید و از آنها یاد بگیرید؛ آن صفات که آنها را بی نظیر می سازند ،را بیابید.

مراقب زبان بدن خود باشید

درون گراها با حضور در صحبت های گروهی، دستان خود را در هم گره می کنند و حالت تدافعی میگیرند. زبان بدن خود را تغییر دهید و ظاهری آرام داشته باشید چراکه با این تغییرات ،مغز به بدن پیام ارسال می کند که آرام بماند.

به گفتگوی درونی نه بگویید

درون گراها علاقه زیادی به گفتگوی درونی دارند. وقتی در اجتماعات بزرگ هستید ،سعی کنید گفتگوی داخلی خود را خاموش کنید در عوض، با گفتگوی عمومی خود را درگیر کنید.

در اجتماع راحت باشید

اگر شما یک درون گرای هستید، احتمالا در اجتماع ساکت هستید اما سعی کنید در شرایط اجتماعی راحت باشید.

گوشی خود را دور نگه دارید

هنگامی که در موقعیت اجتماعی هستید، گوشی خود را کنار بگذارید. این امنیت شما را فراهم می کند. و شما را به فردی اجتماعی تبدیل می کند.

برای خود وقت بگذارید

وقتی مشغول تمرین برون گرایی هستید، کمی استراحت کنید تا از نظر روحی دوباره آماده شوید به عنوان مثال:استراحت کنید یا قبل از حضور در یک رویداد بزرگ یا رفتن به یک مهمانی، به خواب بروید؛ این، به ذهن شما اجازه می دهد تا آرام شوید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار