محمدی مدیر انتشارات تخت جمشید شیراز خبر داد:

«ردپای کوچ» سیاوش طاهری به چاپ سوم رسید

«ردپای کوچ» سیاوش طاهری به چاپ سوم رسید

کتاب ردپای کوچ اثر سیاوش طاهری به چاپ سوم رسید.

به‌ گزارش اول فارس ، این کتاب ارزنده که در مورد زندگی عشایر و ایلات است و در آن به بیان مسائل و مشکلات کوچ نشینان وپیامد های کوچ و فرهنگ و آداب و رسوم زندگی ایلی پرداخته شده است.

این کتاب ۸۲ صفحه ای اما پر محتوا و خواندنی، با طراحی روی جلد توسط عبدالرضا اثنی‌عشری و صفحه‌ آرایی بانو مریم پرهام‌نژاد،در قطع رقعی و تیراژ هزار جلد، در چاپ سوم و به بهای هر نسخه ۸۰ هزار تومان در بازار کتاب به علاقه مندان مطالعه اینگونه کتابها عرضه گردیده است.

سیاوش طاهری نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار ما میگوید: کتاب رد پای کوچ، از نگاه سگ گله بیان می‌شود که مستقیما در طول مسیر شاهد زندگی عشایر است و ایل را همراهی می‌کند. درواقع راوی اصلی این کتاب و حرکت، سگ گله است.بیان مسائل کوچ‌ نشینان و برخی از آداب و رسوم وشیوه‌ زندگی‌ عشایر،دارای نکات مهمی است که به شیوه‌ای داستانی و باعینک و دقت قوم‌شناسی و مردم‌ نگاری به رشته‌ تحریر درآمده است.

بنا براظهارات صاحب اثر،این کتاب در قالب داستان، نکاتی را برشمرده که از شیوه علمی مردم‌ شناسی و قوم‌شناسی ایلات و عشایر نشات گرفته است،بگونه‌ای که از تمامی ظرفیتها و روشهای پژوهشگر ی از جمله مشارکت مستقیم، زندگی در ایل و عشایر،عکاسی، مصاحبه و … بهره گرفته تا آنچه را که هدف و مقصودش در مورد زندگی کوچ‌ نشینان بوده است بیان کند.استفاده از شیوه داستان‌ نویسی ساده و روایت یک سگ در جهت جلب مخاطب و ارتباط با خواننده کاری بود که در این کتاب از آن استفاده شده است.

مطالب مرتبط

۳۷ نوع نان در عشایر ایل سنگسر که هنر دست زنان است

عشایر در ازای دریافت نهاده دامی باید گوشت قرمز تحویل دهند

کشف میز غذا ۳۵۰۰ ساله عشایر در منطقه تاوا تپه که هنوز هم سالم است

نظرات