چاپ کد خبر: 137892
4 فروردین 1403

رمز و راز مرتب نگه داشتن خانه در دید و بازدید های عید

با شروع شدن سال جدید دید و بازدید های عید نیز آغاز شده است.اگر می خواهید که هنگام این دید و بازدیدها خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه این مطلب این نکات مهم را برای تمیز نگه داشتن خانه برای شما مطرح کرده ایم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مرتب نگه داشتن خانه

مرتب کردن اتاق خواب

برای داشتن یک خانه مرتب در ایام عید نوروز، بعد از بیدار شدن از خواب، پنجره اتاق را باز کنید تا هوا جریان پیدا کند و بعداز ۱۰ دقیقه تخت خودتان را مرتب نمایید تا حرارت بدن شما از تخت خارج شود.

تمیز کردن آشپزخانه

اگر می خواهید آشپزخانه مرتبی داشته باشید، به توصیه های زیر عمل کنید:

  • بعداز میل کردن صبحانه آشپزخانه را تمیز کنید.
  • هیچوقت ظرفای شام را برای فردا نگذارید.
  • بعد از شستن و اتمام کار در آشپزخانه شیروسینک را با یک دستمال پاک کنید.
  • بعداز هر وعده آشپزی گاز را سریع تمیز کنید زیرا آلودگی روی گاز سریعتر پاک می شود.
  • سطح کابینت ها، دستگیره ها و… را با دستمال نم دار و بعد با دستمال خشک کنید.
  • کف آشپزخانه را ابتدا جارو و سپس طی بکشید.

مرتب بودن داخل و خارج یخچال 

بسیاری از ما که فرزند کوچک داریم، بالطبع داخل یخچال بیشتر کثیف خواهد شد؛ برای تمیز نگه داشتن خانه لازم است که نسبت به مرتب بودن وسایل داخل یخچال نیز حساس باشیم؛ با اینکار سرعت شما در آشپزی نیز بالا می‌رود چرا که تمام وسایل در دسترستان قرار دارد؛ برای مرتب کردن یخچال ابتدا باید تمام وسایل داخل آن را به بیرون انتقال دهید، و بعد با آب و مایع ظرفشویی به خوبی داخل محفظه یخچال را تمیز کرده و در آخر وسایل را به ترتیب درون یخچال جای دهید.

نظافت فضای نشیمن

پس از آشپزخانه، فضای نشیمن را تمیز کنید و نظافت این بخش را با گردگیری و تمیزکردن شیشه،آینه وسطح وسایل انجام بدهید و درصورت نیاز جارو بکشید و طی بزنید. اگر دارای فرزند کوچک هستید، جارو کشیدن هر روز خانه الزامیست.

مرتب نگه داشتن خانه

دور ریختن وسایل بدون استفاده برای تمیز نگه داشتن خانه 

دور ریختن وسایل بدون استفاده می‌تواند به شما کمک کند تا خانه‌تان تمیزتر و منظم‌تر باشد. برای مثال وسایلی در کابینت که خیلی کم به آن‌ها نیاز دارید و یا چند سال است که بدون استفاده باقی مانده، دور بیندازید یا به خیریه‌ها ببخشید. از سوی دیگر از تکنیک سرعت بخشیدن به کار این است که وسایلی که تصمیم گرفتید دور بیندازید، مانند اسباب‌بازی‌ها یا لوازم الکترونیکی قدیمی را به دسته‌های مشخصی تقسیم کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند وسایل را به راحتی شناسایی و مدیریت کنید.

نظافت سرویس بهداشتی

هر روز سرویس بهداشتی را بشویید زیرا اینگونه شما نیاز به استفاده از مواد شوینده قوی نخواهید داشت، بعد از شستشو شیرآلات را با دستمال خشک کنید تا نو و براق بمانند.

مرتب کردن لباس ها

برای تمیز ماندن خانه تان در ایام عید نوروز، زمانی که از بیرون خانه به منزل باز می گردید، لباس هایتان را بلافاصله در کمد و سرجای خود قرار دهید و لباس های کثیفتان را درون سبد لباس کثیف ها بریزید.

شستن لباس ها

سبدی برای لباسهای کثیف تهیه کنید و در اولین فرصت لباس ها را داخل ماشین لباسشویی ریخته و بشویید، اگر اعضای خانواده هر روز لباس عوض می کنید، هر روز لباس چرک ها را بشویید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار