خبر اولعلمی

راه اندازی سرویس جدید سفر اشتراکی اسنپ با یک خودرو+سفر اشتراکی چیست؟

سرویس سفر اشتراکی اسنپ به منظور رشد و توسعه چشم انداز بخش حمل و نقل این سرویس تاکسی اینترنتی راه اندازی می‌شود. سرویس Carpooling اسنپ قرار است فعلا در شهر تهران آغاز به کار کند.

multiple offer

با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، حالا اسنپ در مسیر رشد و توسعه خود برای راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی یا Carpooling در شهر تهران برنامه‌ریزی می‌کند. در حال حاضر تعداد سفرهای اسنپ در شهر تهران از مرز یک میلیون سفر به صورت روزانه عبور کرده است. به همین دلیل با توجه به این حجم از سفرهای اسنپی، شرایط برای پیدا کردن مبدا و مقصدهای مشترک مهیا شده و به همین دلیل اسنپ به دنبال راه اندازی سرویس اشتراکی سفر است.

سرویس سفر اشتراکی اسنپ چیست؟
در سرویس سفر اشتراکی، مسافرانی که مقصد و مسیر مشترکی دارند می‌توانند با یک خودرو مشترک سفر خود را انجام بدهند و به این ترتیب سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهند داشت و به کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک می‌کنند.

طبق گزارش عملکردی که اسنپ برای سال ۱۴۰۰ منتشر کرده، مجموع سفرهای اسنپ خودرو در سالی که گذشت ۸۲۰ میلیون و ۸۹ هزار و ۶۴۷ سفر بوده است. حالا با تکمیل توسعه جغرافیایی و به بلوغ رسیدن سرویس‌های تاکسی اینترنتی در کشور، تیم توسعه اسنپ افق‌های تازه‌ای را در بازار حمل و نقل ایران طراحی و اجرا می‌کند و راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی یکی از همین برنامه‌ها خواهد بود.

یکی از مسئولیت‌های اجتماعی سرویس حمل و نقل اینترنتی اسنپ، انتخاب راهکارهای پایداری است که به محیط زیست آسیب کمتری برساند. در همین راستا، این سامانه ورود خودروهای برقی به بازار را امکان‌سنجی می‌کند و به همین منظور در حال مذاکره با خودروسازان داخلی برای واردات این دسته از خودروها است.

پیش از این نیز موتورسیکلت برقی به صورت آزمایشی به ناوگان اسنپ باکس در شهر مشهد اضافه شده و یکی از ماموریت‌های اسنپ باکس، توسعه این بخش به سایر شهرهای کشور خواهد بود. به‌کارگیری موتورسیکلت‌های برقی در حمل و نقل شهری هم از تولیدکنندگان و صنعت‌گران داخلی حمایت می‌کند و هم کمکی به حفظ محیط زیست محسوب می‌شود.


کاربران راننده اسنپ در حالت فعال اپلیکیشن راننده، امکان دریافت حداکثر ۳ درخواست سفر به صورت همزمان دارند. با لمس هر پیشنهاد درخواست سفر، جزئیات سفر مثل مبدا، مقصد و هزینه سفر در همان صفحه اصلی اپلیکیشن قابل مشاهده است.

این ویژگی به راننده اسنپ کمک می‌کند بهترین درخواست را با توجه به مسیر و هزینه سفر انتخاب کنید. اما توجه به این نکته ضروری است که درخواست‌های سفر به صورت مشترک و همزمان برای چند کاربر راننده قابل مشاهده است و زمانی که یک کاربر راننده درخواستی را قبول می‌کند، این درخواست از اپلیکیشن سایر کاربران راننده حذف شده و دیگر نمایش داده نمی‌شود.

اگر مسافر درخواست سفر خود را لغو کند یا راننده دیگری درخواست را قبول کند، درخواست از فهرست درخواست‌های در حال نمایش حذف می‌شود.
درخواست‌های سفر با شرایط بهتر و هزینه سفر بالاتر، سریع‌تر از طرف سایر رانندگان پذیرفته می‌شوند.
در قبول درخواست‌های سفر، سرعت عمل داشته باشید.

اهرم‌های رشد Snapp در قدم‌های بعدی این شرکت در حوزه حمل و نقل، راه اندازی سرویس سفر اشتراکی و بررسی و امکان‌سنجی ورود خودروهای برقی به بازار کشور خواهد بود.


حتما بخوانید:

فال حافظ امروز ۲۸ خرداد با تفسیر زیبا و دقیق


شما هم نظرتان را برای ما بنویسید

نوشته های مشابه

‫۵۸ دیدگاه ها

  1. این طرح شدنی نیست چون طرف برای امنیت ناموس و خودش اسنپ میگیره
    ۲ اگر این کار انجام بشه طرف دیوانه نیست اسنپ بگیره تاکسی سوار میشه
    ۳ یک نفر مسیرش طولانی تر بود اینجوری باید همون مبلغ رو بگیری
    درضمن تاکسی اینترنتی همون دربست کنار خیابان هستش نه اینکه چندنفر سوار شند
    ۴ کسیکه اسنپ میگیره یعنی دربست میخواد راحت باشه لنگه مبلغشم نیست

  2. من شش ماه میشه رفتم آژانس خیلی خوب شده مسافر هم قلدری نمیتونه بکنه واحتیاج به امتیاز وکولر نیست خیلی خیلی راحت شدم مسیر ترمینال ونک اسنپ میزنه ۵۲۰۰۰تومن ولی آژانس ۸۵تومن اسنپ ۲۰درصد کمیسیون میگیره ولی آژانس ۱۵درصد موقع برگشت ماکسیم روشن میکنم مسافر میگیرم میام یاعلی

  3. من شش ماه میشه رفتم آژانس خیلی خوب شده مسافر هم قلدری نمیتونه بکنه واحتیاج به امتیاز وکولر نیست خیلی خیلی راحت شدم مسیر ترمینال ونک اسنپ میزنه ۵۲۰۰۰تومن ولی آژانس ۸۵تومن اسنپ ۲۰درصد کمیسیون میگیره ولی آژانس ۱۵درصد موقع برگشت ماکسیم روشن میکنم مسافر میگیرم میام یاعلی

  4. با این کرایه مفتی کدوم میاد کار کنه
    اصطحلاک بالا
    بنزین ازاد
    واقعا

  5. من خدا زده فلک زده ماشین م خرج آورده افتاده رو روغن سوزی رفتم درستش کنم می‌گه پنچ میلیون تومان خرجشه از کجا بیارم درست ش کنم داخل اسنپ ماشین م نو نو شده گاری نون خشکی همه صدای میده اسنپ جز ضرر برای راننده چیزی نداره. بخدا فکر کار درستی باشید اسنپ همش ضرره

  6. اولا این طرح اصلا اصولی نیست و هیچوقت راننده و هر مسافری راضی به این کار نمیباشن .تازه اسنپ باید رانندگان را بیمه تامین اجتماعی بکند و این طرح فقط برای حمل کالا درست میباشد نه مسافر.

  7. سلام،به همه من تا حالا ندیدم یه راننده اسنپی ازاسنپ،راضی باشه الافقط کسانیکه،شغل دوم یعنی روزانه دوساعت کارمیکنه،کرلیه اسنپ واقعا نمیصرفه
    ا

  8. در ادامه پیام قبلیم :که اون راننده بدبخت هست که چوب این مشکل را میخوره وگروه پشتیبانی هم اینقدر فهم و درک ندارند که این مشکل سلیقه ای را درک کنند و همه چیز را از چشم راننده میبینند و اون راننده نه حق داره از حق خودش و ماشینش دفاع کنه و به مسافر کمتر از گل نباید بگه و نه پشتیبانی میفهمه شرایطی که خود قانون گذاران اسنپ ایجاد کردند و هیچ خبر نگاری هم نیست که انسانیت داشته باشه و جرات کنه تا این مشکلات و سوالات را از اسنپ بپرسه و هیچ ارگان و سازمانی هم نیست که بشه از اسنپ در مورد بی عدالتی شکایت کرد جالبتر اینجاست که اگر از قوانین اسنپ شکایت داری باید به خود پشتیبانی اسنپ که کارمند وحقوق بگیر خودشون هستند کنی که آیا اون کارمند و حقوق بگیر برای حفظ کار خود اصلا جرات داره که حتی شکایت راننده و کسان دیگر را به بالا سری هاش حتی اعلام کنه که بخاد رسیدگی شود. این روند اسنپ وتپسی و …. حال روز کل کشورمان شده این روزا که در زندانی گیر افتادیم و جایی نیست شکایت کنیم

  9. مسافرا با ایل وطایفه اش‌سوارمیشن و چند مقصد میزنن کلی مشکل دارند حالافرض کنیدکه۲یا۳نفرغریبه باشه که کدامواول برسونی و در مبدا یکی باتاخیرمیاد یکی مبدا و مقصد راحدودی میزنه یکی گرمشه کولرمیخاد یکی سردشه پنجره میخاد یکی موزیک با صدای بلندمیخاد دیگری اهل ذکر گوییه وموزیک براش حرام هست یکی میخاد سیگاربکشه دیگری به بوی سیگار آلرژی داره یکی میگه تند برو ومسیر مشخص میکنه دیگری میگه تند نرو من میترسم و…. وهردومسافرهم ماشین را دربست گرفتند وانتظاردارند درخواست شون اجرا بشه پس راننده باید تمام خاسته های اونا را رعایت کنه ک آخرش باهرمشکلی که شده این مسافرا به مقصد میرسندو اون مشکلات و اختلافاتشون که با هم داشتند را با دادن نمره منفی به راننده خواهد شد…

  10. تو شهرهای کوچیک جواب میده این طرح.ک.مثلا سه تا مافر از یه مسیر ببری مرکز شهر.کرایه برای مسافر ۲۵تومانه وقتی مشترک باشه مثلا میشه ۱۵تومانیا شاید یه مقدار بیشتر..در آخر جمع کرایه راننده میشه ۴۵ یا….درنهایت کمیسون اسنپ هم تو یه مسیر بیشتر هم میشه.حالا هم مسافر کرایه کمتری داده.هم راننده کرایه بصرفه گرفته.ما راننده ها که اکثرا مسیری رو میریم سه یا چهار نفر جابجا میکنیم با یه کرایه.اشتراکی که بهتره.مسافر هم به میل خودش اشتراکی قبول میکنه پس شکایتی نداره

  11. این طرح باتوجه به ترافیک ومسیرها تهران جواب نمید برای شهرستان چرا خوبه.سه مسیر تک نفره رو میبری در عوض یه مقدار کرایه برای مسافر به صرفه هست برای راننده هم قطعا خوبه.اسنپ میخاد باین کار کرایه افزایش نده اگه مسافر راضی به سفر اشتراکی باشه حتی از کرایه های فعلی ارزونتر هم میشه براش.

  12. به نظرم اسنپ میخواد گزینه اشتراکی رو در اپلیکیشن تعبیه کنه وهنگام درخواست مسافر تعداد مسافر نوشته بشه که مثلا سه مسیر تک نفره.یا دو مسیر یکی ودوتایی.که به تناسب ظرفیت ماشین باشه.مثلا اگر مسیر کرایه ش ۵۰تومان باشه.برای مسافر اشتراکی بشه ۴۰تومان یا ۳۰تومان اینجوری مسافر مسیر ۵۰تومانی رو ۳۰میره وراننده هم جای ۵۰تومان ۹۰ یا صد گیرش میاد.این طرح خوبه البته اگه مسیرها در یه جا ونزدیک بهم باشه که نه راننده اذیت بشه نه مافر خیلی معطل.اسنپ این طرح رو به دو جهت داده.۱کرایه راننده بیشتر بشه تو مسیر از طرفی مسافر هم کرایه براش به صرفه باشه.ولی یکسری مشکلات وجود داره که حالا ببینم تو تهران جواب میده!تو شهرستان قطعا جواب میده.

  13. جالبه که اسنپ به فکر محیط زیست هست ولی به فکر راننده‌هاش نه نق نق یه مسافر کم بود حالا باید یکی یا چند تا دیگه رو هم بهش اضافه کنیم هر دم ازین باغ بری می رسد

  14. سلام آقا مسافر وسیله شو تو صندق عقب بد گذاشته بود درو کوبید لولای صندق من در اومد گردن نگرفت زنگ زدم اسنپ الان یک ساله دارن پی گیری میکنن…بعد دوتا مسافر یه بلایی سر ماشینت بیارن این بگه من نکردم می کرده اون کرده…اسنپ چی میخواد بگه بعد پیگیری هه….

  15. دوستان عزیز، چرا سر یه طرح چرت و پرت جر و بحث میکنین، کلا این سفرهارو قبول نکنین. والسلام. خودبه خود جمع میشه میره پی کارش.نمونش تو پیج تپسی هست. مثلا از ونک تا جنت اباد کرایش رو زده ۲۸ تومن، تو مسیر برای نفر دوم زده ۱۵ تومن، درکل اخرش هم به تناسب باز از این قیمت ها کم میشه . در اخر شما میمونی و دو مسیر و ترافیک و همون ۳۰ تومن که از دو نفر گرفتی.

  16. راننده اسنپی که به خاطر ۹۰۰۰هزار شیرجه میزنه سفر قبول میکنه باید مدال ….دادبهش

  17. این طرح برای شرکت و سود نجومی که داره کمک مضاعف می‌کنه و هیچ سودی و منفعتی برای راننده زحمت کش اسنپ نداره
    ، شرکت اسنپ لااقل به حرف و قولی که از فروردین ۴۰۱ دادی عمل میکردی که گفته بودی قیمتهای سفر متناسب سازی میشود

  18. طرح بی خود و دردسرسازی هستش ، خانم و اقا اشتراکی ، مسافت بیشتری راننده صرف میکنه ، کرایه خیلی فرقی نمیکنه ، و در نهایت دردسرش برای راننده بیشتر هستش .

  19. سلام به نظر من اصلا به صلاح نیست ، مسولیتش را باید خوداسنپ قبول کنه . مبدآ مشخص هست خیلی وقتها مقصد رونقشه مشخص نیست یا حتی نمی تونی مثل تپسی نقشه را جلو عقب کنی ببینی مقصد کجاست .

  20. سود اینا از مسافر هست و می دونین به علت مشکلات اقتصادی رانندگان مجبور به کار هستن پس فقط دنبال گول زدن مردم به عنوان مسافر هستن تا سود بیشتری به جیب بزنن

  21. من اصلا از اسنپ راضی نیستم ولی نظرات رو خوندم خندم گرفت که ما راننده ها چه زود قضاوت غیبی میکنیم اول ببینید چکار میخوان بکنن بعد نظر بدید به نظر من این چیزی که میخوان اجرا کنن گزینه های خواص خودش رو داره که مثلا براشون زده فلان تعداد میتونید سوار بشید و الان راننده فلان تعداد مسافر داره چون تو گزینه ها براش میزنن ظرفیت این برنامه چقدر هست و اگه نخواست میتونه همون گزینه ی همیشگی رو که همه سوار میشن رو انتخاب کنه چقدر عجول و سخت گیر شدیم بزار ببینیم چیه در ضمن راننده ای رو اجبار نمیکنن که این کارو کنه این گزینه ی خواص خودش رو داره که باید راننده فعالش کنه نخواست میتونه خاموش کنه و مثل همیشه رو برنامه ی قبلی خودش کار کنه. حالا متوجه شدید بای

  22. بنا به گفته مدیران شرکت کرایه اسنپ توافق بین راننده و مسافر می باشد والا تا الان فقط به راننده تحمیل میشد منبعد هم همینطور پیش میبرن(این است مدیر ملی)

  23. بجز این و دیگران یک شرکت دیگر با نهرهای بهتر توی بازار نمی آید حداقل سه چهار تا شرکت تاکسی اینترنتی لازم است

  24. ۱_ شما مهندسین چرا یکبار طرحی را نمیدین که به سود راننده باشه ، با این کار اختلاف بین مسافر و راننده پیش میاد.
    ۲_شاید مسافر اول آقا باشه من راننده وقتی را میزارم که به مسافر دوم برسم بعد یک خانم باشه مطمعناً سوار نمیشه حالا کی ضرر کرده ، راننده بینوا

  25. با این کرایه های دره پیتی تون با این ترافیک روانی در شیراز خیابان های ده متری و صدها ماشین توش . واقعا ادم افسردگی میگیره ، هر وقت میرم خونه زنم میگه چته . میگم اعصابم از دست اسنپ ریخته یهم ، بخداوندی خدای احدواحد دروغ نمیگم . واقعا اسنپ ادم روانی میکنه با اون کرایه های مسخره و مضخرفش

  26. سلام خوب اگه یکی خواست بره ته کوچه یکی بره چند تا کوچه بالاتر ویکی خیلی عجله داشت نمیشه من اونی که عجله داره رو ببرم بعد دوباره برگردم عقب که اونوقت چی

  27. ههههه چقدر خار شدیم حساب کردم مسیر ۳۰کیلومتر مسافر بردم اندازه یه دلار نبود خخخخخخ

  28. باسلام خدمت مدیران اسنپ شما هم مبداو مقصد درست بکنید هم کرایه هارو زاهدان شاید مسیر کوتاه باشه ولی متاسفانه خیابان های پراز دست انداز وچاله چوله مسافرراننده روجاهایی میبرن که مسیرشون نیست مثلا اول خیابون ادرس داده بعدراننده رو اخرخیابون تو ترافیک میبره باید به این چیزها نگاه بکنن باتشکر راننده اسنپ

  29. شاید سر جاو نشیتن دعوا شون بشه مثل تاکسی یکی جلو سوارشه اون یکی سوار نمیشه

  30. اول به فکر کرایه هاتون باشید که با تورم
    هیچگونه تناسبی ندارد بعد بفکر مسافر تون باشید یه سرویس که خودش یک خانواده پر جمعیته سفر دوم رو کجا میخوای سوار کنی با این نرخ ها همون سفر اولی هم اضافی هست تایرسه سفر بعدی

  31. بابا جان وقتی سرویس دربستی باشه کرایه براساس کیلومتر است اگر اشتراکی باشه بر اساس ظرفیت مسافر دومسیر مقصد به مسافران اطلاع رسانی شود

  32. منکه دیگه اسنپ کار نمیکنم
    راننده های عزیزم اگه وجودشو دارید کار نکنید تا بفهمن بدون ما کاسه گدایی باید دست بگیرن

  33. اگه یک نفر خلافکار با یک آدم محترم با هم سواران بعد مشکلی پیش بیاد کی جوابگو هست . یا اگه چیزی در خودرو مفقود بشه به عهده چه کسی میباشد و کی جوابگو هست؟

  34. منو اینهمه خوشبختی محاله، ۱۰ تومان کرایه میگیریم، دونفر مسافر ازجاهای مختلف سوار میکنیم، صرفه جویی در وقت اسنپ، راننده هم بلانسبت…

  35. این طور درست نمیشه چون اول باید تو برنامه تعداد مسافر رو مسخص کنه مثلا یک نفر درخواست سرویس اشتراکی بزنه و بری میبینی ۳ نفرن و نفر بعد همین زور اونم ۳ نفر باشه باید چند نفر اضافه رو بترتیب بکنی صنوق عقب خودرو با اگر مسافر من دوتا خانم باشن و سفر بعدی یک آقای بدرد نخور و زورگیر این رو کجای دلم بزارم اگر مزاحم بشه

  36. اسنپ اول به تعهدات خودش در قبال همکاران راننده عمل کنه سرویس اشتراکی پیشکش
    مبالغ طرح های تشویقی رو ک راه میندازه به راننده ها بده و پول اونا و بدون دلیل بلوکه نکنه

  37. هیچی دیگه از این به بعد لابد قراره ۱۰نفر روتویه یک پرایدبه چپانند،آره دیگه استهلاک هم به پای راننده بی نوا و کمیسیون چرب هم ماله حاج آقا اسنپ ،،،،همه چی آرومه من چقدر خوشبختم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا