چاپ کد خبر: 96473
27 مهر 1401

روزنامه روزنما در استان فارس منتشر شد+ جزئیات

روزنامه روزنما به عنوان یازدهمین روزنامه استان فارس، امروز چهارشنبه منتشر شد.

به گزارش اول فارس ، این روزنامه منطقه ای به مدیرمسئولی مالک مجیدی کرائی و با رویکرد فرهنگی و اقتصادی اولین شماره خود را با توجه ویژه به حوزه سلامت و تیتر اول با عنوان «همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در پاییز ۱۴۰۱، هشدار اپیدمی آنفلوآنزا» منتشر کرد.

از نکات قابل توجه شماره اول این روزنامه، ایده فرهنگی جالب «یار مهربان» است که در آن فرصتی یک هفته ای برای تبلیغ رایگان کتاب های چاپ شده نویسندگان و مولفان در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان در روزنما مهیا شده است.

روزنامه روزنما 2

روزنامه روزنما، بخش عمده مطالب شماره اول خود را به حوزه اقتصاد و فرهنگ اختصاص داده و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز در یادداشتی قابل تامل و جالب با عنوان روزنامه نگاری مکتوب، هم سخت و هم شیرین؛ از مسئولان استانی درخواست نمود از فرصت انتشار این روزنامه نهایت استفاده را ببرند.

مدیرمسئول روزنما نیز در سرمقاله این روزنامه با عنوان «آغاز راهی نو….» سیاست ها و اهداف انتشار این رسانه مکتوب را تشریح کرده است.

اول فارس انتشار اولین شماره روزنما در استان فارس را به فال نیک گرفته و برای آقای مالک مجیدی کرایی که از روزنامه نگاران با سابقه و از فعالین حوزه رسانه و مطبوعات جنوب کشور می باشند آرزو موفقیت و سربلندی می نماید.

متن کامل سرمقاله روزنما به قلم مالک مجیدی کرایی چنین است:

مالک مجیدی کرایی،مدیرمسئول روزنامه روزنما

اولین شماره روزنامه روزنما در استان فارس امروز چهارشنبه منتشر شد و با توکل بر خداوند بزرگ و بی همتا، تلاش خواهیم کرد آغاز راهی نو برای استمرار فعالیت های خبری و روزنامه نگاری مکتوب در جنوب ایران اسلامیِ سربلند باشد.
ضمن قدردانی از حمایت و پیگیری های مجدانه رییس محترم مجمع نمایندگان استان فارس، که از ابتدای درخواست انتشار روزنامه در استان فارس، یاری رسان و حامی مجموعه روزنما بودند، از همراهی مدیرکل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس، راهنمایی همکاران حوزه معاونت مطبوعاتی در تهران و اداره کل استان فارس و همچنین مساعدت همه دوستان عزیزی که در این نیم سال! برای انتشار روزنما در کنار ما بودند، نهایت تقدیر و سپاس خود را اعلام و آرزومندیم که این روزنامه بتواند به توسعه خبری و اطلاع رسانی کشور و تقویت امیدبخشی در جامعه موفق باشد.
در فرصت های بعدی، درباره محتوانگاری رسانه ای به خصوص در حوزه های گزارش نویسی و اخبار روزنامه با تاکید بر استفاده از این ظرفیت ها در مکتوب نگاری و بازنشر در فضای مجازی، بیشتر نوشته و اولویت های مدنظر را تشریح خواهیم کرد.
در این میان حوزه فرهنگی، یکی از زمینه های فعالیت روزنامه است که با طرح «یار مهربان» و حمایت و تبلیغ رایگان کتاب نویسندگان و مؤلفان گرامی به خصوص جوانان فعال در عرصه علمی و فرهنگی این اقدام را گسترش و تداوم خواهیم داد.
در ادامه به مصاحبه با پیشکسوتان علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی جامعه به خصوص در استان های جنوب کشور، توجه ویژه ای خواهیم داشت و با این کار تلاش داریم سنت حسنه و نیک احترام به بزرگان و پیشکسوتانی که بی مزد و منت برای تعالی کشور و مردم تلاش کرده اند، را پاس بداریم.
روزنما، فرصتی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و فعال در حوزه اقتصادی و استارت آپ ها هم خواهد بود‌.
جوانان عزیز، انجمن های علمی و پژوهشی و دانشگاهی و فناوران تلاشگر، «روزنما» را خانه خود بدانند و با ما برای تبلیغ و معرفی کسب و کارهای نو و ایده های برتر خود همراه شوند. از اینکه قدمی برای موفقیت و پیشرفت شما در این حوزه ها برداریم، شادمان خواهیم شد.
یکی دیگر از حوزه هایی که مدنظر تحریریه روزنامه خواهد بود، حوزه مهم و حیاتی سلامت است.
ضمن اینکه نقد و تحلیل را در همه بخش های روزنامه تداوم خواهیم داد، اما آموزش سلامت و توجه به بهداشت، مقوله مهمی است که مدت هاست با وجود ضرورت و اهمیت جایگاه آن، کمتر توانسته نقش خود را در «روزنامه نگارای منطقه ای» ایفا کند.
دست یابی به این هدف، مستلزم همکاری پزشکان، پیراپزشکان و متخصصانی است که با دیدگاه و تجربه های ماندگار خود می توانند به تندرستی و افزایش آگاهی سلامت مردم کمک کنند.
مقوله دیگر مورد توجه این روزنامه، حوزه صنعت و تولید است که رونق آن می تواند برگ برنده ای برای استان فارس و جنوب کشور به شمار آید.
تلاش خواهیم کرد در حوزه های اشاره شده با کمک و همراهی نخبگان و کارشناسان مرتبط، راهی نو را به سرانجام برسانیم.
در آخر، از همه عزیزان به خصوص فعالان حوزه های فرهنگی ادبی، اقتصادی، صنعت و تولید، اجتماعی، ورزشی و سلامت،درخواست همکاری و همراهی داریم. سلامت باشید و سربلند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار