چاپ کد خبر: 7015
18 اردیبهشت 1398

راه حل شورای شهر شیراز در برابر اتفاقات اخیر ؟!

تصویر مرتبط

در پی سخنان جنجالی رئیس شورای شهر شیراز در حضور سایر اعضای شورا و انعکاس خبری آن و واکنشهای مردم ،جریانات ،افراد وگروههای مختلف شهروندان شیراز به آن ، به نظر میرسد شورای شهر شیراز قادر به جمعبندی و هماهنگی نوع واکنش خود در برابر حوادث روزهای اخیر نیستند.

شورای شهر شیراز در قبال بحران هفته گذشته سه راه حل بیشتر پیش رو نداشته اند: استعفا یا عزل رئیس شورا و یا سپردن موضوع به گذشت زمان  و بی تفاوتی در برابر افکار عمومی شهروندان.

هر چند استعفای رئیس شورا  تصمیمی فردی است ، از سوی دیگر موضوع عزل رئیس شورا نیازمند ساز وکار قانونی است و تاکنون اعضای شورای شهر شیراز تمایلی به وارد شدن به این فرآیند از خود نشان نداده اند.

این در حالی است که پیشنهادها  برای جمعبندی یک بیانیه  از سوی شورا هم تاکنون به سرانجام نرسیده است هر چند صدور چنین بیانیه ای به معنی پذیرش رسمی مسئوولیت چالش های ایجاد شده  در صحن شورای اسلامی شهر شیراز ازسوی همه اعضابوده که در اینصورت شهروندان وافکار عمومی چشم انتظار اقدامات قاطع تر اعضای شورای شهر شیراز خواهند ماند.

بیشک روزهای پیش روی شورای شهر شیراز روزهای سختی خواهد بود وباید منتظر ماند تا شاهد خرد جمعی اعضای شورای کلانشهر شیراز در قبال بحرانی ناخواسته باشیم که می توانست ایجاد نشود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار