راه های سریع و موثر برای براق کردن ظروف آلومینیومی

پاک کردن تیرگی پشت ظروف آلومینیومی بعد از آشپزی کار راحتی نیست.

ظروف آلومینیوم به دلیل ساختاری که دارند و البته براقیت آنها بعد از پخت و پز و مصرف شدن کدر می شوند که براق کردن این نوع قابلمه ها به طور ساده و از راه معمول کاری سخت است.در این بخش از خانه داری راههایی به شما معرفی می کنیم تا با کمترین زحمت ظروف خود را براق و شفاف سازید.

براق کردن ظروف آلومینیومی

براق کردن ظروف آلومینیومی با سرکه

برای براق شدن ظروف آلومینیوم کافی است چند قاشق سرکه را داغ کرده و آن را داخل قابلمه ریخته و با استفاده از اسفنج به تمام قسمت های داخلی ظرف برسانید.

برق انداختن ظروف آلومینیومی با پیازتمیز کردن 

برق انداختن ظروف آلومینیومی ساده ترین و لذت بخش ترین کار نیست ، به خصوص اگر کثیفی طروف از مدت ها قبل باقی مانده و حسابی سخت شده باشد . امروزه به دلایلی ، کمتر کسی به خاطر می آورد که یک ترفند و روش بسیار مؤثر و چند دهه تمیز کردن چنین ظروفی که مادران و مادربزرگهای ما از آن استفاده می کردند وجود دارد. بعد از استفاده از این ترفند ، حتی یک قابلمه قدیمی نیز درخشان خواهد شد!

برق انداختن ظروف آلومینیومی با صابون

اگر سوختگی های سر سختی در قابلمه های روی یا آلومینیومی شما وجود دارد یک قالب صابون تمیز و استفاده نشده بردارید و با سیم ظرفشویی روی آن بکشید و با همان سیم قابلمه هایتان را بسایید. و بعد از ساییدن آن را زیر آب بگیرید که لک نشود و بعد با اسکاج و مایع ظرفشویی آن را بشویید و آب بکشیدن قابلمه های شما بسیار تمیز و براق می شوند.

استفاده از زغال برای براق کردن ظروف آلومینیومی

استفاده از زغال است به این طریق که زغالی که برای پخت و پز استفاده شده و به صورت پودر در آمده را بعد از سرد شدن به داخل ظرف بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

لیمو برای براق کردن ظروف آلومینیومی

ظرف را پر از آب و ۱/۲ فنجان آبلیمو کرده و اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد به این ترتیب ظرف شما براق و شفاف

مطالب مرتبط

بهترین روش های براق کردن مبل چرمی

۵ ترفند براق و سفید کردن ظروف آلومینیومی تنها با چند ماده طبیعی در خانه

نظرات