چاپ      کد خبر: 145250
13 خرداد 1403

راه اندازی هاب پستی جنوب در شیراز با اتمام قرارداد فروشگاه مستأجر

مدیرکل پست استان فارس گفت: هاب‌های راه‌اندازی شده در شبکه پستی کشور علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه‌های مترتب بر حمل‌ونقل و ارسال مرسولات پستی شده‌اند، مدت زمان سیر مرسولات پستی را از مبدا تا مقصد تقلیل و سرعت رهسپاری مرسولات را افزایش می‌دهد.


روح‌الله عباسی در تشریح هاب‌های پستی اظهار کرد: هاب‌های پستی همان مراکز تجزیه و مبادلات است که بسته به موقعیت جغرافیایی، تاکنون در استان‌های خراسان‌رضوی، همدان، آذربایجان‌شرقی و اصفهان راه‌اندازی شده است.

او افزود: راه‌اندازی هاب‌های پستی نه تنها باعث کاهش هزینه‌های مترتب بر حمل‌ونقل می‌شود، بلکه در ارسال و مدت زمان سیر مرسولات پستی از مبدا تا مقصد نیز تأثیر به‌سزایی دارد و در افزایش سرعت رهسپاری مرسولات پستی با طی کردن مسیری کوتاه‌تر و زمان کمتر، مرسولات به گیرندگان تحویل می‌شود.

مدیرکل پست استان فارس تصریح کرد: افزایش ضریب ایمنی مرسولات، ارتقای کیفیت خدمات پستی و کاهش آسیب دیدگی مرسولات پستی را علاوه بر کاهش مدت سیر، از دیگر مزیت هاب‌های پستی است.

عباسی با بیان اینکه هر هاب پستی، تعدادی از استان‌های هم‌جوار را جهت مبادله سریع مرسولات بین استان‌های تحت پوشش را مدیریت می‌کند، خاطرنشان کرد: اضافه شدن خطوط جدید مبادله در استان‌های دارای هاب و اشتغال‌زایی در حوزه‌های نقلیه و تجزیه و مبادلات از دیگر مزایای راه‌اندازی هاب منطقه‌ای است.

او ادامه داد: یکی از الزامات ایجاد چنین طرحی، دارا بودن فضای عملیاتی مناسب جهت مبادله حجم انبوه مرسولات پستی استان‌های هم‌جوار است که با توجه به طراحی، معماری و زیرساخت ساختمان پست مرکزی شیراز مطابق با استاندارد‌های مورد نیاز، امکان راه‌اندازی هاب پستی جنوب کشور در ساختمان مذکور امکان‌پذیر است، اداره کل پست استان فارس نیز از اواخر آبان سال‌جاری پس از اتمام قرارداد فروشگاه مستأجر و اضافه شدن فضای اجاره داده شده به فضای عملیاتی پست، با نصب سیستم هوشمند تجزیه مرسولات پستی، فاز اول هاب جنوب برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان راه‌اندازی خواهد کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار