چاپ کد خبر: 68839
4 مهر 1400

رای اعتماد هیات وزیران به استانداران جدید سمنان، یزد و اردبیل+اسامی و سوابق

هیئت دولت رئیسی

هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به استانداران منتخب استان‌های سمنان، یزد و اردبیل رأی اعتماد داد.

به گزارش  اول فارس،  هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه امروز یکشنبه به استانداران منتخب استان‌های سمنان، یزد و اردبیل رأی اعتماد داد.

در این جلسه اعضای دولت پس از بررسی سوابق اجرایی و مدیریتی سید محمدرضا هاشمی، مهران فاطمی و سید حامد عاملی به آن‌ها به ترتیب به عنوان استانداران منتخب سمنان، یزد و اردبیل رأی اعتماد دادند.

سیدمحمدرضا هاشمی پیش از این به عنوان معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد (از سال ۱۳۹۸ تاکنون)، سرپرست استانداری استان قم (در سال ۱۳۹۷) و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این استان (در سال ۱۳۹۶)، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی (در سال ۱۳۹۲) فعالیت داشته است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۰ به عنوان فرماندار نمونه استان خراسان شمالی، در سال‌های ۹۳ و ۹۵ به عنوان فرماندار برتر استان سمنان و در سال ۱۳۹۸ به عنوان فرماندار برتر استان خراسان رضوی انتخاب شد.

فاطمی دارای مدرک دکتری در رشته آب و هواشناسی (مخاطرات آب و هوایی)، کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی (اقلیم شناسی) و کارشناسی مهندسی منابع طبیعی (مرتع و آبخیزداری) از دانشگاه یزد است.

از سوابق مدیریتی و اجرایی ایشان می‌توان به مشاور و مدیرکل حوزه استاندار یزد در دولت‌های نهم و دهم، مدیر راه اندازی دفتر نخبگان استان یزد به عنوان نخستین دفتر استانی کشور، عضو هیئت مدیره بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی، رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های سراسری مردم نهاد استان یزد و عضو شورای برنامه ریزی و توسعه این استان اشاره کرد.

سید حامد عاملی متولد ۱۳۵۶ و دارای مدرک دکترای علوم ارتباطات و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و نیز کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی پیش از این در سِمَت‌هایی همچون مشاور استاندار و دبیر ستاد تشویق و حمایت از سرمایه گذاران استان اردبیل، معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل و معاون برنامه ریزی و عضو موظف هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران فعالیت داشته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار