چاپ کد خبر: 23235
19 اسفند 1398

رمال و دعانویس در استان فارس دستگیر شد

به گزارش اول فارس،سرهنگ حشمت سلیمانی، رییس پلیس فتا فارس، گفت: پس از اخذ اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش، او در یک گروه واتساپی عضو شده که در همان گروه با فردی که خود را فالگیر معرفی کرده، آشنا و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب داده و با سوء‌استفاده از سادگی او اقدام به اخاذی می‌کند.

او با بیان اینکه متهم با اخذ اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی از شاکیه اقدام به اخاذی می‌کرده است، افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم در یکی از شهرستان‌های تابعه استان شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان کرد در پوشش یک پیرزن با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد و سوء‌استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرده است.

رییس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، بنابراین از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می شود، اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ سلیمانی از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار