چاپ کد خبر: 146653
27 خرداد 1403

رای جالب یک قاضی برای یک پرونده محیط زیستی در استهبان فارس

قاضی دادگاه کیفری استهبان در حمایت از محیط زیست، اقدام به صدور رای احیاء اراضی تصرف شده از طریق کاشت ۶۰ نهال در اراضی محیط زیست این شهرستان کرد.

رای جالب یک قاضی برای یک پرونده قضایی ئر استهبان فارس

به گزارش اول فارس ، ذبیح اله محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان اظهار کرد: میلاد پیروزی قاضی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان استهبان، ضمن توجه به آموزه‌های محیط زیست، در رسیدگی به یکی از پرونده‌های قضایی اقدام به صدور رای احیاء اراضی تصرف شده از طریق کاشت ۶۰ نهال وحشی در اراضی محیط زیست شهرستان استهبان کرد.

او، پیشگیری از تخریب و تصرف در مناطق چهارگانه محیط زیست را مستلزم به صدور رای‌های این چنینی دانست که این مهم با همکاری قضات و نظارت اداره محیط زیست بر اجرای آن، از طریق صدور رای‌های سبز قضایی محقق می‌شود.

محمدی با تقدیر از اقدام سبز قاضی شعبه ۱۰۲ این شهرستان، افزود: به کارگیری متخلفان محیط زیستی برای حراست از عرصه‌های طبیعی ابتکاری قانونی است که با هدف سیاست حبس زدایی دستگاه قضا اجرا می‌شود.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان استهبان ادامه داد: اگر در مفاهیم قوانین مجازات اسلامی تعمق کنیم، در فلسفه اصلی مجازات‌ها، چیزی جز بازسازی اخلاقی مجرم و بازگشت او به جامعه نخواهیم دید. موضوعی که در سند تحول قضائی پیش بینی شده و اصلاح مجریان از طریق استفاده از نهاد‌های ارفاقی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس طراحی و پیگیری شده است.

او اضافه کرد: متخلفان محیط زیستی با بازگشت به طبیعت برای جبران آسیبی که به آن منطقه وارد کرده اند، با حکم سبز و نگاه ویژه حوزه قضائی گام بر می‌دارند.

لازم به یادآوری است که استهبان در شرق استان فارس و در فاصله ۱۷۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار