چاپ کد خبر: 146152
24 خرداد 1403

راه اندازی سایت دفن زباله در خان‌زنیان شیراز تصویب شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شیراز یکی از مصوبات نشست کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان را راه‌اندازی سایت دفن زباله در شهر خان‌زنیان اعلام کرد.

اول فارس: نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شیراز در سال ۱۴۰۳ امروز، ۲۳ خردادماه در فرمانداری شیراز برگزار شد که در این نشست تصمیمات لازم جهت ساماندهی پسماند ها بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها اتخاذ و متولیان کار ملزم به اجرا شدند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شیراز در حاشیه برگزاری کارگروه مذکور با بیان اینکه شیراز به عنوان پایتخت محیط زیستی کشور معرفی شده است، تصریح کرد: مسائل زیست محیطی این شهرستان به ویژه مشکلات پسماندها باید به طور مستمر توسط نهادهای ذیربط همچون محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان دنبال و رفع شوند.

سید ابوذر حسینی با اشاره به اینکه پاکسازی مستمر حرائم جاده‌ها و ساماندهی دفن اصولی زباله‌ها در بخش‌های سه گانه شهرستان شیراز از جمله مصوبات اولین جلسه کارگروه مدیریت پسمانده بوده است، افزود: این موضوع امری بدیهی و مهم است و بی توجهی به آن با توجه به روند رو به رشد تولید پسماندها می تواند چالش برانگیز باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، عملیات اجرایی این قانون بر عهده دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی دیگر از متولیان است، اظهار کرد: اجرای مطلوب مدیریت پسماندها  زمانی محقق می‌شود که بخش‌های مختلف ضمن به‌کارگیری حداکثر امکانات خود در یک برنامه زمان‌بندی مشخص و با تعیین محدوده‌های خود نسبت به انجام عملیات لازم اقدام کنند.

حسینی با تصریح اینکه راه‌اندازی سایت دفن زباله در شهر خان‌زنیان نیز یکی دیگر از مصوبات کارگروه مذکور است، گفت: توجه به فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماندها و اجرای برنامه‌های آموزشی در جوامع روستایی شهرستان شیراز  از دیگر موضوعات مهم مصوب شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار