چاپ کد خبر: 5436
20 اسفند 1397
با اشاره به حاشیه های نمازجمعه 17 اسفندماه جاری شهر صدرا

روایت فرماندار شیراز از جدال بر سر مطالبات پاکبانان صدرا و داریون

n83238857 72896102

محمدرضا امیری دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: مساله تعویق در پرداخت مطالبات پاکبانان صدرا که تجمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز در محل نمازجمعه شهر صدرا را نیز در پی داشت در حال بررسی از سوی فرمانداری شهرستان شیراز است.
وی ادامه داد: در پی تجمع تعدادی از دانشجویان در محل نمازجمعه صدرا و پیگیری هایی که از سوی فرمانداری انجام شده،شهردار صدرا اعلام کرد که این ارگان هیچگونه بدهی به پاکبان‌ها و همچنین هیچ شخص حقوقی و حقیقی دیگری ندارد و همه مطالبات کارگران و کارکنان شهرداری صدرا پرداخت شده است.
فرماندار شیراز گفت: اینگونه که از بررسی‌های اولیه برمی آید این است که شرکت خدماتی که با شهرداری صدرا قرارداد بسته به پاکبانان بدهی دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بررسی‌ها در خصوص پرداخت تعهدات شهرداری صدرا به شرکت پیمانکار طرف قرارداد این ارگان و صحت و سقم ادعاهای مطرح شده در این باره در حال انجام است.
امیری در ادامه با اشاره به حاشیه های نمازجمعه ۱۷ اسفندماه جاری شهر صدرا گفت: در پی وقوع این ماجرا جزئیات را از نیروی انتظامی پیگیری کردم که ماموران پلیس حاضر در این محل اعلام کردند که در پی جدال لفظی ایجاد شده بین دانشجویان و کارکنان شهرداری صدرا و برای جلوگیری از وخیم تر شدن ماجرا آنها مجبور شدند طرفین را به کلانتری محل منتقل کنند.
وی با بیان اینکه ستاد نماز جمعه صدرا نیز شاکی این ماجرا بوده که این افراد جو نماز جمعه این شهر را متشنج کرده اند، اظهار داشت: در پی انتقال طرفین به کلانتری محل،این افراد با یکدیگر توافق کرده و با رضایت طرفین موضوع خاتمه پیدا می کند و بنا به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی بازداشت طولانی مدتی برای این افراد در کار نبوده است.
وی اشاره کرد: قطعا نیت طرفین این ماجرا در جهت خیر بوده اما ورود افراد غیرمسئول به مسائل اینچنینی در شرایط کنونی به صلاح جامعه نیست و بهتر است در شرایط کنونی جامعه که دشمن های قسم خورده این مردم بصورت پیوسته در حال تلاش برای ضربه زدن به کشور هستند مسائل و مطالبات صنفی و کارگری از مجاری قانونی پیگیری شود.
شهر صدرا در ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع است.

**شرکت پیمانکار از شهرداری داریون طلب دارد
امیری در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مطالبات پاکبان‌ها و کارکنان شهرداری داریون نیز گفت: در پی بررسی های انجام شده در این باره مشخص شده است که شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از شهرداری داریون مطالباتی را دارند که در پی این مسئله پیمانکار نیز نتوانسته مطالبات کارگران و پاکبان‌ها را به موقع پرداخت کند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها،افزود: به دلیل رکود ساخت و ساز و کاهش درآمدها ،اغلب شهرداری‌های شهرهای کوچک با مشکلات اقتصادی مواجه‌اند و شهرداری داریون نیز مطالبات بعضی از شرکت های طرف قرارداد را پرداخت نکرده و در پی آن بدهی پاکبان ها نیز پرداخت نشده است.
امیری ادامه داد: شهرداری داریون برای تسویه مطالبات بعضی از شرکت های طرف قرارداد املاکی را معرفی کرده که شرکت های طرف قرارداد از پذیرش این املاک خودداری کرده‌اند که هم اکنون در حال رایزنی هستیم که این مشکل به نحوی حل و مطالبات کارکنان و پاکبان ها نیز پرداخت شود.
داریون از توابع شهرستان شیراز، در حدود ۳۶ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان واقع است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار