معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل آخرین وضعیت اتوبان اصفهان شیراز را تشریح کرد.
به گزارش اول فارس، بر اساس قول وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان استان فارس در مجلس و استاندار فارس، زمان چندانی به افتتاح اتوبان اصفهان شیراز باقی نمانده است. وعده ای که مسئولان برای افتتاح این آزادراه داده اند تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ است. بر این اساس، حدود ۴۰ روز دیگر باید شاهد افتتاح این محور مواصلاتی مهم باشیم.
برنامه ریزی های صورت گرفته به نحوی است که رئیس جمهور شخصا اتوبان مذکور را افتتاح کند و بنابراین در صورتی که استان فارس در هفته پایانی شهریورماه میزبان حجت الاسلام رئیسی و هیات دولت باشد، اتوبان اصفهان شیراز هم قطع به یقین افتتاح خواهد شد.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه دومین همایش صنعت قیر ایران در پاسخ به این پرسش مبنی بر آخرین وضعیت آزادراه اصفهان شیراز به تین نیوز گفت: این محور مواصلاتی بزرگترین آزادراه ایران است و کار بسیار عظیمی برای ساخت و احداث آن انجام شده است.
طبیعت زیبای «بهرغان» پذیرای گردشگران تابستانی استان فارس
وی با بیان این که اتوبان مذکور را باید یک ابرپروژه ملی به شمار آورد، افزود: طول این اتوبان حدود ۲۱۲ کیلومتر است که برای اولین بار شاهد یک اتوبان با این طول و به صورت ممتد در کشور هستیم. در گذشته هم آزادراه های فراوانی در کشور ساخته شده ولی این که یک اتوبان به صورت ممتد ۲۱۲ کیلومتر طول داشته باشد در کشور ما سابقه نداشته است.
خادمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پروژه طبق زمان بندی های نهایی در حال تکمیل شدن است؛ آسفالت آن تمام شده، نیوجرسی وسط اتوبان به طور کامل تکمیل شده، تجهیزات و تابلوهای ایمنی آن در حال انجام است و ایمن سازی کنار جاده و نصب روشنایی برای برخی نقاط آن هم در دست اقدام است. همه تلاش ما این است که طبق قولی که دادیم این اتوبان تا پایان شهریور زیر ترافیک برود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: دولت در ۶ ماهه ابتدای سال منابع خوبی به این پروژه تزریق کرد و سرمایه گذار مهم این پروژه که وزارت دفاع است هم سهم خود را کامل پرداخت کرده است.
شایان ذکر است؛ فازهای بعدی این آزادراه از استان فارس به استان هرمزگان امتداد خواهد یافت.
هراکیلیوس
تاریخ : ۲۶ - مرداد - ۱۴۰۲
زمان شروعش هنوز قیچی اختراع نشده بود . حالا خوشبختانه قیچی هست هر وقت گفتید میارم خدمتتون
Xxxx
تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۴۰۲
این تصویر خیالی رو از کجا اوردین؟ کلا دو تا باند داره هر مسیر. و کلی پیچ های غیر استاندارد. با طراحی ای به شدت غیراستاندارد از طبیعت زیبای کامفیروز با قطع شدید درختان کاستید و خیلی از جاها که به دیوار حایل احتیاج داشت، صرف نظر کردین. جاده زیربنای هر کشور هست. که البته هنوز افتتاح نشده، در طول مسیر خیلی از خرابی ها و کم کاری ها رو به وضوح میشه حس کرد.
تمام زحمت کشان این مسیر خسته نباشید دارن، لیکن پشت صحنه …… خیر.
سجاد
تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۴۰۲
اتصال این آزاد راه به دریا از سمت دالین، پل فهلیان،میشان و گناوه، می تواند فاصله مرکز کشور تا جنو بوشهر رو به حداقل برساند.
ضمنا دسترسی به اهواز و اروند رود تسهیل می سود.
قشقایی
تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۴۰۲
مراتع عشایر شش بلوکی از ایل قشقایی هم نابود شده و زیان مراتع را فکرش بکنید …
شهروند
تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۴۰۲
ممنون از دولت پاک و خدمت گزار
ناشناس
تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۴۰۲
…کل سیستم رو با دروغ ساختن . …
Ali
تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۴۰۲
تو این پروژه یک جنایت کردن که نمی دونم کار می بود
این آزاد راه قرار بود از امامزاده اسماعیل عبور کنه و از شهر رامجرد می خورد به صدرا و راحت بدون ترافیک وارد شیراز می شد ..
نمی دونم کدوم مسئول … کاری انداخت داخل جنگل بکر کامفیروز خراب کرد آزادراه کلا شده پیج در پیج سر بالایی و زمستان احتمال یخ زدگی جاده و… و خورده به گویم غلات سنگین ترین ورودی شیراز که همین الآنم ترافیک وای به حالش این آزادراه هم بخوره به اونجا
فکر کنم کار نماینده مجلس …. بود
ناشناس
تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۴۰۲
در زمان دولت …نژادقطار تهران شیراز افتتاح شد بنده بعد از دوماه از افتتاح رفتم بلیط شیراز مشهد بگیرم گفتن افتتاح به صورت نمادین بوده و شاید ۴ تا۵ ماه دیگر افتتاح رسمی بشه به هر حال عجله نکنید
ناشناس
تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۴۰۲
شاید بعد از ظهورافتتاح بشه
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - مرداد - ۱۴۰۲
با سلام به تمام زحمتکشان این پروژه بخصوص کارگران صدیق که در سرما و گرمای طاقت فرسا برای رفاه و آسایش مردم تلاش میکنند خدا قوت و خسته نباشید عرض مینمایم
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - مرداد - ۱۴۰۲
سلام تو زیر گذر گویم فعلا کم کاری میشه
عبدالخالق ثابت مهر
تاریخ : ۲۰ - مرداد - ۱۴۰۲
به دست اندر کاران ساخت این پروژه خدا قوت باید گفت، البته خیلی طول کشید